TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Mobilis nowym podwykonawcą MPK Wrocław? Prawie pewne
INFOBUS.PL - Opublikowano: 21.08.2019 15:00:44
4 oferty liniowe dla MPK Wrocław. Mobilis nowym podwykonawcą?

Nie małe zaskoczenie przyniosło dzisiejsze otwarcie ofert w przetargu na obsługę kilku linii autobusowych dla MPK Wrocław. Miejski przewoźnik otrzymał cztery oferty, z czego dwie zmieściły się w budżecie. Wygląda na to, że jego nowym podwykonawcą zostanie Mobilis!

Pierw było za drogo
Pierwszy przetarg na nowego podwykonawcę dla wrocławskiego MPK zakończył się niepowodzeniem. Warunki tamtego postępowania w praktyce wymagały na przewoźnikach zaoferowania bardzo wysokich stawek. Nie było więc zaskoczenia, że wszystkie oferty przewyższały budżet MPK.

Najtańszy był Mobilis, który zaproponował realizację przewozów po średniej stawce początkowej 10,02 zł/wzkm netto. Budżet MPK był jednak dużo niższy. Miejski przewoźnik założył bowiem, że wyda na początek nie więcej niż średnio 8,03 zł/wzkm netto na początek kontraktu, który miał trwać przez pięć i pół roku. 25 czerwca przetarg został unieważniony.

Reset: Mniej autobusów, mniej wzkm
Nowe postępowanie ogłoszono w drugiej połowie lipca. Pisaliśmy o nim tutaj. Nowy kontrakt po zmianach będzie mniejszy. Podwykonawca MPK nie będzie musiał już dysponować 40 autobusami, a 30 (18 klasy MAXI, 12 klasy MEGA), docelowo fabrycznie nowymi z bogatym wyposażeniem, bardzo zbliżonym do 50 Mercedesów Citaro G C2, które niedługo zaczną trafiać do floty MPK.

W początkowym okresie obowiązywania umowy nowy podwykonawca miałby przejąć od miejskiego przewoźnika obsługę linii 109, 119 (tylko w weekendy) 122, 132 i 609. Przewozy będą obejmowane w trzech etapach:

  • od 18 stycznia 2020 r. - osiem autobusów klasy MAXI, w tym jeden rezerwowy
  • od 1 lutego 2020 r. - osiem autobusów klasy MAXI, w tym jeden rezerwowy
  • od 4 kwietnia 2020 r. - 10 autobusów klasy MEGA, w tym dwa rezerwowe

W przypadku jeśli umowa zostanie zawarta po 17 października 2019 r. terminy te ulegną odpowiedniemu przesunięciu. Nie zmieni się natomiast moment zakończenia realizacji kontraktu. To dalej 28 lutego 2025 r.

Zmniejszenie liczby autobusów oczywiście poskutkowało "obcięciem" pracy eksploatacyjnej. Teraz MPK ma prawo zamówić w trakcie pięcioletniej umowy przewozy w wymiarze do 10,57 mln wzkm. W skali roku ma to dać "widełki" na poziomie między 1,7 mln, a 2,114 mln wzkm. Przy tej skali pakietu to dalej bardzo duży rozstrzał, który zawyża wycenę ryzyka w stawce początkowej. Co jeszcze się zmieniło? O tym pisaliśmy tutaj.

Szacunkowa wartość zamówienia to 124 770 243,33 zł brutto. Przyjmując reguły z poprzedniego przetargu dawałoby to średnią stawkę początkową na poziomie ok. 10,28 zł/wzkm netto. Z kolei na koniec kontraktu miałoby to być nie więcej niż średnio 11,56 zł/wzkm netto.

Czterech do brydża, dwóch w budżecie
Dziś okazało się, że nasze toku myślenia był dobry. Szacunkowa wartość zamówienia i tym razem była zgodna z budżetem wrocławskiego MPK. Miejski przewoźnik ma powody do zadowolenia, gdyż dwie z czterech ofert zmieścił się w jego szacunkach mimo pewnych obaw. A to w zasadzie oznacza, że nowy podwykonawca jest praktycznie pewny.

A będzie nim zapewne Mobilis, który znów zaproponował najniższą cenę. Za całość byłoby to 120 996 200 zł brutto. Stołeczny gigant zaproponował następujące stawki jednostkowe: 8,35 zł/wzkm netto w przypadku kursów "dwunastkami" i 12,11 zł/wzkm netto za przegubowce (średnio 9,26 zł netto). Tu warto porównać z poprzednim przetargiem. Pierwsze staniały z 8,60 zł netto, z kolei drugie podrożały z 11,83 zł netto.

Minimalnie droższa okazałą się Arriva. Spółka zaoferowała bardzo zbliżone stawki dla każdego typu autobusów. W przypadku krótszych to 9,49 zł/wzkm netto. Dłuższe to z kolei 9,79 zł/wzkm netto. Średnia stawka początkowa to 9,56 zł netto. To z kolei daje 121 205 300 zł brutto za całość.

Trzecią i niespodziewanie najdroższą ofertę przedstawiła radomska firma Michalczewski, która od 2015 r. jest podwykonawcą wrocławskiego MPK. Stawkę początkową za kursy "dwunastkami" przewoźnik skalkulował na 9,20 zł/wzkm netto. Przeguby to więcej, bo 11,65 zł/wzkm netto. Średnia wychodzi 9,79 zł netto. Całość daje 126 418 000 zł brutto. Porównując to z poprzednim przetargiem mamy istotną zmianę- dwie różne stawki zamiast jednej w wysokości 10,75 zł netto.

Ostatnią ofertę przedstawiły wrocławskiego Dolnośląskie Linie Autobusowe, które w kuluarach był wskazywane na czarnego konia przetargu. Cały kontrakt spółka wyceniła na 125 853 600 zł brutto. Z kolei stawki jednostkowe wyniosły 9,09 zł/wzkm za kursy autobusami klasy MAXI oraz 11,74 zł/wzkm neto przy przegubowcach, a zatem średnio 9,76 zł netto.. W tym przypadku mamy do czynienia z spadkiem stawek. Odpowiednio z 9,69 zł netto  i 12,28 zł netto.

W tej sytuacji Mobilis w zasadzie może już się witać z Wrocławiem. Formalności oczywiście zajmą trochę czasu, ale nie należy się spodziewać, że stołeczna spółka popełniła jakiś błąd. Pozostaje więc czekać na rozstrzygnięcie i oczywiście najciekawszą rzecz. Na jakie autobusy postawił Mobilis? Opcji jest kilka.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
MPK Wrocław
Mobilis
Arriva
DLA Wrocław
Michalczewski
  • Daniel Mrotek – 21.08.2019

    I tak dobre stawki zważając na to, że w ZTM górnośląskim jeździ się za 6 czy nawet czasem poniżej ;)

  • Rafał Piekara – 21.08.2019

    Złodzieje z Mobilisa nie punktulalni w Krakowie h... I tyle

  • Robert Czapliński – 22.08.2019

    Wszystkie oferty bardzo zbliżone do siebie, więc można spodziewać się zbliżonego poziomu usług.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....