Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Mobilis testuje w Krakowie elektrycznego SOR-a

infobus
10.12.2018 14:00
0 Komentarzy

Mobilis testuje drugi raz w historii swojej działalności elektrobus. Jeszcze przez cztery dni, do 14 grudnia przewoźnik będzie sprawdzał w Krakowie elektrycznego SOR-a EBN11. Podpowiadamy gdzie można go spotkać.

Pierwszy elektrobus, Mobilis testować pięć lat temu. W wakacje 2013 r. spółka sprawdzała na warszawskich liniach autobus AMZ CS10LFE. Po przerwie przyszedł czas na testy innej konstrukcji. Jeszcze przez cztery dni w Krakowie, na wybranych liniach obsługiwanych przez Mobilis można spotkać czeski elektrobus SOR EBN11.

Pojazd charakteryzuje się nietypową długością nadwozia. To 11,1 m. Mimo tego umożliwia podróż aż 92 pasażerom, w tym nawet 29 na miejscach siedzących.Część z nich to rozkładanie siedziska.Dopuszczalna masa całkowita najnowszego czeskiego elektrobusa to 16 t przy wadze własnej na poziomie 10 t.

W testowanym przez Mobilis egzemplarzu zastosowano silnik asynchroniczny silnik trakcyjny TAM-Pragoimex, najprawdopodobniej o mocy 120 kW. Jest on zasilany przez litowo-jonowe baterie Varty ulokowane w przedziale maszynowym na zwisie tylnym. Ich pojemność to 172 kWh.

Autobus może być ładowany przez złącze plug-in. Dzięki tak skompletowanemu wyposażeniu średni czas ładowania to 6-8 h. Zasięg to ok. 150 km, jeśli na odcinku 1 km są dwa, trzy przystanki lub zatrzymania.

Znakiem charakterystycznym EBN 11 –oprócz zwiększonych gabarytów –jest nowa stylistyka konstrukcji, która odbiega od tej, którą znamy z rodziny pojazdów LH/CN/BN. Zaokrąglony przedni panelu i wizualne wydłużona przednia szyba aż po reflektory nadają EBN 11 większej dynamiki. Z kolei wysokie boczne okna z obniżoną dolną krawędzią.

Elektryczny SOR będzie jeździł po Krakowie jeszcze przez cztery dni. Ostatni dzień testów zaplanowano na 14 grudnia. Czeski „elektryk” jest kierowany przez Mobilis do obsługi linii 103, 109, 120 i 413.

Komentarze