TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Monachium odbiera 23 przegubowce i kolejne przyczepy
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 25.11.2014 23:56:36 3 komentarze
Monachium odbiera 23 przegubowce i kolejne przyczepy
W listopadzie monachijski przewoźnik MVG odebrał 23 nowe autobusy przegubowe: 10 szt. Mercedes-Benz Citaro G z modułem odzyskiwania energii podczas hamowania oraz 13 szt. MAN Lion`s City G, które to egzemplarze zostały wyprodukowane w zakładach w Sadach i Starachowicach. Zakup tylko konstrukcji klasy MEGA nie jest przypadkowy. Organizator komunikacji w Monachium preferuje obecnie autobusy o jak największej pojemności i przy okazji o najwyższym komforcie dla pasażerów. Zdaniem MVG najważniejsza nowinka techniczna w nowo zakupionych pojazdach to przede wszystkim moduł rekuperacji Citaro, gdzie energia hamowania jest odzyskiwana i przechowywana poprzez ultrakondensatory. Jest ona następnie wykorzystywana m.in. do zasilania pokładowych urządzeń. Zdaniem producenta redukuje to zużycie paliwa o maksymalnie 3,6% przy jednoczesnej obniżce emisji CO2. Kolejna nowość to dodatkowa przestrzeń przy drugich i trzecich drzwiach (z napędem elektrycznym), gdzie we wszystkich 23 autobusach zwiększono obszar bez miejsc siedzących (z zamontowanymi po bokach strapontenami). To rozwiązanie szczególnie korzystne dla osób z wózkami, które dodatkowo przyspiesza całą wymianę pasażerów podczas postoju na przystankach.  W autobusach przegubowych Mercedesa zastosowano silniki OM 470 o mocy 360 KM, natomiast w MAN-a –jednostki D2066 o mocy 320 KM. Wszystkie spełniają najwyższą normę Euro 6. Oba modele przy długości 18 m oferują pojemność pasażerską na poziomie ponad 100 pasażerów i są wyposażone w czworo drzwi (2-2-2-2). Autobusy są przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych –m.in. wyposażono je w rampy najazdowe w drugich drzwiach oraz funkcję przyklęku. W środku mamy monitory informacji pasażerskiej, klimatyzację całopojazdową oraz monitoring. Każdy z 23 nowych pojazdów - podobnie jak cała flota autobusów MVG –ma wbudowany filtr cząstek stałych. Łączna wartość najnowszej inwestycji MVG to około ośmiu milionów EUR. Dodajmy, że aktualnie autobusowy tabor monachijskiego przewoźnika wynosi ponad 300 szt. Ponadto miejski operator korzysta z pojazdów prywatnych firm, działających w sieci MVG. To łącznie daje sumę prawie 420 pojazdów. Jeszcze w tym roku ta liczba wzrośnie o kolejnych 20 autobusów.  Z kolei w październiku br. flotę MVG wzmocniło 35 pojazdów: 23 standardowe konstrukcje MAN Lion`s City oraz 12 szt. niskopodłogowych przyczep autobusowych firmy Göppel. Zestawy są głównie użytkowane na liniach 51/151 i 53, a pojazdy solowe na trasie 160. Wartość tego kontraktu to prawie 12 mln EUR. Pojemność 12-metrowych pojazdów to 66 pasażerów, natomiast łączna pojemność zestawu „Buszüge”to 130 miejsc. –„Nasza autobusowa flota rośnie z roku na rok, co jest efektem coraz większej liczby pasażerów –w ciągu ostatnich dziesięciu lat wzrosła ona o prawie 20 procent –mówi Herbert König, szef MVG. –Aktualnie dysponujemy flotą 417 autobusów. Boom na przewozy autobusowy był również bodźcem do powrotu koncepcji przyczep autobusowych. Pierwsze dziesięć zespołów działa niezawodnie już od roku. Teraz dojdzie do nich kolejnych 12 tego typu pojazdów. W sumie daje to tabor 22 zestawów. Ich pojemności jest o 1400 miejsc większa niż w tradycyjnych solowych autobusach. Dodam, że eksploatacja przyczep budzi spore zainteresowaniem w Niemczech i gościmy sporo delegacji z innych firm transportowych, które chcą zobaczyć ich eksploatację. Monachium jest jednym z pionierów tego rozwiązania w Niemczech.\' Na koniec kilka danych o parametrach technicznych przeczep Göppel go4city T. Ich długość to 11 m, szerokość 2,5 m, wysokość 3 m, masa własna 7,3 t (całego zestawu 19,6 t), układ drzwi to 2-2, a pojemność pasażerska to 64 miejsca.  W kontekście kolejnych zakupów MVG dodajmy, że Monachium od 20 listopada br. testuje niskowejściowy autobus VDL Citea LLE. Jak podaje MVG powodem tej decyzji jak zaskakująco niska masa własna pojazdów holenderskiego producenta, wynosząca o 3 tony mniej niż klasycznych 12-metrowych autobusów jeżdżących po Monachium. VDL osiągnął tą imponującą różnicę stosując m.in. konstrukcję dachu typu „sandwich”, boczne ścian z tworzyw sztucznych, koła o mniejszej średnicy oraz lekkie silniki Cummins o pojemności 6,7 l. W efekcie –zdaniem producenta –Citea zużywa od 10 do 20 % paliwa mniej niż porównywalne autobusy. I MVG chce to sprawdzić. –„Chcemy to zbadać w naszych warunkach i pod odpowiednim obciążeniem. Ponadto jesteśmy zainteresowani opiniami kierowców i pasażerów o Citea. W sprawdzianie wezmą udział także naukowcy z Uniwersytet w Landshut. Holenderski pojazd można spotkać na liniach 131/132.”Czyżby w Monachium szykowała się kolejna zmiana w taborowych preferencjach?” Przypomnijmy, że w tym roku stołeczny przewoźnik w Berlinie (BVG) zamówił aż 236 szt. niskowejściowych autobusów VDL Citea LLE-120, które zostaną dostarczone w latach 2014 –2017. To historyczny moment dla autobusowego rynku w Niemczech.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Monachium
  • Teofilow – 26.11.2014

    Monachium ma bardzo ladne autobusy w ladnym kolorze. Biletomat znajduje sie na bardzo sensownym miejscu: Nad pierwsza osia pojazdu a nie jak w Polsce, w rzezni dla wozkow. Kto takie durne pomysly w ogole ma?! W Monachium chociaz mysla rozsadnie i wybrali takie miejsce, ktore by i tak bezczynnie widywalo w autobusie, w zwiazku "siedzen z niskiej podlogi".

  • abes – 28.11.2014

    1 zdjecie w 3 rzędzie jest źle opisane - to jest zestaw Solaris-Goppel

  • Busiak – 31.12.2015

    "Ich pojemności jest o 1400 miejsc większa niż w tradycyjnych solowych autobusach."Chyba liczba przesadzona:-)@Teofilow ostatnie zdanie jest niezrozumiałe. Rzeczywiście miejsce nad przednią osią zdaje się rozsądniejsze ale w Polsce mogłoby to skutkować tłokiem przy kabinie kierowcy. W Polsce pasażerowie dość chaotycznie przemieszczają się po autobusie,

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....