Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MPK Kraków testuje Autosana SanCity 12LF

infobus
05.01.2019 10:30
0 Komentarzy

Pod „dziewiątkach” czas na większy metraż. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Krakowie testuje Autosana SanCity M12LF. Sprawdzian trwa od wczoraj, 4 stycznia.

Tester, który trafił do Krakowa to pierwszy egzemplarz serii SanCity 12LF po zmianach konstrukcyjnych. Jego pierwszy pokaz miał miejsce na ubiegłorocznej edycji targów Warsaw Bus Expo.

Przede wszystkim zmianie uległ stalowy szkielet pojazdu. Z zewnątrz w oczy rzuca się jeszcze nowa ściana tylna, zmieniony podział poszycia bocznego oraz brak górnej linii okien, która jeszcze w ubiegłym roku była znakiem rozpoznawczym w pełni niskopodłogowych „bocianów”. W środku zaszło kilka zmian tj. nowa podsufitka oraz inna zabudowa tylnej części pojazdu. Szczególnie ta ostatnia nie wyszła korzystnie z ergonomicznego punktu widzenia.

Demonstracyjny SanCity 12LF Umożliwia podróż 106 pasażerom, w tym 26 na fotelach typu Ster 8MA. Z niskiej podłogi jest dostępnych dziewięć siedzeń. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem drzwiom w układzie 2-2-2. Autosan wykorzystał system firmy Rawag z Rawicza. Naturalna wentylacja przestrzeni pasażerskiej jest zapewniona przez przesuwne okna.

Czas na technikę. Układ jezdny jest oparty na osiach ZF. Przednia to prawdopodobnie zależna typu RL82A. Jako napędową wykorzystano portalowy most AV133/80. Za jednostkę napędową posłużył Cummins ISB6.7E6 280B. To niespełna siedmiolitrowy silnik o mocy 204 kW i 1082 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Został on zblokowany z automatyczną skrzynią biegów Voith Diwa 6.

Nie zabrakło ponadto klimatyzacji i monitoringu. System informacji pasażerskiej oparto na rozwiązaniach firmy R&G Plus z Mielca. 

Nie tylko testowanie
Od kilku dni krakowskie MPK jest w posiadaniu także mniejszych, bo niskowejściowych SanCity 9LE. Spółka odebrała dziesięć takich pojazdów. Pierwsze „bociany” z nowej dostawy wyjechały w ostatnich dniach 2018 r. na linie 137 i 175.Łącznie po Krakowie będą jeździć 33 małe Autosany. Najstarszych siedem autobusów- jeszcze ze starą stylistyką nadwozia- dostarczono MPK dziewięć lat temu. W 2011 krakowskim przewoźnik zakupił jednego SanCity 9LE już w wersji po faceliftingu. Na kolejne 15 trzeba było czekać aż do końcówki 2016 roku.

Komentarze