TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Mobilis jedzie do Amsterdamu
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 06.04.2011 20:46:15 21 komentarzy
Mobilis jedzie do Amsterdamu

11 grudnia br. firma EBS / Mobilis, będąca połączeniem firm dwóch spółek: holenderskiej EBS Public Transportation B.V. (założonej w 2010 r.) i polskiej Mobilis Polska (obie należą do izraelskiego koncernu Egged Group), rozpocznie obsługę linii autobusowych w amsterdamskiej metropolii. Kontrakt zawarto na 8 lat z możliwością przedłużenia na dwa kolejne. Jego wartość to 500 mln EUR (ok. 2 mld zł) dla całego okresu świadczenia usług. To pierwsze takie zamówienie wygrane przez EBS na rynku holenderskim. Nie należy zapominać, że biorący udział w tym przedsięwzięciu zarówno Mobilis, jak i EBS w całości należy do izraelskiego koncernu Egged, tym niemniej sukces polskiej spółki bardzo nas cieszy. „Rzeczpospolita”napisała, że jest to „największy kontrakt usługowy polskiej firmy na terenie Europy Zachodniej.”Jak powiedział na łamach tej gazety Eugeniusz Szymonik, prezes Mobilis: –„Żadna polska spółka nie może pochwalić się takim kontraktem”. Szef firmy zapowiedział także, że będzie startować w kolejnych przetargach zarówno w Holandii, jak i w innych krajach europejskich, jeżeli takie tylko będą ogłaszane.

Oczywiście najciekawszym elementem koncesji na obsługę obszaru Waterland jest zakup 250 autobusów, które obsłużą całą podmiejską sieć komunikacyjną, czyli połączą gminy Beemster Waterland, Volendam, Edam, Lake Country, Purmerend, Waterland i Wormerland Zeevang z kolejowym Dworcem Centralnym w Amsterdamie oraz z Centrum Businessowym w Amsterdamie. Którego z producentów wybierze Mobilis do realizacji tego zadania? Wszystko wskazuje na to, że …Scanię. –„Będą to pojazdy produkowane w polskiej fabryce pod Słupskiem –powiedział „Rzeczpospolitej”Eugeniusz Szymonik. Wydaje się, że szef Mobilisu miał na myśli tutaj firmę Scania Production Słupsk, która ma fabrykę w Słupsku przy ul. Grunwaldzkiej. Teoretycznie Kapena –należąca do włoskiego producenta Cacciamali z siedzibą we Włynówku pod Słupskiem –oferuje autobusy miejskie, ale są to pojazdy klasy mini (Urby). Wątpliwie, żeby to one miały wozić mieszkańców Amsterdamu w ramach dotychczasowego standardu. Dlatego naszym zdaniem chodzi najpewniej o modele OmniCity z układem drzwi 2-2-0. Tym bardziej, że tego typu autobusy już jeżdżą na amsterdamskich liniach.

Jak możemy przeczytać w komunikacie Stadsregio Amsterdam (City Region of Amsterdam) –nowe autobusy będą wyposażone w silniki EEV i Euro 5, a przewoźnik zobowiązał się do dalszego zmniejszenia emisji CO2. Kolejny plus to bezpłatny dostęp do Internetu (WiFi) w każdym pojeździe. W nadchodzących tygodniach podjęte zostaną ostateczne decyzje ws. wyposażenia taboru (m.in. zarząd transportu chce podjąć decyzję dt. odstępów między siedzeniami i komfort zastosowanych foteli). Jak podkreśla Związek Stadsregio Amsterdam (obejmujący 16 gmin w regionie Amsterdamu) o 8-letnią koncesję na obsługę transportu rywalizowało łącznie 4 firmy, w tym także dotychczasowy operator –Arriva. Jednak to EBS / Mobilis zaproponował najlepszą ofertę i otrzymał najwyższą ilość punktów. –„Jesteśmy bardzo zadowoleni z oferty EBS –powiedział Eric Wiebe, odpowiedzialny za transport publiczny Stadsregio Amsterdam. –EBS zaproponowało wysoki poziom usług, który zyskał naszą najwyższą ocenę\'. W przetargu zastosowano m.in. następujące kryteria: 

- doświadczenie w transporcie publicznym;

- spodziewany wzrost liczby pasażerów i przychodów;

- jakość i niezawodność usług;

- marketing i promocję zrównoważonego rozwoju transportu.

Ponadto konsorcjum EBS / Mobilis zaoferowało większą liczbę środków transportu publicznego od innych przewoźników. Co ciekawe –na podstawie ustawy o transporcie –zwycięzca przetargu ponosi odpowiedzialność za personel obecnego przewoźnika Arriva i ma dążyć do ich zatrudnienia w nowych strukturach (na dotychczasowych warunkach). Podsumowując należy podkreślić strategiczny przyczółek zdobyty przez Egged w Holandii, który na pewno będzie się dalej dynamicznie rozwijał. Pamiętajmy, że Region Amsterdamu udziela koncesji na obsługę transportu pasażerskiej na 4 obszarach: Amstelland-Meerlanden, Amsterdam, Waterland (wygrany przez EBS / Mobilis) i Zaanstreek. W ciągu najbliższych lat na ich obsługę będą zawierane umowy w drodze przetargu. Cały obszar Stadsregio Amsterdam obejmuje 16 gmin i prawie 1,5 mln mieszkańców.

I na koniec kilka słów o polskiej działalności Mobilis. Firma obsługuje na zlecenie samorządów linie autobusowe w Warszawie (ok. 240 autobusów), Bydgoszczy, Krakowie i Toruniu. W czerwcu 2010 r. spółka podpisała umowę prywatyzacyjną ws. 6 mazowieckich PKS-ów i stała się właścicielem PKS-ów w Ciechanowie, Mińsku Mazowieckim, Mławie, Płocku, Przasnyszu i Ostrołęce. Dodatkowo posiada PKS Mrągowo. Poniżej wykaz linii obsługiwanych przez Mobilis z wyszczególnieniem taboru:

- warszawskie autobusowe linie miejskie - obsługiwane przez 53 szt. Solarisów U10;

- warszawskie autobusowe linie miejskie - obsługiwane przez 53 szt. Solarisów U12;

- warszawskie autobusowe linie miejskie - obsługiwane przez 22 szt. Mercedesów Solina;

- warszawskie autobusowe linie miejskie - obsługiwane przez 32 szt. Jelczy Libero;

- bydgoskie autobusowe linie miejskie - obsługiwane przez 27 szt. Solarisów U18;

- bydgoskie autobusowe linie miejskie - obsługiwane przez 7 szt. Mazów

- krakowskie autobusowe linie miejskie - obsługiwane przez 10 szt. Solarisów U18;

- krakowskie autobusowe linie miejskie - obsługiwane przez 16 szt. Irisbus Citelis 12;

- toruńskie autobusowe linie miejskie - obsługiwane przez 14 szt. Mercedesów i MANów;

- Centrum Handlowe Wola Park - obsługiwany przez 2 szt. autobusów;

- Centrum Handlowe Reduta - obsługiwane przez 2 szt. autobusów;

- Galeria Mokotów - obsługiwana przez 2 szt. autobusów;

- Przewozy okazjonalne i turystyczne po kraju i Europie - 5 szt. autobusów
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Mobilis
Amsterdam
Holandia
  • kierowca108 – 07.04.2011

    10zł/h i po 300godzin w miesiącu , w Warszawie możliwe to i pewnie w Amsterdamie śię uda.

  • YYZ – 07.04.2011

    Dlaczego nie napisano jawnie, że w Toruniu 14 szt. Mercerzęchów Merkavim-Szrot i MANów w nielepszym juz stanie?

  • Kujawiak – 07.04.2011

    lepsze 10zł i 300h, niż w veolii sam nominał, 9zł i gro kierowców na niecały etat, możemy się zamienić!!!

  • Meteor – 07.04.2011

    W Krakowie jeżdżą jeszcze w barwach Mobilisu daw Solbusy oraz jeden bus Iveco.

  • kierowca 108 – 07.04.2011

    kujawiak- gdyby to był mobilis to byś miał 6zł/h brak toalet na krańcach a ubezpieczenie od najmniejszej krajowej.

  • Kujawiak – 07.04.2011

    kierowca 108 - wielu chciałoby mieć minimalną...

  • dobry – 07.04.2011

    Drobna poprawka dotycząca Warszawy- SU12 84 szt., SU10 54 szt., SU18 54 szt., i alpino 33 szt.

  • lgor – 07.04.2011

    Szkoda że do GOPu taki Mobilis nie wejdzie ;(

  • Konkubina – 08.04.2011

    Drektor Rochowicz z veolii coś w defensywie, pewnie zajęty likwidowaniem swoich nabytków w gorlicach, tczewie, kołobrzegu itd

  • / – 08.04.2011

    Veolia w tczewie prawdopodobnie będzie tylko do końca roku. Lada dzień będzie nowy przetarg na KM, władze jasno powiedziały że veoli już nie chcą. A po PKS w tczewie została tylko zajezdnia i dwie linie. Ps. teraz do tczewa wzieli Karose Axer z kołobrzegu

  • tomcioo – 09.04.2011

    "Wszystko wskazuje na to, że …Scanię. –„Będą to pojazdy produkowane w polskiej fabryce pod Słupskiem" Nie wiedziałem że Scania jest pod Słupskiem, myślałem że jest w Słupsku na ul. Grunwaldzkiej, ehh te gazety...

  • Konkubina – 09.04.2011

    Miło poczytać, czas pokazał ile warte słowa odnośnie tych dwóch autobusów w tczewie: http://infobus.pl/text.php?from=search&id=7632

  • Locutus – 09.04.2011

    W Krakowie Mobilis uzywa siedemnastu a nie szesnastu Citelisow, a ponadto jeszcze dwoch solbusow SM12 oraz jednego Iveco Turbo Daily.

  • kandydat. – 10.04.2011

    jaka jest stawka w pkm sosnowiec na ślasku? podobno 10 zł netto po 5 latach. ile zarabia kierowca po 20 latach

  • obibok – 10.04.2011

    "będącea połączeniem firm dwóch spółek". W jakim to jest języku, bo chcę wrzucić do translatora.

  • obibok – 10.04.2011

    O żesz do licha, dawno nie czytałem tak miernego artykułu. Jeśli autor chciał błysnąć nazwami obsługiwanych gmin, mógł chociaż zerknąć do Wikipedii. Wormerland Zeevand, Lake Country - bu cha cha. Centrum Biznesowe (z dużych liter!) jest jeszcze lepsze. Potem Stadsregio Amsterdam jest przetłumaczone na angielski (a może ten artykuł przeznaczony był dla New York Timesa?), potem nagle pojawia się "Region Amsterdam". Dywagacje nad tym, czy w Słupsku czy pod nim są dziecinne, skoro wyraźnie padło słowo "Scania". I dlaczegóżby nagle miały się tam pojawić wyłącznie OmniCity 2-2-0, skoro obecny przewoźnik jeździ głównie przegubowcami, a o ile mi wiadomo, to wbrew sugestiom żadnych OmniCity w Amsterdamie nie ma. Jedynie Omnilinki.

  • kierowca z tego kieratu – 07.05.2011

    bzdury wypisujecie,chyba nie jezdzicie w Mobilku...Teraz nominał i to nawet niepełny,toalety postawione są na niektórych krańcach i to specjalnie dla Mobilisu,na świeta były dodatkowe pieniadze,są tez dwie premie-uznaniowa i stała..Jezdżę to wiem..

  • kiero – 02.08.2011

    panowie w veoli tez nie jest zle gorzej maja chłopaki w pksach

  • Patryk Ch. – 09.10.2011

    Opis można już poprawić - to nie OmniCity, a OmniLinki są produkowane dla EBS Amsterdam.

  • mietek – 05.11.2015

    czytam te wypociny i zastanawiam się jak to z tym Szymonikiem jest przecież odszedł na emeryturę a kreuję się nadal na prezesa Mobilisu czy coś w tej kwestii się zmieniło ?

  • Okenko – 06.11.2015

    Przepraszam a od kiedy Mobilis jest Polski. Izraelska firma która wykańcza w prostacki sposób lokalnych Polskich przewoźników.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....