TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Morawiecki: za 2-3 lata ponad tysiąc elektrobusów
PAP InfoBus.pl - Opublikowano: 14.06.2017 12:03:36 10 komentarzy
Morawiecki: za 2-3 lata ponad tysiąc elektrobusów

Sądzę, że za dwa-trzy lata będziemy mieli kilkaset, jeśli nie powyżej tysiąca autobusów elektrycznych jeżdżących po polskich miastach w ramach transportu publicznego - powiedział wicepremier Mateusz Morawiecki w środę w Jawczycach.

Wicepremier, minister rozwoju i finansów wziął udział w prezentacji raportu na temat działającego w Polsce przemysłu motoryzacyjnego, w siedzibie Warszawskich Zakładów Mechanicznych. W spotkaniu uczestniczyli także prezes ARP SA Marcin Chludziński oraz prezes PZL-WZM Joanna Szwajkowska.

Podczas spotkania Morawiecki odniósł się też do programu rozwoju elektromobilności.

-"Zarysowaliśmy sobie z ministrem (energii Krzysztofem) Tchórzewskim perspektywę 10 lat, żeby promować elektromobilność i autobusy elektryczne. Mamy już podpisane umowy z kilkudziesięcioma samorządami na wymianę floty autobusowej. Za dwa-trzy lata będziemy już mieli kilkaset, jeśli nie powyżej tysiąca autobusów elektrycznych, jeżdżących po polskich miastach w ramach transportu publicznego" - mówił wicepremier.

Dodał, że jeśli chodzi o elektryczne auta osobowe "też jesteśmy na dobrej drodze, by w roku 2025 osiągnąć założone wielkości". "Dwa lata temu temat nie istniał, rok temu go zarysowaliśmy, za rok-dwa będziemy mieli coraz więcej komponentów do produkcji samochodów elektrycznych tutaj w Polsce" - mówił Morawiecki o programie elektromobilności.

Polska e-magnesem

Jak powiedział, "przyciągamy największych inwestorów elektromobilności z całego świata", m.in. "będziemy mieli jedną z największych fabryk produkujących baterie litowo-jonowe w Polsce". "Właściwie ona już jest w Biskupicach pod Wrocławiem. Ale będzie tam nowa inwestycja, dodatkowo zwiększająca moce produkcyjne w bardzo innowacyjnej branży, jaką jest coraz to bardziej nowoczesna bateria" - podkreślił wicepremier. W Biskupicach inwestuje koreański koncern LG.

Rozwój sektora elektromobilności jest jednym z ważniejszych projektów zapisanych w Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Zakłada ona, że do 2025 r. po polskich drogach ma jeździć 1 mln pojazdów elektrycznych, zaś rozwój elektromobilności miałby pociągnąć za sobą rozwój innowacyjnego przemysłu; konieczny też będzie rozwój sieci elektroenergetycznych.

Program ma się składać z trzech faz. Pierwsza zakłada, że do 2018 r. zostanie przyjęta ustawa o elektromobilności oraz nastąpi skoncentrowanie finansowania publicznego. Projekt ustawy jest już po konsultacjach publicznych. Druga faza, zaplanowana na lata 2019-2020, zakłada budowę odpowiedniej infrastruktury i komercjalizację badań w tym obszarze. W trzeciej zaś, w latach 2020-2025, zakłada się stopniowe osiąganie dojrzałości przez rynek elektromobilności wraz ze stopniowym wycofywaniem elementów wsparcia. (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
e-bus
MR
  • sancity – 14.06.2017

    To wpierw zbudujcie elektrownie bo Polsce niedaleko do blackautu.

  • Robo – 14.06.2017

    To w takim razie czemu Warszawskie MZA przepłaca za tureckie Conecto II Przeciez to są diesle i w dodatku prototypy. Powinni unieważnić przetarg i rozpisać na Hybrydy lub CNG.

  • Uber alles – 14.06.2017

    Tam Tureckie. Dla nich to NIEMIECKIE. A Niemieckie to nawet gdyby zrobione w szopie już są super i jakby miały lat dwadzieścia to też ! Polska produkuje bardzo dobre autobusy i ma w nich wszystko co te Niemieckie. Ktoś ODPOWIEDZIALNY powinien zabrać się za temat wydawania naszych PUBLICZNYCH pieniędzy i całego z tym związanego finansowego korowodu. I przestańmy wreszcie likwidować bezrobocie we wszystkich krajach poza Polską !

  • Równinny Tyrolczyk – 14.06.2017

    Brawo Kolego Czysta racja

  • sancity – 14.06.2017

    @Uber alles-jakoś żadna polska firma nie zgłosiła się do przetargu.

  • Robo – 14.06.2017

    Zgłosił się MAN (montowany w Starachowicach), wiec powinni wybrać MAN-a .Ludzie maja pracę i podatki są płacone w Polsce.

  • krakowiaczek – 16.06.2017

    Dobry kierunek !

  • Gdyby nie Folks..szuje. – 16.06.2017

    Na Szwabski rynek nie przeciśnie się NIC Polskiego z autobusów i nie tylko, tak go pilnują. A jeśli by nawet z czasem postawią takie warunki że ich nie spełnisz w danym czasie. Doskonale wiem coś o tym ! My tu przy pomocy pewnych ludzi że nie nazwę jak takich nazywali za okupacji zawalani jesteśmy busem Niemieckim i wszelkiego rodzaju złomem jaki nawet dziś przede mną jechał. Dym i smród, Neoplan ze dwadzieścia lat co najmniej a w nim pełno ludzi. Ktoś tu pisał. mamy dobre swoje. I miał RACJĘ !

  • Tad – 17.06.2017

    A prowadziliście kiedyś polski i niemiecki autobus? I pewnie na co dzień też polonezami i maluchami jeździcie (hmm maluch jest włoski...) popracujcie sobie tydzień w nowym autosanie i tydzień w 15 letnim manie to wtedy pogadamy

  • Taki tam ktoś – 11.07.2017

    @Gdyby nie Folks..szuje Przecież Niemcy kupują Solarisy Urbino i to w dużych ilościach obecnie. W Berlinie na linii XXL, która łączy centrum miasta z lotniskiem, gdy byłem w maju 2016 to jeździły same Solarisy Urbino 18 III generacji. Zachód docenił Solarisa i jest obecnie liderem jeśli chodzi o autobusy elektryczne i hybrydy.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....