TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MPK Częstochowa zamawia gaz wraz z stacją tankowania
GAZETA WYBORCZA CZĘSTOCHOWA, DZIENNIK ZACHODNI - Opublikowano: 19.01.2015 22:02:54 4 komentarze
MPK Częstochowa zamawia gaz wraz z stacją tankowania

Częstochowski przewoźnik przygotowuje się do odbioru 40 autobusów hybrydowych zasilanych gazem, które Lider Trading dostarczy do końca listopada br. Firma ogłosiła przetarg na zakup sprężonego gazu ziemnego wraz z budową stacji tankowania. Szacunkowa wartość zamówienia to 26 554 368 PLN netto. Otwarcie ofert przewidziano na 12 lutego. Wybrany oferent będzie dostarczał gaz dla MPK (najpóźniej od 1 grudnia 2015 r.) do momentu osiągnięcia całkowitej wielkości dostaw nie przekraczającej 8 000 000 Nm3. Zdaniem spółki nastąpi to nie szybciej niż po upływie 5 lat. W ramach zamówienia wykonawca wykona projekt oraz wybuduje stację zasilania, która stanowić będzie własność MPK, natomiast wszystkie pozostałe urządzenia techniczne i instalacje stacji, w tym zbiorniki magazynowe, urządzenia przepompowujące, moduły sprężarkowe, dystrybutory itp., będą własność wykonawcy. Jak podkreślają przedstawiciele samorządowego przewoźnika ?częstochowska stacja CNG ma być ogólnodostępna. Będzie to pierwszy taki punkt w Czechowie (aktualnie najbliższe znajdują się w Zabrzu i Trzebini), gdyż do tej pory w śląskim mieście nie był eksploatowany żaden gazowy pojazd. Mamy nadzieję, że to się zmieni i CNG wkrótce stanie się ciekawą ofertą dla lokalnych taksówkarzy czy firm dystrybucyjnych. Dalsze informacje o przetargu tutajPrzypomnijmy, że zakup 40 hybrydowych autobusów przez MPK Częstochowa to efekt zwycięstwa miejskiego projektu programie Gazela, zorganizowanego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Łącznie do konkursu zgłoszono 32 wnioski na kwotę ponad 643 mln zł z przeznaczeniem na zakup 362 niskoemisyjnych autobusów miejskich. Natomiast do rozdysponowania było zaledwie 80 mln zł. W tej sytuacji pieniądze przyznano tylko dwóm miastom - Gdyni (14,05 mln PLN) i Częstochowie (55,95 mln PLN). W pomorskim mieście już od wielu lat eksploatowane są autobusy na CNG (w barwach PKM Gdynia), dlatego nie ma tam konieczności budowania nowej infrastruktury. Inaczej jest w Częstochowie. Miasto po wyborze dostawcy gazowo-elektrycznych pojazdów musi teraz zainwestować dodatkowo w punkt zasilania CNG. I to się dzieje. Te wszystkie zamówienia wielkimi krokami przybliżają Częstochowę do momentu wprowadzenia na ulice nowoczesnego i ekologicznego taboru.

A co z Gdynią? Niedawno informowaliśmy na łamach InfoBusa, że miasto unieważniło swój przetarg na gazowe hybrydy z uwagi na brak ofert. Gdynia postawiła producentom tak wyśrubowane wymagania, że Solbus ?zwycięzca z Częstochowy ?nie był w stanie ich spełnić i tym samym zamówienie zostało anulowane. Teraz miasto rozważa alternatywne rozwiązania i m.in. stara się o możliwość przeznaczenia dotacji na autobusy z innym rodzajem napędu. ??To jedna z opcji branych pod uwagę - potwierdza ?Gazecie Wyborczej?Michał Guć, wiceprezydent Gdyni. - Rozważamy m.in. inne proekologiczne technologie, ale dostępne na rynku. Rozwiązania szukamy z Ministerstwem Środowiska. Rozmowy prowadzimy też z rządem Hiszpanii, bo to on wykłada pieniądze w ramach programu.?

Dodajmy na zakończenie, że Częstochowa w najbliższym czasie planuje zwiększenie udziału autobusów w komunikacyjnej obsłudze miasta. Magistrat chce od 1 lutego ?m.in. wzorem Wrocławia ?zrezygnować z nocnych tramwajów i zastąpić je właśnie autobusami. To m.in. efekt protestów mieszkańców jednego z bloków przy ul. Bohaterów Katynia 52, róg Jesiennej, gdzie tory przechodzą z południowej na północną stronę jezdni dwoma zakrętami. ??Próbowaliśmy różnych rozwiązań technologicznych, specjalnego smarowania torów i kół, ale nic to nie dało, a hałas nadal przeszkadza mieszkańcom??powiedział lokalnym mediom Stanisław Sosnowski, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu w Częstochowie. Dlatego tramwajowa linia nocna nieprzerwanie funkcjonująca od prawie 56 lat ma być zamknięta. Jest też aspekt ekonomiczny takiej zmiany: z wyliczeń MZDiT wynika, że Zarząd płaci MPK za jeden tramwajowy kilometr ok. 8 zł, a za autobusowy - 6,5 zł. Dlatego na pewno liczba nocnych kursów po 1 lutym pozostanie na tym samym poziomie, co do tej pory i autobusy jeździć będą z tą samą częstotliwością co nocne tramwaje, czyli co pół godziny.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Częstochowa
Częstochowa
Gazela
CNG
hybryda
Gdynia
  • Hugo – 20.01.2015

    W artykule roi się od błędów, ale do tego pan Kierecki zdążył nas już przyzwyczaić.

  • częstochowianin – 20.01.2015

    Po pierwsze to nie będzie likwidowana linia nocna tramwajowa, bo już poszło to dalej i się z tego pomysłu wycofano co najwyżej tramwaj pojedzie na Raków anie jak dotychczas na Stadion. Po drugie wnioski składa się na konkretne autobusy i nie ma tak, że Gdynia dostanie na co innego. Nie wybrali to stracą pieniążki an rzecz następnego miasta, który stanął w do darmowych hybryd, a jest nim Warszawa. Jeżeli jakimś sposobem Gdynia dostałaby zgodę na inną hybrydę to Częstochowa może go zaskarżyć, ponieważ i Częstochowa i Gdynia dostały takie same warunki, które muszą spełnić. Dla mnie oczywiście wystarczyłoby tylko sam silnik na CNG i byłoby po kłopocie.

  • 1019 – 20.01.2015

    A jakie autobusy zostałyby by wycofane po zakupie Solbusów ?

  • kszyszek – 21.01.2015

    @Hugo: Najpoważniejszym błędem jest stwierdzenie, że Częstochowa jest śląskim miastem...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....