TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MPK Kielce musi wycofać MAZ-y 206. Koniec autobusowej wojny?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 27.02.2019 17:00:02
fot. kamS, phototrans.pl

Czy to koniec sprawy głośnego przetargu na dziesięcioletnią obsługę komunikacji miejskiej w Kielcach. Urząd Zamówień Publicznych przyjrzał się wnioskowi aktywistów z Kieleckiej Platformy Komunikacyjnej. Kontrola dała jednoznaczny wynik. MPK musi wycofać z obsługi MAZ-y 206.

O sprawie pisaliśmy kilka tygodni temu. Temat niesławnego kieleckiego przetargu powrócił. A to za sprawą pięciu autobusów, które zdaniem KPK oraz kilku naszych informatorów były niezgodne z warunkami przetargu. Chodzi o cztery MAZ-y 206 i jednego Solarisa Urbino 15.

W przypadku MAZ-ów chodziło o fakt, że są to autobusy niskowejściowe. Tymczasem w świetle warunków przetargu pojazdy powinny posiadać "niską podłogę bez stopni poprzecznych we wnętrzu", a tym samym w ogóle nie powinny być dopuszczone do obsługi kieleckiego kontraktu.

Z kolei w przypadku trójosiowego Solarisa chodzi o błędne zakwalifikowanie go przez MPK jako pojazdu klasy MEGA. Zabrakło spełnienia jednego z czterech warunków określonych w SIWZ dla tego typu pojazdów w postaci długości nadwozia. Urbino 15 ma bowiem "tylko" 14,59 m długości wobec postawionego przez ZTM jako minimum 15 m.

Posiłkowaliśmy się SIWZ. W przypadku MAZ-ów chodziło o fakt, że są to autobusy niskowejściowe. Tymczasem w świetle warunków przetargu pojazdy powinny posiadać "niską podłogę bez stopni poprzecznych we wnętrzu". Z kolei w przypadku trójosiowego Solarisa chodzi o błędne zakwalifikowanie go przez MPK jako pojazdu klasy MEGA.

Na zarzuty aktywistów odpowiedział kielecki przewoźnik. Jednak jego stanowisko w żaden sposób nie wyjaśniało całej sprawy, a jedynie dalej potwierdzało błędny tok rozumowania warunków przetargu oraz umowy.

Sprawą zajął się Urząd Zamówień Publicznych. Ten przyznał rację KPK. Zwrócił jednak uwagę, że ZTM powinien zweryfikować dopiero na etapie realizacji umowy czy MAZ-y 206 zgodnie z warunkami i definacjmi obranymi w SIWZ są w pełni niskopodłogowe. Wkazano także, że ZTM po zakończeniu sporu interpretacyjnego z MPK rozważy nałożenie na przewoźnika kar umownych z tytułu niewłaściwego standardu świadczenia usług.

Wygląda więc na to, że to kończy "kielecką awanturę" o autobusy niskopodłogowe. Sprawa ta była o tyle dziwna, że przecież wszystko wydawało się być jasne od samego początku. Choć było to dosyć intrygujące, to od początku zastanawiało dlaczego dopiero kilka miesięcy temu wyszła ona na światło dzienne. W końcu w czym był problem, że nie sprawdzono istniejących autobusów, ale nieistniejącą zajezdnię skrupulatnie weryfikowano? Gdyby ten wątek wyszedł na etapie analizy ofert przez ZTM to kto wie czy nie byłaby konieczna powtórka przetargu. A wtedy raczej nie skończyłoby się tylko na dwóch ofertach. 

Czas jednak wreszcie zapomnieć o tej dziwnej gistorii.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
ZTM Kielce
MPK Kielce
UZP
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....