TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MINI-pojedynek dealerów w Łodzi. Isuzu vs Karsan!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 19.04.2018 14:30:54
Isuzu Noviciti Life LE

Do dziś, 19 kwietnia Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Łodzi czekało na oferty w przetargu na dostawę 24 autobusów klasy MINI z opcją dokupienia kolejnych 18 sztuk. Przewoźnik otrzymał dwie oferty, które przekraczają jego szacunki. Czy mimo to spółka będzie wybierać między Isuzu a Karsanem?

Przypomnijmy, że łódzki przetarg na dostawę do 42 autobusów klasy MINI z silnikami diesla Euro 6 ogłoszono na pod koniec lutego. Pisaliśmy o nim tutaj. Przyjrzeliśmy się także wymaganiom MPK wobec nowych nabytków. Dostawa pojazdów z zamówienia podstawowego tj. 24 sztuk ma się odbyć w ciągu 26 tygodni od podpisania umowy. Z kolei na wykorzystanie zamówień w ramach prawa opcji, czyli maksymalnie do 18 autobusów kolejnych autobusów spółka ma czas do końca roku.

Dziś upłynął termin składania ofert. MPK na 24 autobusy, które są objęte zamówieniem podstawowym przygotowało 18 331 920 PLN brutto. Koszt pozyskania jednego minibusa łódzki przewoźnik skalkulował na maksymalnie 621 000 PLN netto. Na start w postępowaniu zdecydowało się dwóch oferentów, którzy oferują bardzo ciekawe autobusy, w tym jeden przed polską premierą. Problemem mogą być pieniądze. Obie propozycje przewyższają łódzki budżet.

Pierwszą, lecz droższą ofertę przedstawiła firma BUSIMPORT PL z Gierłatowa. Jej cena za zamówienie podstawowe jak i ewentualną opcję to 35 400 876 PLN brutto, co daje średnią cenę jednostkową dla całego zamówienia (podstawa+opcja) na poziomie ok. 685 266,66 PLN netto. W zamówieniu podstawowym na 24 pojazdy jednostkowy koszt wynosi  670 000 PLN netto.

Co wielkopolska firma chciałaby sprzedać łódzkiemu MPK? Oczywiście autobusy, w których sprzedaży już pośredniczy. To pojazdy marki Isuzu i co najciekawsze przed polską premierą, która jest planowana na tegorocznym TransExpo. Łódzkiej spółce zaoferowano autobusy Isuzu Novociti Life LE.

Konkurencyjną ofertę przedstawiła firma MMI ze Zbyszewa, która tym razem chce sprzedać autobusy Karsan Atak. Jej propozycja za kontrakt podstawowy + opcja opiewa łącznie na 34 927 080 PLN brutto z średnią jednostkową ceną dla całego zamówienia na poziomie 676 095,24 PLN netto. W zamówienie podstawowym Atak kosztuje 658 000 PLN netto, a więc o 12 tys. PLN netto taniej w porównaniu z ofertą polskiego dealera Isuzu.

Łódzkie MPK ma teraz dwie możliwości do wyboru- unieważnić przetarg albo poszukać dodatkowych środków na “dopięcie" zakupu. Jeśli tak się stanie to najbliżej zwycięstwa wydaje się być MMI. Dealera Karsana zyskuje nad swoim konkurentem dzięki cenie- ta waży 80%- 1,08 pkt przewagi. Zadecyduje zatem- oczywiście jeśli MPK będzie dążyć do rozstrzygnięcia przetargu- ocean techniczna oraz wyniki spalania w warunkach testu SORT2, które łącznie mogą dać do 20% punktów. Czy BUSIMPORT jest w stanie w tych kryteriach zniwelować symboliczną stratę za cenę? Pewne jest w tej chwili to, że trochę zyskuje dzięki zaoferowaniu dłuższej gwarancji na trwałość konstrukcji autobusu i poszyć zewnętrznych.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Łódź
Isuzu
BUSIMPORT PL
Karsan
MMI

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....