TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Moda na używane autobusy. ŻOE Ostróda i leasing Solarisów
INFOBUS.PL - Opublikowano: 24.09.2019 14:00:31
Moda na używane autobusy. ŻOE Ostróda i leasing Solarisów

Żegluga Ostródzko-Elbląska zakończyła miesiąc temu bardzo ciekawy przetarg. W tle używane i bardzo ciekawe autobusy, które spółka pozyska w formie leasingu operacyjnego. Zaglądamy w szczegóły.

ŻOE ciekawy przetarg ogłosiło w pierwszej połowie lipca. Przedmiot zamówienia obejmował finansowanie zakupu sześciu używanych autobusów międzymiastowych Solaris Interurbino 12. Przewoźnik oczekiwał autobusów wyprodukowanych nie wcześniej niż 2010 roku. Każdy ma być napędzany silnikiem wysokoprężnym spełniającym normę emisji spalin minimum Euro 5. Spółka celowała w jednostki o pojemności pomiędzy 6,5 - 7,5 l i mocy minimalnej 210 kW.

Pojemność pasażerska każdego z nich ma być nie mniej jak 52 pasażerów siedzących i 25 stojących. Bagażniki podpokładowe mają mieć pojemność minimum 3,5 l. Każdy wyposażony będzie w klimatyzację stanowiska kierowcy oraz ogrzewanie całego pojazdu. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez dwoje drzwi pasażerskich w układzie 2-2-0 lub 1-2-0.

Teraz o samej kostrukcji leasingu. Okres finansowania wynosi pięć lat. Okres karencji w spłacie to sześć miesięcy (możliwa obniżona rata w tym okresie). W każą ratę ma być wliczony koszt ubezpieczenia OC i AC. Na samym końcu wykup ma się odbyć za 1% wartości.

Na oferty ŻOE czekało do 9 sierpnia. Na leasing sześciu Interubino 12 spółka przygotowała 852 000 PLN netto, co oznacza, że finansowanie jednego autobusu przyjęto na poziomie nie większym niż 142 000 PLN netto. Oferty, które wtedy otwarto przewyższały szacunki przewoźnika. Przedstawili je:

  • Millenium Leasing - 945 852,12 PLN netto / 157 642,02 PLN netto za autobus
  • Europejski Fundusz Leasingowy - 1 044 475,56 PLN netto / 174 079,26 PLN netto za autobus
  • Pekao Leasing - 967 074,42 PLN netto / 161 179,07 PLN netto za autobus

ŻOE postanowiło poszukać dodatkowych środków i dzięki temu mogło rozstrzygnąć przetarg. Wybór padł na najtańszą propozycję, a wiec Millenium Leasing.

W tej sytuacji pozostaje czekać na dostawę autobusów. Co prawda "z drugiej" ręki, ale do tej pory będzie to największe jednorazowe przekazanie autobusów typu Interurbino 12 w Polsce.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
ŻOE Ostróda
Solaris
Millenium Leasing
EFL
Pekao Leasing
wynajem
leasing
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....