TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MPK Kielce z kolejną umową. Ostatnia na linie unijne?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 16.07.2018 14:30:24
fot. KamS, phototrans.pl

Kielecki Zarząd Transportu Miejskiego podpisał 4 lipca umowę z tamtejszym Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacji na dwuipółletnią obsługę tzw. linii unijnych. Tym samym w Kielcach bez zmian przynajmniej do czerwca 2021 roku. Ale zacznijmy od początku.

Przypomnijmy, że przetarg ogłoszono na początku kwietnia. ZTM szukał nowego operatora na tzw. linie unijne. To 13 linii autobusowych oznaczonych numerami 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113 i 114. Do ich obsługi urzędnicy przekażą przewoźnikowi 40 Solarisów. To 35 sztuk Urbino 12 i 5 egzemplarzy Urbino 10, które miasto pozyskało w 2009 i 2010 roku przy wsparciu unijnym.

Wybrany operator dysponując tymi pojazdami będzie w nie wcześniej niż od 1 stycznia 2019 r. do końca czerwca 2021 r. odpowiedzialny za obsługę wspomnianych linii autobusowych. Przez okres dwuipółletniego kontraktu praca eksploatacyjna ma wynieść ok. 6mln wzkm (+- 10%). Przewozy w wymiarze rocznym wyniosą więc ok. 2,4 mln wzkm. Ponadto operator ma obowiązek zatrudnienia min. 100 kierowców i 6 dyspozytorów na podstawie umów o pracę.

Z niektórymi warunkami przetargu nie zgodziła się firma Michalczewski z Radomia. Ostatecznie 4 z 6 zarzutów spółki zostało uznanych przez Krajową Izbę Odwoławczą oraz ZTM. Pisaliśmy o tym tutaj. Poskutkowało to kilkoma zmianami SIWZ.

30 maja upłynął termin składania ofert. W miejskiej kasie na zakup usług przewozowych na “pakiecie unijnym" zarezerwowano 27 240 000 zł brutto. Oznacza to, że ZTM założył stawkę wyjściową za wzkm na poziomie maksymalnie 4,20 zł netto. Jedyna oferta, którą tego dnia otrzymali urzędnicy przewyższała te szacunki.

Przedstawił ją dotychczasowy operator, czyli kieleckie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji. Propozycja spółki przewyższa szacunki ZTM o 1/5. Za dwuipółletni kontrakt przewoźnik chciał zainkasować 32 940 000 PLN brutto. Dało to stawkę jednostkową za wzkm w wysokości 5,08 zł netto.

Michalczewski, którego niektórzy typowali kolejny raz jako konkurenta MPK nie zdecydował się na start w przetargu. Dla niektórych, zapewne mniejszości, było to zaskoczenie. Jednak m.in. krótki okres obowiązywania kontraktu oraz "klimat" panujący w Kielcach mogły mieć decydujący wpływ na fakt nieprzedstawienia oferty.

Pozostawało czekać na ruch po stronie miasta, które miało dwie opcje do wyboru. Kielce zdecydowały się na na zmiany w budżecie, dzięki którym wyasyngowano dodatkowe środki. Były one konieczne do akceptacji oferty MPK.

29 czerwca ZTM oficjalnie rozstrzygnął przetarg, a 4 lipca podpisano umowę z MPK. Kielecki przewoźnik utrzyma więc przynajmniej do czerwca 2021 r. monopol w swoim macierzystym mieście. Nowa umowa z miastem zacznie obowiązywać wraz z początkiem przyszłego roku. Czy będzie to ostatni kontrakt na operowanie "unijnymi" Solarisami? Nieoficjalnie udało nam się ustalić, że miasto rozważa kilka scenariuszy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
umowa
linie
ZTM Kielce
MPK Kielce
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....