TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ministerstwo likwiduje PKS Kielce
PAP, GAZETA WYBORCZA, PKS KIELCE - Opublikowano: 17.11.2010 19:16:43 19 komentarzy
Ministerstwo likwiduje PKS Kielce

Walne zgromadzenie akcjonariuszy PKS Kielce podjęło uchwałę o likwidacji spółki, przychylając się do wcześniejszego wniosku zarządu w tej sprawie - poinformował w środę rzecznik Ministerstwa Skarbu Państwa, Maciej Wewiór. Wniosek zarządu o postawienie kieleckiego PKS w stan likwidacji, w związku z pogarszającą się sytuacją ekonomiczno-finansową zakładu, wpłynął do resortu skarbu 26 października. Wewiór poinformował, że walne zgromadzenie, przychylając się do wniosku, ustanowiło likwidatora zakładu;został nim dotychczasowy prezes Marek Wołoch. W ciągu miesiąca Wołoch powinien przedstawić harmonogram likwidacji spółki, w którym powinny być ujęte kwestie dotyczące m.in. pracowników oraz terminu zakończenia likwidacji. Rzecznik MSP przypomniał, że zgodnie z przepisami Kodeksu spółek handlowych likwidator powinien zakończyć interesy bieżące spółki, ściągnąć wierzytelności, wypełnić zobowiązania i upłynnić jej majątek. Podkreślił, że rozpoczęcie likwidacji nie oznacza nagłego zaprzestania działalności PKS.

Do czterech razy sztuka
MSP czterokrotnie próbowało sprywatyzować PKS w Kielcach. W majowym procesie prywatyzacyjnym - poprzez negocjacje - do ministerstwa nie wpłynęły wiążące oferty. Nikt nie zgłosił się do trzech aukcji, ogłoszonych w czerwcu, lipcu i w sierpniu. W ostatniej aukcji cena wywoławcza za akcje stanowiące 85 proc. kapitału zakładowego spółki wyniosła ponad 8 mln zł. Wcześniej o przejęcie PKS starał się prezydent Kielc Wojciech Lubawski - w maju wystąpił do resortu z wnioskiem o nieodpłatne przekazanie akcji PKS na rzecz samorządu. Ministerstwo nie wyraziło zgody, bowiem w opinii resortu propozycja wiązałaby się z groźbą zwolnienia pracowników. Od 12 maja przez 11 tygodni związkowcy Solidarności okupowali gabinet prezesa zakładu. Sprzeciwiali się planom restrukturyzacji spółki, w wyniku której pracę może stracić 77 osób ze 183 zatrudnionych. Żądali także odwołania prezesa i dokończenia procesu prywatyzacji firmy. Uważali, że jedynym rozwiązaniem jest komunalizacja. Jak tłumaczył wcześniej Wołoch, restrukturyzacja była konieczna ze względu na nierentowność głównej działalności firmy - komunikacji zwykłej. Jego zdaniem kielecki PKS nie jest w stanie sprostać cenowo ani sprzętowo dużej konkurencji prywatnych busów jeżdżących w województwie świętokrzyskim. Restrukturyzacja miała przyczynić się do poprawienia kondycji finansowej spółki w sytuacji, w której nie doszłoby do prywatyzacji i zapobiec ogłoszeniu upadłości firmy. Firma ma zaległości ubezpieczeniowe (ZUS), skarbowe, podatkowe i handlowe. Zatrudnia ponad 150 osób - z częścią pracowników nie przedłużano umów, które traciły ważność w kilku ostatnich miesiącach.


Co związki na to?
Jak mówi Zbigniew Zwierzyński, szef zakładowej Solidarności w PKS Kielce, załoga przyjęła wiadomość o likwidacji spółki z niedowierzaniem. –„To absurdalna sytuacja, chora. Wynika, że Wołoch przyszedł do firmy, by ją postawić w stan likwidacji. Dlaczego nie dano spółce szansy? Może po wyborach znalazłby się samorząd, który zechciałby firmę skomunalizować”- ocenia Zwierzyński. Również Związek Zawodowy Kierowców obawia się zwolnienia całej załogi firmy i wskazuje na pośpiech w działaniach zarządu w Kielcach i resortu w Warszawie. Związki zawodowe chciały, żeby spółka została skomunalizowana przez kielecki Urząd Miasta lub Urząd Marszałkowski. –„Wołoch zapewnia sobie koryto. Nikt mu na ręce nie będzie patrzył, jak przyjmie swoich kolesi do pomocy, bo będąc likwidatorem pozostaje poza wszelką kontrolą. Żarty się skończyły. Podejmiemy zdecydowane działania. Planujemy akcję manifestacyjną pod urzędem wojewódzkim”–mówi przewodniczący Zwierzyński.
Zarząd Solidarności w regionie świętokrzyskim apeluje do Ministerstwa Skarbu Państwa o odstąpienie od likwidacji Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Kielcach oraz rozpoczęcie działań, które uratują spółkę. Przewodniczący Solidarności Waldemar Bartosz podkreśla, że decyzja prezesa PKS bardzo zaskoczyła związkowców. Jak twierdzi jeszcze kilka dni temu przedstawiciele Solidarności wysłali zapytanie do ministerstwa, co do dalszych losów kieleckiego przewoźnika i wówczas nie było mowy o takich planach. Zdaniem związku obecna sytuacja i próba likwidacji tak istotnej firmy przewozowej świadczy o braku nadzoru właścicielskiego. Zdaniem Waldemara Bartosza z decyzjami dotyczącymi przyszłości PKS ministerstwo powinno zaczekać do wyborów samorządowych, bo nie wykluczone, że nowe władze zdecydują się na komunalizację.
Na zakończenie pocieszające jest to, że PKS Kielce cały czas walczy o swoje miejsce na rynku transportowym. 8. listopada firma uruchomiła nowe połączenie Kielce - Długojów przez Zagnańsk. Zapraszamy do korzystania –póki jeszcze można.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKS Kielce
Kielce
  • j – 18.11.2010

    Związkowcy niech dalej związkują sobie w domu-nieroby doprowadzają kolejną firmę do upadku

  • Jurek – 18.11.2010

    To jest wlasnie polityka Donalda Tuska i inych liberalów z unii wolnosci. Podzielili te pksy na dziesiątki odrębnych firm i na co to bylo? Część z nich jest już prywatna, część samorządowa, część przejely zagraniczne firmy przewozowe jak Veolia, część zlikwidowano a komfort i czas podróży ten sam jak 20 lat temu. Dlaczego nie można bylo stworzyć jednego dużego polskiego przewoźnika autobusowego ? Gdyby byl dobrze zarządzany móglby być liderem przewozów autobusowych w calej Europie Środkowej. Mielibysmy porządne dworce, przystanki i autobusy. A tak jak jest teraz to lepiej nie mówić. Widać, że polityka p[odzialu pksów sie nie sprawdzila czego dowodem jest tak liczna obecnosc busów na polskim rynku przewozów osób. Poszczególni ministrowie powinni poniesc konsekwencje. Niestety ale podobną politykę widzę w polskich kolejach. Pierwsze wydzielono z PKP Przewozy regionalne. Teraz wlasnie z przewozów regionalnych chcą się odlączyć województwa sląskie. Są też Koleje mazowieckie, Thusk planuje prywatyzację PKP CARGO, PKP IC - i koncowym efektem będzie rozdrobnienie przewoźników kolejowych. Tak jak z pksami kolej podzielą co już się zaczęlo na liczne spólki przewozowe, część z nich zacznie upadac, część będzie samorządowa(przewozy regionalne), a część wykupią zagraniczne PANSTWOWE firmy jak naprzyklad Deutsche Bahn. I tak się skonczy polska przygoda z kolejnictwem. A jak glównym przewoznikiem kolejowym w PL będzie DB to pewnie przestanie kupować pojazdy szynowe w Newagu, czy Minsku Mazowieckim czy też od Pesy, lecz wybierze raczej Siemensa. I tak roztacza się przed nami perspektywa upadku nie tylko calej polskiej kolei ale także zakladów przemyslowych produkujących DLA kolei. podobnie będzie z pksami. Zagraniczni przewoznicy będą woleli kupowac pojazdy z zagranicy od Autosanów, Solarisów czy innych...

  • jure – 18.11.2010

    PiSzcie co chcecie .Bravo panie Marku proszę sie nie poddawać a związkowcy niech sobie kupią jakiś PKSik i pokażą co potrafią

  • Andrzej – 18.11.2010

    No, też mnie zaskoczyło, niedawno, upadłość PKS Zakopane, teraz likwidacja Kielc. Myślę jednak, iż rzecz nie w tworzeniu sztucznego monopollu, lecz w stworzeniu mądrego systemu komunikacji publicznej, opartego o zamówienie na wykonywanie usług przewozowych. Wtedy skończy się panowanie busów, co nie wiadomo, gdzie i kiedy jeżdżą.

  • – 19.11.2010

    A dlaczego to busy mają zniknąć? A może te kontrakty wygrają busiarze, dostosowując się do wymogów, a PKS zniknie? Czy stawianie z góry tezy, że kontrakt wygra PKS ma oznaczać, że przetargi będą ustawiane? Rozumiem, że idea jest jedna: PKS są super a busiarze źli.

  • Jak – 19.11.2010

    Jacy są busiarze to każdy widzi na co dzień nawt jeśli osobiście z nich nie korzysta. Wystarczy zobaczyć tylko co na drodze wyprawiają...napewno nie ma to nic wspólnego z bezpieczeństwem na drogach.Taka partyzantka to tylko u nas i na ukrainie została.

  • Rafal – 19.11.2010

    tak np. na dziko odjezdzajacy pks Busko Zdrój, gdzie kierowcom wprost powiedziano zeby się nie przejmowali nakładanymi karami

  • – 19.11.2010

    no wzieli by w koncu za "mordy" tych busiarzy!!!

  • Leszek – 19.11.2010

    Jurek z 2010-11-18 18:50:07 cytat:"(...)To jest wlasnie polityka Donalda Tuska i inych liberalów z unii wolnosci. Podzielili te pksy na dziesiątki odrębnych firm i na co to było?(...)" Podział PKS na 180 oddzielnych przedsiębiorstw dokonał się w latach 90-tych pod patronatem dzisiejszego europosła Pana Liberadzkiego, który teraz traktowany jest jako wybitny ekspert, mimo, że we wszystkich obszarach transportu podczas swojego "ministrowania" bardzo się mylił.

  • Jurek – 19.11.2010

    Donald Tusk byl wlasnie prominentnym dzialaczem KLD rządzącego w latach 90. Obecnie kontynuluje swoje niecne dzielo niszczenia polskich przedsiębiorstw. A co do busów - ich dzialalnośc opiera się na dzikim pojmowaniu biznesu. Nie mają odpowiedniej infrastruktury(dworców) i odjezdzają z róznych miejsc, busy niejednokrotnie w nieprzepisowy sposób są przebudowywane z normalnych vanów, kierowcy jezdżą szybko i niebezpiecznie, oszczędza się na wszystkim. Jeżeli niektórym Was pasuje taki model komunikacji proszę bardzo - tak jest wlasnie na ukrainie. Ja oczekuje uporządkowanego, przyjaznego dla pasażerów i taniego modelu komunikacji jaki mozna zobaczyc w Niemczech, we Francji, szwecji - innymi slowy w Europie Zachodniej. Do tego powinnismy dążyc a nie wspierac busiarzy i prywaciarzy prowadzących swój biznes na dziko, korzystajac z czyjejś infrastruktury i narażając inncyh na niebezpieczestwo na drogach

  • Raph – 21.11.2010

    Jurek, piszesz, że chciałbyś by PKS był jeden na całą Polskę, a zaraz później piszesz, że oczekujesz komunikacji jak w Niemczech.... To pokaż mi gdzie w Niemczech jest jakiś jeden duży PKS ?? Co Tusk ma do komunikacji ?? Tu trzeba odpowiednich osób zarządzających firmami i pomysłu na komunikację...

  • – 22.11.2010

    @Raph: czytaj ze zrozumieniem, a nie wyrywkowo.

  • jurek – 22.11.2010

    oczekuje komunikacji TANIEJ I KOMFORTOWEJ JAK W NIEMCZECH niekoniecznie natomiast stosując identyczny wzór jaki jest zastosowany u naszych zachodnich sąsiadów. Tusk ma do komunikacji bardzo wiele, bo w wielu pksach większosciowym udzialowcem albo wręcz wylącznym wlascicielem jest skarb panstwa. Od tego komu zostaną sprzedane niniejsze przedsiębiorstwa zależeć będzie komunikacja autobusowa w przyszlosci

  • bartek – 22.11.2010

    Poczytaj ustawy.za zapewnienie transportu odpowiada samorząd a nie PKS.I tak jest właśnie w Niemczech.A w Polsce jest to postawione na głowie samorządy umywają ręce i mamy padające PKS bo wożą po 3 osoby na kursie i nikt do tego nie dokłada.A to komu zostaną sprzedane ma się ni jak do tego jak będzie wyglądać komunikacja.jak samorządy się za to wezmą to będzie komunikacja na poziomie nie zależnie od przewoźnika.

  • Jurek – 22.11.2010

    @bartek.. polecam Ci stronę ministerstwa skarbu>lista spólek do prywatyzacji. Wlascicielem wielu pksów jest skarb państwa i w kompetencjach RZĄDU - konkretnie MINISTRA SKARBU LEZY DECYZJA KOMU SPRZEDAC DANĄ SPÓLKĘ. Jest to bardzo istotne, bo wlasnie od tego komu pksy zostaną sprzedane będzie zalezec model komunikacji autobusowej w Polsce w najbiższym czasie. Jak wspomnialem we wczesniejszych wypowiedziach uwazam ze obrana droga jaką obral rząd jest zla. Powoduje bowiem likwidacje części pksów co przeklada się na pogorszenie liczby polączen, co daje rację bytu busiarzom. Następną negatywną konsekwencją dzialan obecnego rządu jest sprzedaz pksów tym podmiotom, które dadzą najwyższą cenę. W ten sposób dochodzi do sytuacji, w której rośnie monopol firmy Veolia transport. Przedsiębiorstwo to, pochodzenia francuskiego przejęlo już PKS LANCUT, PKS SANOK, PKS MIELEC, PKS SĘDZISZÓW MLP, PKS BRZOZÓW, PKS TORUŃ. Z tak dużą firmą nie będą w stanie konkurowac male lokalne samorządowe pksy. Skutkować to będzie dalszą likwidacją pksów(część z nich zbankrutuje) dalszym rozwojem monopolu veolii(będzie ona przejmowac kolejne) a w efekcie nie będzie konkurencji między przewoźnikami co przelozy się na ceny biletów. Masz rację co do tego, ze za organizację transportu publicznego, przekazywanie srodków na jego funkcjonowanie, na ulgi itd istotnie odpowiadają samorządy, dokladnie urzędy marszalkowskie. Jednak one tylko ZARZĄDZAJA TYM CO JEST DO ZARZĄDZANIA. POLITYKĘ I MODEL FUNKCJONOWANIA KOMUNIKACJI AUTOBUSOWEJ W POLSCE KREUJE RZĄD

  • bartek – 22.11.2010

    Jesteś w błędzie.to samorząd ma za zadanie zorganizować komunikacje na swoim terenie.Dotacje z urzędu marszałkowskiego to zupełnie co innego.Samorząd czytaj powiat,gmina,czy związek kilku gmin mają za zadanie zorganizować komunikacje czytaj ułożyć linie,rozkłady i wyłonić przewoźnika w przetargu.a wtedy nie ważne czy właścicielem PKS-u będzie samorząd,veolia,czy jeszcze inna firma.ba mało znaczące będzie cze dane linie będzie obsługiwać pks bo będzie to mógł robić zupełnie kto inny.A wtedy komercyjnie będą obsługiwane tylko połączenia dalekobieżne,między miastowe.Bo ten system który funkcjonuje w Polsce w cywilizowanym świecie byłby patologią.A urząd marszałkowski puki co dotuje tylko ulgi ustawowe.

  • jurek 4x – 22.11.2010

    widze ze siue nie rozumiemy. Ty zaglębiasz się w szczególy i byc moze co to wlasnie szczególowych kwestii masz rację. Mi natoomiast chodzi o to: ministerstwo skarbu jest w posiadaniu jeszcze wielu pksów. Pytanie jest następujące: sprzedac to ?czy usamorządowić? czy moze skonsolidować? rząd wybral opcje sprzedac bo tak jest najlatwiej i są w tego pieniądze. A ze rozwiązanie takie jest najgorsze dla pasażerów to no cóz...nikogo to nie interesuje, napewno nie donalda tuska bo samorząd ma byc w koncu z dala od polityki

  • bartek – 22.11.2010

    Ale dlaczego to jest najgorsze?to jest właśnie najlepsze bo patologia jaka panuje dziś przestanie panować.dla pasażera jest chyba lepsza komunikacja dotowana w której ma kurs co godzinę i nie interesuje go że przewoźnik zawiesi kurs bo jeździły trzy osoby.to co jest dziś jest najgorsze dla pasażera to PKS-y działające komercyjnie robią co chcą zawieszają kursy kiedy chcą i gdzie chcą (o choćby w mojej okolicy zawieszono wieczorny kurs do pewnej miejscowości bo nie było kierowcy który mógł zjechać na nocleg)puszczają nie odpowiedni tabor(gdzie np PKS z mojej okolicy obsługuje kilka linii podmiejskich komercyjnie i w godzinach szczytu potrafi wysłać Autosana A1010T3 w wersji dalekobieżnej bez miejsc stojących.A samorząd jest szczęśliwy bo "zapewnia"komunikacje i nic do tego nie dokłada.

  • aron – 20.03.2011

    No faktycznie kursy co godzinę rewelka po prostu każdy pasazer marzy tylko żeby czekać godzinę w zimnie i deszczu na autobus.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....