TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MPK Kraków bez 50 elektrobusów przegubowych. Ceny...
INFOBUS.PL - Opublikowano: 13.12.2019 17:00:19
MPK Kraków bez 50 elektrobusów przegubowych. Ceny...

Kolejny elektrobusowy przetarg pada ofiarą piątku, 13-go? Krakowskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji unieważniło przetarg na dostawę 50 przegubowych pojazdów z takim napędem. Powód ten sam co w Toruniu. Brak możliwości zwiększenia budżetu.

Przypomnijmy, że krakowskie zamówienia obejmuje dostawę: 

  • 50 sztuk autobusów przegubowych z napędem elektrycznym wraz z wyposażeniem elektronicznym;
  • 50 sztuk dedykowanych do każdego autobusu przegubowego urządzeń ładujących za pośrednictwem złącza plug-in 

Szczegółowo o wymagania oraz zasadach oceny ofert, na które postawiło krakowskiego MPK pisaliśmy tutaj. Natomiast jako pierwsi poinformowaliśmy, że o zamówienie postanowili zawalczyć dystrybutor autobusów Mercedes, a więc EvoBus Polska oraz Solaris. Więcej tutaj.

Budżet i ceny
MPK na całe zamówienie przygotowało budżet w wysokości 158 670 000 PLN brutto. Wychodzi więc średnio 2 580 000 PLN netto za elektrobusa z ładowarką, a wiec tyle samo ile szacunkowa wartość zamówienia. Jak więc widać potwierdziło się, że MPK liczyło na warszawski rabat. Niestety to się nie udało, ale nie trudno się dziwić. Warszawski przetarg odbywał się w zupełnie innych okolicznościach, inne też były czynniki, które budowały ofertę. A zatem nic dziwnego, że obie otwarte 13 listopada propozycje przewyższały krakowskie szacunki.

Tańszy był Solaris. Propozycja producenta "jamników" za całe zadanie wyniosła 165 435 000 PLN brutto. Cena za Nowego Urbino 18 electric w wersji krakowskiej to 2 616 000 PLN netto. Z kolei jedna ładowarka plug-in od Ekonergetyki miałaby kosztować MPK 74 000 PLN netto. Solaris zaoferował przy takich cenach po 37 miesięcy gwarancji całopojazdowej oraz na trwałość baterii. Było to podejście zachowawcze, ale jak widać w jakimś stopniu uwzględniające możliwości finansowe krakowskiego przewoźnika.

Drugi oferent był największą niespodzianką tego przetargu. EvoBus postanowił skorzystać z szansy jaką dało MPK w warunkach udziału. A skoro niespodzianki działają jak efekt domino, to należało podkreślić chyba tą najważniejszą. 

EvoBus zaoferował po raz pierwszy w Polsce Mercedesy eCitaro G. Cena za nie to również ciekawy punkt widzenia na sposób ofertowania. EvoBus za całość zaoferował 186 818 550 PLN brutto. Cena za jednego eCitaro G wyniosła 2 953 000 PLN netto. Dystrybutor "gwiazd" również postawił na ładowarki Ekoenergetyki. Cena jednego urządzenia to 84 700 PLN netto. Do tego dochodziło 61 miesięcy gwarancji całopojazdowej oraz na baterie.

Akcja: Unieważnienie
Czekaliśmy więc na rozstrzygnięcie. To zapadło dziś, czyli po miesiącu od otwarcia. Postępowanie zostało unieważnione. MPK bowiem poinformowało, że nie ma możliwości zwiększenia budżetu. Informacja ta jednak ma swoje drugie dno. Dalej zagadką pozostaje kto byłby górą, gdyby jednak przewoźnik dążył do rozstrzygnięcia.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Kraków
Mercedes
EvoBus
Solaris
Ekoenergetyka
elektrobus
ładowarka
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....