TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Mobilis certyfikuje pierwszą hybrydę od MAN-a
INFOBUS.PL - Opublikowano: 19.04.2018 18:00:34 3 komentarze
Mobilis certyfikuje pierwszą hybrydę od MAN-a

9 czerwca Mobilis rozpocznie realizację kolejnego kontraktu na obsługę linii autobusowych w Warszawie. Na jego potrzeby przewoźnik pozyska łącznie 61 autobusów hybrydowych MAN Lion's City A37. Pierwszy, “bazowy" pojazd właśnie udostępniono przewoźnikowi. Szczegółowa certyfikacja oraz uwagi Zarządu Transportu Miejskiego to element, z którymi się styka każdy operator, który szuka szczęścia w Warszawie. Nikt nie ma taryfy ulgowej.

MAN zalicza kolejny debiut w Warszawie, tym razem podwójny. Po pierwsze 61 spalinowo-elektrycznych “lwów" będzie pierwszymi tego typu autobusami w stolicy. Po drugie- to pierwsze zlecenie od Mobilisu na autobusy z rodziny Lion's City. W efekcie każdej ze stron zależy na tym, aby odpowiednie przygotowanie pojazdów do ruchu było wspólnym sukcesem.

Pierwsza hybryda ze Starachowic została udostępniona Mobilisowi jako pojazd "bazowy". Przejdzie on jako pierwszy certyfikację przez ZTM. Uwagi zebrane w trakcie uzyskiwania duposzczenia tego pojazdu przez stołecznych urzędników do ruchu będą bardzo cenne przy sprawdzaniu pozostałych 60 “lwów".

Hybrydy z logo “lwa" na masce może podróżować maksymalnie 86 pasażerów. 27 osób może liczyć na przejażdżkę na miejscach siedzących. W większości są to fotele firmy Ster, które zaprojektowane jako dedykowane do miejskich autobusów MAN-a. 6 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wszystkie posiadają tapicerkę ze znanymi od lat motywami warszawskimi. Wejście na pokład do tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki trzemem wejściom w układzie 2-2-2.

Kierowca może liczyć na komfortowe warunki pracy. A to dzięki zastosowaniu wydzielonej i w pełni odseparowanej od przestrzeni pasażerskiej kabiny dla kierującego. Jest ona zabudowana na pełnej szerokości autobusu (z dwoma niezależnymi wyjściami). To standard, który Mobilis próbuje wprowadzać już od 2009 roku. I pod tym względem przewoźnik jest cały czas liderem wśród prywatnych operatorów w Polsce.

Czas na napęd. Hybrydowe Lion'sy City w wersji dobranej pod katem potrzeb Mobilisu są napędzane stojącymi silnikami MAN D08LOH744. Jednostka o pojemności 6,9 l ma 184 kW mocy oraz osiąga maksymalny moment obrotowy 1050 Nm. Pora na elektryczną część napędu. Sterowanie odbywa się szeregowo. Silnik spalinowy jest bezpośrednio zblokowany z prądnicą synchroniczną o mocy 150 kW. Jej zadaniem jest przekształcenie energii mechanicznej z jednostki spalinowej w elektryczną, która umożliwi zasilanie silników trakcyjnych. MAN stosuje dwa asynchroniczne, każdy o mocy 75 kW. Za silnikiem trakcyjnym zamontowano zwolnicę, która pomaga "okiełznać" ich wysoki moment obrotowy i przekazać energię mechaniczną na portalowy most napędowy MAN-ZF.

Oczywiście hybrydowe “lwy" posiadają funkcję start-stop, a także hamowanie odzyskowe. Umożliwia to zatrzymanie oraz rozruch przy wykorzystaniu wyłącznie silników elektrycznych. Dzięki temu użytkownik pojazdu ma odczuć mniejsze zużycie paliwa wynoszące nawet 30% mniej w stosunku do diesla. Efekt ten najłatwiej osiągnąć kierując hybrydę do obsługi linii, na których następują jak najczęstsze zatrzymania na przystankach lub skrzyżowaniach.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana. Naturalną wentylację zapewnia pięć okien przesuwnych oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobusy wyposażono w monitoring oraz system zliczania potoków pasażerskich IRMA Light.

Dostawcą systemu informacji pasażerskiej jest bydgoski SiMS, którego Mobilis już kolejny raz obdarzył zaufaniem. Hybrydowy MAN jest wyposażony w cztery wyświetlacza zewnętrzne o wysokiej rozdzielczości. A wnętrze? Tutaj znajdziemy trzy tablice LCD. Zastosowano dwie o przekątnej 22", na których prezentowana jest informacja liniowa oraz reklamy. Z prawej strony, tuż przed drugimi drzwiami jedną tablice 38", na której informacja liniowa jest prezentowana w formie "e-koralików".

Pierwsze hybrydy Mobilisu wyjadą na ulice 9 czerwca. To sobota, więc na linie zostanie skierowanych ok. 35 autobusów. Jednak już dwa dni później w ruchu powinno być 50 autobusów. 11 będzie stanowiło rezerwę.

Mobilis jako pierwszy niezależny operator w Warszawie zdecydował się na utrzymanie aż tylu zapasowych pojazdów. Firma podeszła do tej kwestii bardzo roztropnie. Bardzo łatwo jest stracić certyfikat ZTM na autobus, a odzyskanie tego potrafi trochę potrwać. W sytuacji kiedy o uniknięciu srogiej kary decydują często posiadane zasoby dysponowanie odpowiednią rezerwą pozwala na przynajmniej zminimalizowanie tego ryzyka.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Mobilis
MAN
ZTM Warszawa
hybryda
  • Festn2F – 19.04.2018

    😓

  • Roburt – 19.04.2018

    Jak dla mnie układ siedzeń w tylnej części pojazdu jest kiepski, "sztucznie" ustawione siedzenia na podwyższeniu zamiast z podłogi i te dwa "podwyższone" przed silnikiem.

  • Roburt – 19.04.2018

    Aczkolwiek ...podoba mi się ten skromny, ale fajny napis "Jestem hybrydowy", nie powiem, że fajnie byłoby widzieć podobne napisy na pojazdach elektrycznych, hybrydowych i gazowych.

  • Zdzich – 19.04.2018

    Nie jest taki zły ten układ siedzeń jak wydaje się na pierwszy rzut oka. Mamy 12 wozów u nas z takim układem siedzeń.Jedyne co tam można zrobić to dać 3 siedzenia w poprzek zamiast tych 4 naprzeciwko siebie.Wtedy będą na jednym poziomie.

  • Krzysiek Skwierzyński – 23.04.2018

    Ile tych siedzeń z niskiej podłogi? 6? Ale średniowiecze.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....