TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Mobilis z Conecto w Krakowie
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 04.04.2014 21:00:41 33 komentarze
Mobilis z Conecto w Krakowie
Mobilis oficjalnie poinformował, kto będzie dostawcą autobusów przegubowych do obsługi 10-letniego kontraktu w Krakowie. To Mercedes-Benz, który do sierpnia br. dostarczy przewoźnikowi 37 szt. pojazdów typu Conecto G z silnikami Euro 6. Przypomnijmy, że Mobilis już zamówił dla potrzeb tego zamówienia 26 szt. pojazdów w wersji MIDI i MAXI. Dostarczy je firma AMZ Kutno (5 szt. CitySmile 10 LF oraz 21 szt. CitySmile 12 LF), które będą wspólnie obsługiwać krakowskie linie z Mercedesami. Kto jeszcze dwa lata temuprzewidziałby taki mariaż… -„Cieszymy się, że spełniamy techniczne wymagania miasta Kraków do obsługi pasażerskiej, i że firma Mobilis wybierając nas na swojego partnera zdecydowała się na autobusy marki Mercedes-Benz i nasze usługi serwisowe. Za to zaufanie dziękujemy szczególnie –powiedział Antonio Cavotta, prezes zarządu EvoBus Polska. –Jednocześnie jest to dla nas duża odpowiedzialność i uczynimy wszystko, by firmę Mobilis optymalnie wesprzeć w trakcie obsługi linii. Od sierpnia po ulicach Krakowa będą jeździły autobusy Conecto G Euro 6 –bardzo ekologiczne autobusy z emisjami na granicy wykrywalności”.Krakowskie Conecto będą wyposażone w pełną klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz klimatyzację kabiny kierowcy. Ponadto autobusy będą posiadać dynamiczny system informacji pasażerskiej wraz z komunikatami głosowej zapowiedzi (także na zewnątrz pojazdów). Bezpieczeństwo pasażerów podniesie monitoring wnętrza. Cały system informacji pasażerskiej dostarczy polska firma SiMS z Bydgoszczy. Pojazdy będą wyposażone w silniki Mercedes-Benz OM 470 Euro 6 o pojemności 10,7 l i mocy 265 kW (360 KM) przymomencie obrotowym 1700 Nm. Wersję Conecto z nowym standardem emisji spalin można łatwo poznać po jego tylnej części: Zbiornik wyrównawczy czynnika chłodzącego umieszczono u góry za specjalną osłoną ­na dachu. Nadaje to pojazdowi bardziej dynamiczną sylwetkę. Nowe są także pokrywa silnika i klapy serwisowe znajdujące się po lewej stronie. W Polsce autobusy typu Conecto LF są doskonale już znane i można je spotkać na ulicach takich miast jak: Warszawa, Łódź, Gdańsk, Starogard Gdański, Białystok, Suwałki, Bydgoszcz, Lublin, Starachowice, Kielce, Rybnik, Sosnowiec, Bielsko-Biała oraz Zielona Góra. Najprawdopodobniej krakowskie Conecto LF G przeznaczone dla firmy Mobilis będą pierwszymi tego typu pojazdami dostarczonymi na polski rynek z silnikami Euro 6. Nie jest również wykluczone, że będzie to pierwsza tak duża dostawa autobusów miejskich z normą Euro 6 w naszym kraju. Polub nas :)
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Mobilis
Mercedes
Kraków
Conecto
  • e – 04.04.2014

    Czekamy na wypowiedź specjalisty, pana docenta, profesora, inżyniera, magistra, doktora Teofilowa. Oświeć nas. :)

  • Jacek Sanderski – 04.04.2014

    Brawo , Mercedesy w Krakowie , było by ich więcej gdyby nie wygrał Solaris przez "przykantowany" przetarg gdzie wygrał mimo ,że nie mógł wywiązać sie z umowy /samochód techniczny/ .

  • mikko – 05.04.2014

    Żadnej z tego korzyści dla Polaków. ŻADNEJ. Szwabski chłam produkowany w Turcji da miejsca pracy Niemcom i Turkom. A potem większość lamentuje na wszelkich możliwych forach jak to poskładali po 70 cv i żadnej odpowiedzi. Żeby chociaż wzięli Scanie wyprodukowaną w Słupsku albo Volvo wyprodukowane we Wrocławiu. A tu co ? Tureckie gó*wno.

  • Filip – 05.04.2014

    A Izmir kupuje polskie Solarisy, jest logika ? Nie!

  • mikko – 05.04.2014

    Filipie z Konopii A co minie Izmir obchodzi człowieku? Puknij ty się w głowę. To ja mam się troszczyć o tureckie czy o polskie miejsca pracy?

  • Lukasz – 05.04.2014

    Jeżeli chcemy być we wspólnej Europie, a nie odizolowani, to trzeba się z jednej strony dzielić, a z drugiej dopuścić konkurencję. Bez konkurencji towarzystwo by spoczęło na laurach, a tak Solaris się stara i dąży do coraz lepszych produktów. Chociaż zawsze będzie patrzył na tył Mercedesa, ale dzielnie go goni! Brawo Mobilis, brawo dla każdego myślącego i liczącego!

  • Jakub – 05.04.2014

    hahahah ale Mobilis zrobił wszystkich na szaro... Scania E6, AMZ Elektro... wielkie SHOW ! a teraz? Mercedes conecto który jest tanim badziewiem telepiącym się po kilkuset km i jakiś wynalazek od AMZ który mi najbardziej przypomina chińskie wynalazki, bo ani ładny nie jest, ani tak samo nie prezenuje wysokiej jakości. Mobilis mam nadzieję że popłynie na serwisowaniu i naprawach. Jakośc i komfort świadczonych usług diametralnie spadnie w Krakowie dzięki nim...

  • xxx – 05.04.2014

    znając ludzi to zaraz będzie że MPK kupuje starsze, tańsze modele citaro, a Mobilis kupuje nową generację conecto :D hahahah co za dramat.... conecto nie jest godne nosic znaczka gwiazdy na sobie... nic dziwnego że Solaris przegrał walkę cenową z conecto - co tanio to drogo, co drogo to tanio. o AMZ się już w ogole nie wypowiadam, bo jak ktoś robi najpierw karetki a później autobusy to gratuluję - jak ktoś jest od wszystkiego to jest do niczego, jeszcze ten design rodem z kraju kwitnacej wiśni, czy chin

  • pes – 05.04.2014

    A nie miało być 65 autobusów 40 mega i 25 - 12m...........????

  • pes – 05.04.2014

    W związku z tym Mobilis planuje zakup 65 nowych autobusów, w tym 40 pojazdów przegubowych, które będą spełniać najnowsze normy emisji spali Euro 6.-http://www.ekonomia.rp.pl/artykul/1063043.html. To gdzie już 3 autobusy zginęły ???

  • pes – 05.04.2014

    http://infobus.pl/text.php?id=60025 "Przygotowując się do realizacji najnowszego kontraktu Mobilis planuje zakup 65 szt. nowych autobusów, w tym 40 szt. pojazdów przegubowych, które będą spełniać najnowsze normy emisji spalin Euro 6. Wśród potencjalnych dostawców przedstawiciele przewoźnika wymieniają takie firmy jak: Scania, Mercedes, MAN i Solaris. Decyzja ma zapaść w ciągu tygodnia, po ostatniej rundzie negocjacji z przedstawicielami producentów. Kartą atutową Mobilisa będzie tym razem podpisana umowa i wielkość zamówienia, opiewającego na czterdzieści pojazdów." Może się ktoś zainteresuje gdzie już wcięło 3 autobusy mega....a na Kraków i jego brak przegubowców to dużo

  • Teofilow – 05.04.2014

    Zysk nawet nie zostaje w UE. Ale jak chodzi o fundusze Europejskie to Polacy oczewiscie na pierwszym miejscu stoja na wycieraczce i zadaja pieniadze..

  • nsz – 05.04.2014

    Komfort podróżowania conecto jest niestety gorszy od citaro ale i tak dobrze że nie kupili mazów

  • Neiko – 05.04.2014

    Dobry wybór wg mnie. Conecto to taki trochę Citaro dla ubogich, ale zdecydowanie lepszy od Mazów :) 37 to ładna liczba - gratulacje dla Evobus.

  • Zamiast-Wprost-Wtył – 05.04.2014

    Wiec sprzedamy Polske Niemcom, zeby mieli wieksze granice kraju.

  • Neiko – 05.04.2014

    No (nie)stety takie jest prawo zamówień publicznych w UE. Każdy ma równe szanse w zdobyciu zamówienia. Zapisy typu: "autobus musi być produkowany w Polsce" jest naruszeniem i lobbowaniem lokalnego przemysłu. Tracą na tym polscy niszowi producenci tacy jak Autosan, AMZ czy Solbus, któym ciężko jest walczyć z potentatami typu MB, Man, Solaris itp. Zyskują natomiast przewoźnicy oraz pasazerowie, bo otrzymują porządny sprzęt.

  • KI / EL – 06.04.2014

    Dziwne, w Niemczech jest taka mozliwosc zapisu, ze autobus musi byc wyprodukowany w Niemczech. Np. w miescie Kiel tak jest. Dowod: Od kiedy MAN produkuje w Polsce, przedsiebiorstwo KVG przeszlo ponownie do Mercedesa..

  • VolferPR743 – 06.04.2014

    @Neiko: Prawo zamówień publicznych? Od kiedy Mobilis to firma publiczna? To jest prywaciarz i mogą kupić co im się podoba (nawet VDL).

  • Neiko – 06.04.2014

    No tak, Mobilisu się to nie tyczy. Sorki.

  • Go West – 06.04.2014

    Dlaczego przegubowe autobusy musza miec zawsze 4 drzwi? 3+4 sa prawie kolo siebie, to jest bez sensu. W Berlinie tez maja tylko 3 i nie ma problemu.

  • pes – 06.04.2014

    W Berlinie pomimo rozbudowanej komunikacji, większej ilości samochodów, autobusy jeżdżą częściej dzięki temu są mniej zatłoczone i 3 drzwi wystarczają płynnej wymianie pasażerów. A w Polsce zarządy komunikacji upychają na siłę pasażerów to 4 drzwi są niezbędne aby zachować płynność ruchu, wymiany pasażerów.....

  • Neiko – 06.04.2014

    Swego czasu we Włoszech widziałem jeszcze bardziej dziwaczny układ drzwi. W solowym autobusie miejskim (99% było to Iveco) zastosowano dwie pary podwójnych drzwi na jednej stronie i to zupełnie obok siebie.

  • wojtek27 – 06.04.2014

    Na Citaro nie stać? W zg Conecto całkiem, całkiem się spisują .

  • Go West – 07.04.2014

    W Hamburgu tez maja tylko 3 drzwi. A tam wlasnie jest kiepsko z KM, bo nie ma nawet tramwajow. Autobusy sa okropnie zatoczone a obowiazuje wsiadanie pierwszymi drzwiami. Dziwne, ze to tam funkcjonuje, a w Polsce nie.

  • Yanek – 08.04.2014

    Ja się cieszę z Conecto. W Lbn kursują 32 bodaj sztuki. Są wprawdzie mniej wygodne od Citaro, nie słyszałem nic złego na ich temat. Najważniejsze, że nie Solaris :)

  • Teofilow – 08.04.2014

    @Yanek: Powodzenia.. Na takie kretynskie ustawienie brak mi slow. Pracuj nadal za marny grosz w Polsce, a ja w Niemczech bede zarabial 10 razy tyle, za owiele mniej godzin dzennie.. ;)

  • Teofilow – 08.04.2014

    A z reszta w czym niby ma sie roznic Shitaro od Konserwy? Ten sam szajs..

  • chris – 08.04.2014

    Fajne autobusy. W Krakowie będą więc Citaro od MPK i Conecto od Mobilisa. Samo wyposażenie będzie bogate więc takich Conecto tylko pozazdrościć.

  • seymor – 08.04.2014

    Citaro i Conecto w Krakowie , nareszcie więcej Merców , a nie Solarisy co ,co dostawa to gorsze

  • Yanek – 09.04.2014

    Ja też się z tego cieszę. @Teofilow, Twoje argumenty są ni z gruchy ni z pietruchy. Powinniśmy kupować szmelc z Bolechowa tylko dlatego, że jest polski bez jakiegokolwiek szerszego spojrzenia? W Krakowie już były pierwsze przeboje z Solarisami z Euro VI. Żebyś w przyszłości nie wypominał mi germanofilii - wolę Autosana od Solarisa.

  • Bolec – 10.04.2014

    @Yanek-możesz napisać co za "przeboje" Z góry dziękuję.

  • e – 14.04.2014

    @Teofilow: skoro w Niemczech żyją tak poważni ludzie, na wyższym poziomie niż Polacy, to na pewno nie są na tyle potłuczeni, żeby zatrudnić kogoś o twoim poziomie umysłowym... kto by chciał takiego pracownika? o.O

  • Ruppert – 23.04.2014

    Oby Conecto miały malowanie takie jak krakowskie Citaro. Są jakieś wieści nt. wzoru malowania? Przecież auta już na pewno są zamówione.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....