Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Mobilis stawia na Mercedesa. Umowa podpisana

infobus
16.03.2016 05:29
0 Komentarzy

24 lutego EvoBus Polska podpisałumowę z firmą Mobilis na zakup 54 niskopodłogowych autobusów marki MercedesConecto G. Polski dealer marek Mercedes i Setra przedstawił najkorzystniejsząofertę Mobilisowi. Pojazdy, które pozyska spółka zostaną skierowane do obsługiwybranych zadań przewozowych w ramach systemu komunikacji miejskiej w Warszawie.

Pojawią się w stolicy już wsierpniu, a cała obsługa zadań, które objęto przetargiem będzie trwała przeznajbliższe 7,5 roku. Takie są warunki przetargu, który Mobilis wygrał wubiegłym roku w Warszawie. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj oraz m.in. tu. Warto przy tym zaznaczyć, że będą to pierwsze od czterech lat autobusy Mercedesana stołecznych ulicach. W 2012 roku MZA kupiło 60 egzemplarzy również ConectoG.

?Gratulujemy firmie Mobiliswygrania przetargu w Warszawie. Jesteśmy dumni, że Mobilis postawił na autobusyprzegubowe Mercedes-Benz i tym samymmożemy zaoferować mieszkańcom Warszawynajwyższe standardy bezpieczeństwa i komfortu w transporcie miejskim. Podpisująctą umowę kontynuujemy wzajemną, udaną współpracę między naszymi firmami.?-powiedział Antonio Cavotta, prezes EvoBus Polska.

?Obsługa komunikacji miejskiej wWarszawie to dla nas ważny obszar, w którym chcemy się doskonalić i rozwijać.Wraz z rozpoczęciem realizacji najnowszego kontraktu warszawski tabor Mobilisliczyć będzie ponad 300 pojazdów, co umocni naszą pozycję jako największegoprywatnego operatora komunikacji miejskiej w stolicy. Wymagania przetargowe tymrazem były wyjątkowo wysokie. Dzięki współpracy z EvoBus Polska, mamy pewność,że najwyższa jakość oraz komfort przewozów będą utrzymane. Co więcej, wszystkiepojazdy (w tym również Mercedesy) będą spełniały najwyższą europejską normęemisji spalin Euro 6.?- argumentował wybór Mobilisu jego prezes, DariuszZałuska.

Mercedes Conecto G wyposażonesą w pełną klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz klimatyzację kabinykierowcy. Ponadto autobusy posiadają dynamiczny system informacji pasażerskiejwraz z komunikatami głosowej zapowiedzi również na zewnątrz autobusu oraz systemmonitoringu wnętrza autobusu. Cały system informacji pasażerskiej dostarczonybędzie przez polską firmę Zakład Elektroniczny SiMS z Bydgoszczy. Pojazdy będąwyposażone w automaty do sprzedaży biletów.

Autobusy będą wyposażone są wnowy silnik stojący typu Mercedes OM 470LA o mocy 265 kW. Jednostka osiągamaksymalny moment obrotowy 1700 Nm. Jej pojemności skokowa to 10,7 l. Silnikten odznacza się bardzo nowoczesną i wytrzymałą konstrukcją. Dwa położone ugóry wałki rozrządu, układ wtryskowy Common Rail, wysokie ciśnienie wtrysku do2100 bar to tylko kilka z jego cech.

W kwestii obróbki spalin te najnowocześniejszesilniki bazują na technologii BlueTec6 opracowanej przez Mercedesa. To zamkniętyfiltr cząstek stałych działający w połączeniu ze stosowanym już z powodzeniemod wielu lat systemem SCR i katalizatorem oksydacyjnym. System uzupełniaponadto chłodzony układ recyrkulacji spalin. Szczególnie emisje cząstek stałychi tlenków azotu redukowane są dzięki temu do poziomu znajdującego się nagranicy wykrywalności.

Silnik ten pracuje nie tylkoczysto, lecz zużywa także mniej paliwa­ niż jego poprzednik. Swój wkład w teosiągnięcia mają elektronicznie regulowana dwustopniowa sprężarka powietrzaoraz regulowane podzespoły pomocnicze z układem sterowania akumulatorami i ­generatorami.Wraz z przejściem na Euro VI oprócz spalania znacząco zmniejszyło się takżezużycie AdBlue i oleju silnikowego.

Kolejna cecha to długieinterwały serwisowe i długa żywotność podzespołów. Kierowcy zyskują na dobrymprzyspieszeniu dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu już przy prędkościachobrotowych poniżej 1000/min i sprawności silników. Pasażerowie doceniają przedewszystkim spokojną i cichą pracą zespołów napędowych. Zasługą tego jest nietylko konstrukcja silników, lecz także nowa izolacja wykonana z płyt typu ?sandwich?montowanych od strony przedziału­ pasażerskiego. Składa się ona z dwóchzewnętrznych blach i znajdującej się między nimi warstwy izolacyjnej. Od stronyprzedziału pasażerskiego materiał izolacyjny pokryty jest dodatkowo powłoką ztworzywa sztucznego.

Conecto G Euro VI łatwo poznaćpo jego tylnej części: zbiornik wyrównawczy czynnika chłodzącego umieszczono ugóry za specjalną osłoną ­na dachu. Nadaje to pojazdowi dynamiczną sylwetkę.Nowe są także pokrywa silnika i klapy serwisowe znajdujące się po lewejstronie.

Silniki we wszystkich Conecto Gzabudowywane są wieżowo ­na stojąco z lewej strony tyłu pojazdu. Zapewnia tonie tylko możliwość pełnego obniżenia podłogi od przedniego wejścia aż po tyłlecz także łatwość obsługi poprzez komfortowy dostęp do podzespołów z zewnątrzautobusu.

Komentarze