MPK Kraków kupi kolejne Autosany SanCity 9LE

infobus
18.05.2020 12:00
0 Komentarzy

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie wzbogaci się o kolejne Autosany SanCity 9LE. W czwartek, 14 maja spółka rozstrzygnęła jedno z dwóch zadań w przetargu na dostawę pięciu autobusów.

3+2
Przypomnijmy, że ogłoszone w połowie lutego postępowanie podzielone jest na dwa zadania. W pierwszym MPK wymaga od oferentów, aby trzy autobusy midi miały nadwozia o długość od 8,5 do 9,6 m. W środku powinno być łącznie dostępnych co najmniej 60 miejsc dla pasażerów, w tym minimum 15 miejsc siedzących. Szacunkowa wartość tego zadania to 2 700 000 PLN netto. Wychodzi więc 900 000 PLN netto za autobus.

Drugie zadanie to mniejszy metraż. Z kolei dwa autobusy mini będą miały długość od 5,8 do 7,5 metra. W środku ma być miejsce dla co najmniej 20 pasażerów, w tym minimum 8 miejsc siedzących. Tutaj szacunkowa wartość zamówienia to 1 800 000 PLN netto, a więc również 900 000 PLN netto za autobus.

Autobusy będą niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację oraz porty USB umożliwiające ładowanie baterii telefonów, tabletów i innych urządzeń mobilnych. Wewnątrz autobusów będą także zamontowane poduszki naścienne umożliwiające oparcie osób stojących. Podłoga w autobusach ma być pokryta gładką wykładziną z materiału antypoślizgowego. W komorze silnika będzie zamontowany automatyczny system gaśniczy.

Dla osób poruszających się na wózkach będzie specjalnie wydzielone miejsce wewnątrz pojazdów oraz rozkładana platforma przy drzwiach. Dla wszystkich osób z ograniczoną mobilnością przy drugich drzwiach zostanie także zamontowany specjalny przycisk. Jego wciśnięcie będzie dezaktywować funkcję automatycznego zamykania drzwi. Będzie mógł to zrobić dopiero kierowca po upewnieniu się, że pasażer bezpiecznie wsiadł do autobusu.

Termin realizacji zamówienia to maksymalnie siedem miesięcy od podpisania umowy. Każdy z nowych nabytków MPK ma być objęty przynajmniej trzyletnią gwarancją całopojazdową.

MIDI-zadanie dla Autosana
20 marca MPK otworzyło oferty. O zlecenia zawalczyło pięciu oferentów. Trzech stanęło do boju o autobusy klasy MIDI, natomiast dwóch o mniejsze.

Jeśli chodzi o te drugie to przedstawiono oferty od:

  • AUTOMET GROUP Sp. z o. o. Spółka Komandytowa – dostawa dwóch autobusów typu Mercedes-AUTOMET 906CA50C SPRINTER City; cena 1 198 000,00 PLN netto, jednostkowa 599 000 PLN netto

  • MMI Sp. z o. o. – dostawa dwóch autobusów typu Karsan M2 HDV JEST+; cena 812 000 PLN netto, jednostkowa 406 000 PLN netto

W części na dostawę autobusów klasy MIDI złożono trzy oferty. Przedstawili je:

  • Solaris Bus & Coach S.A. – dostawa trzech autobusów typu Urbino 8,9LE; cena 3 387 000 PLN netto; jednostkowa 1 129 000 PLN netto, 43 miesiące gwarancji całopojazdowej

  • Autosan sp. z o. o. – dostawa trzech autobusów typu SanCity 9LE; cena 2 874 000 PLN netto, jednostkowa 958 000 PLN netto, 43 miesiące gwarancji całopojazdowej

  • Busimport PL sp. z o. o. – dostawa trzech autobusów typu ISUZU Citibus; cena 2 993 460 PLN netto, jednostkowa 997 820 PLN netto, 36 miesięcy gwarancji całopojazdowej

14 maja zostało rozstrzygnięte drugie z przetargowych zadań. Wybór padł na Autosana, który poza cenę dużo też ugrał w technice. Efekt? 88,5 pkt. Dla porównania Solarisa oceniono na 80,16 pkt, a Busimport PL na 76,41 pkt.

Pozostaje więc już tylko czekać na umowę i finał MINI-zadania. A tutaj wydaje się, że MMI z Karsanem może być praktycznie pewne zwycięstwa.

Komentarze