Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Mobilis zmienia strategię. Tylko komunikacja miejska

infobus
31.10.2018 13:45
0 Komentarzy

Mobilis, największy prywatny przewoźnik autobusowy w Polsce, chce skoncentrować się na realizacji usług dla komunikacji miejskiej. Spółka, której autobusy wożą pasażerów m.in. w Warszawie i Krakowie, zapowiada rozwijanie swojej oferty przewozowej dla miast i walkę o kolejne miejskie kontrakty. Będzie też realizować mniej lokalnych połączeń międzymiastowych, za to więcej długodystansowych.

Jak wyjaśnia Dariusz Załuska, prezes zarządu Mobilisu nowe podejście biznesowe spółki wynika z analiz, które przeprowadziła firma. Przewoźnik dostrzegł dla siebie duże szanse w zagospodarowaniu rynku komunikacji miejskiej w Polsce. Zdaniem prezesa Mobilisu, proekologiczna polityka wprowadzana obecnie przez miasta, m.in. dzięki ustawie o elektromobilności, spowoduje, że w najbliższych latach coraz więcej samorządów powinno zacząć otwierać się na prywatnych przewoźników i powierzać im realizację części usług w ramach komunikacji miejskiej.

„Prywatni przewoźnicy są bardziej konkurencyjni wobec miejskich spółek nie tylko cenowo, ale i jakościowo. Mają doświadczenie i wiedzę, jak zaoferować bardziej nowoczesną i ekologiczną komunikację autobusową w atrakcyjnej cenie” – twierdzi Dariusz Załuska. Sam Mobilis posiada największą w Polsce flotę autobusów hybrydowych. To 61 pojazdów, które jeżdżą po ulicach stolicy.

Spółka chce także pozyskać dobrych i wykwalifikowanych kierowców obsługujących trasy komunikacji miejskiej. Magnesem mają być pensje. Zarząd firmy podjął decyzję o ich podwyżce zdecydowanie większej niż średni wzrost płac na polskim rynku.

Mobilis chce walczyć o nowe kontrakty tańszą ofertą

Z analiz Mobilisu wynika również, że do otwierania się na prywatnych przewoźników w najbliższych latach mogą przekonać samorządy kwestie budżetowe. Dziś wydatki na komunikację miejską w miastach stale rosną, to często druga po edukacji pozycja w budżecie.

„Powierzenie realizacji części tych zadań prywatnemu podmiotowi to oszczędności rzędu 15 proc. W przypadku dużych miast to kwoty od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu milionów złotych, jeśli rynek zostanie otwarty, a kontrakty na obsługę komunikacji miejskiej rozpisywane będą na odpowiedni okres i na odpowiednią skalę” – mówi prezes Dariusz Załuska.

Autobusy spółki Mobilis wożą dziś pasażerów komunikacji miejskiej i podmiejskiej m.in.: w Warszawie, gdzie spółka jest największym prywatnym operatorem – 200 autobusów i Krakowie – 74 autobusy. Spółka ma ambicję poszerzyć swój zakres działania o kolejne miasta.

„Będziemy walczyć o kolejne kontrakty” – zapowiada prezes Mobilisu.

Komentarze