TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Min. 40 autobusów CNG dla Rzeszowa od Autosana, MAN-a czy Solarisa?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 28.08.2019 17:00:54 1 komentarz
fot. Autosan

Ciekawe wieści z Rzeszowa. Aż trzy oferty wpłynęły w przetargu na dostawę przynajmniej 40 nowych autobusów na CNG. Wiele wskazuje na to, że wygrana padnie łupem Autosana, dla którego będzie to największe miejskie zamówienie od momentu przejęcia przez państwo!

Rzeszowski przetarg trwa już długo, bo od drugiej połowy maja. I tak jak zapowiedziało miasto na pewno kupi 40 "dwunastek" na CNG. Kolejne 20 przewidzianych jest w opcji, o ile oczywiście znajdą się na nie dodatkowe środki. O szczegółach pisaliśmy tutaj.

ZTM interesują autobusy klasy MAXI z całkowicie z niską podłogą. Mają to być konstrukcje z nadwoziami o długości 11,8 - 12,5 m, szerokości do 2,55 m i nie wyższe niż 3,4 m. Każdy umożliwi podróż min. 28 na miejscach siedzących. Nie wskazano na konkretną całkowitą pojemność pasażerską. Rzeszów wymaga jedynie, aby była ona wyliczona zgodnie z zasadami Regulaminu nr 107 EKG ONZ. Dostęp na pokład ma być dalej zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2, każde o prześwicie min. 1200 mm.

Pojazdy mają być napędzane silnikami gazowymi, które spełniają normę Euro 6. Muzą to być jednostki o pojemności min. 6,5 l. Nie mogą być one słabsze niż 180 kW i osiągać min. 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zostaną one zblokowane z automatycznymi skrzyniami biegów ze zwalniaczami hydraulicznymi. Przekładnia musi posiadać oprogramowanie umożliwiające optymalizację zużycia paliwa. Nie zabraknie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika. Szczegółowo o wymaganiach miasta wobec nowych gazowców pisaliśmy tutaj.

Wszystkie pojazdy będą objęte trzyletnią gwarancją całpojazdową. Pierwszy autobus z zamówienia podstawowego ma trafić do Rzeszowa w ciągu maksymalnie 40 tygodni od podpisania umowy. Ostatnie autobusy z tej części zamówienia mają być przekazane miastu w ciągu maksymalnie 54 tygodni od zawarcia kontraktu. Jeśli miasto zdecyduje się na opcję to objęta tym prawem dwudziestka pojawi się w Rzeszowie między 60 a 62 tygodniem od podpisania umowy. Czasu jak widać jest całkiem sporo.

Trzech do brydża, a Autosan z najlepszymi kartami?
Dziś, 28 sierpnia minął termin składania ofert. Rzeszowski Zarząd Transportu Miejskiego, który w imieniu miasta kupi autobusy na zakupy w ramach zamówienia podstawowego przygotował 56 088 000 PLN brutto. Daje to wycenę jednostkową w wysokości 1 140 333 PLN netto. Całkiem nieźle jak na klasycznego gazowca z podstawowym wyposażeniem, ale z drugiej stanowczo za mało jeśli uwzględnimy rozwiązania, które premiowali urzędnicy. Tylko jedna oferta zmieściła się w ich szacunkach.

Mowa o Autosanie. Producent zaoferował miastu 40 autobusów typu SanCity 12LF CNG w łącznie cenie 54 661 200 PLN brutto. Daje to cenę jednostkową za gazowego "bociana" 1 111 000 PLN netto w pakiecie z gwarancją całopojazdową na 37 miesięcy.

Drugą pod względem cenowym ofertę przedstawił Solaris. Za 40 sztuk Nowych Urbino 12 CNG producent z Bolechowa zaproponował 64 452 000 PLN brutto. A to daje cenę za "jamnika" w wysokości 1 310 000 PLN netto, również z gwarancją na 37 miesięcy.

Najdroższą ofertę przedstawił MAN, który prawdopodobnie drugi raz zaoferował autobusy z gamy Lion's City 12, tym razem w wariancie G, czyli gazowym. 40 pojazdów tego typu producent zaoferował w łącznej cenie 79 168 704 PLN brutto, co daje cenę jednostkową 1 609 120 PLN netto. W pakiecie gwarancja na 36 miesięcy. Cena sugeruje, że dla Rzeszowa MAN zaoferował pojazdy z modułem hybrydowym.

W tej sytuacji Autosan może być bardzo blisko zwycięstwa. A ma on ostatnio dobrą passę. Niedawno podpisał umowę z PKM Tychy na dostawę 20 SanCity 12LF CNG. Dla wojska dostarczy także dwa autobusy z tej rodziny tyle, że z konwencjonalnym napędem. Do tego dochodzi jeszcze całkiem realna perspektywa zwycięstwa w Wałczu. Czyżby to oznaczało mocny powrót do gry producenta "bocianów" po chwilowym zawieszeniu? Z pewnością będzie to znaczący impuls dla całego rynku.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
ZTM Rzeszów
MPK Rzeszów
CNG
Autosan
Solaris
MAN
hybryda
  • Łukasz Butryn – 28.08.2019

    No to teraz tylko czekać, ile do tego interesu dopłacimy z naszej kieszeni, bo oczywiście Autosan, który miał problemy z jakąkolwiek sensowną produkcją, nagle ustami prezesa, stwierdził, że tylko masowa produkcja mu się opłaca... PRL ewidentnie bis. Nie chcę złorzeczyć, ale spodziewam się kolejnych ujemnych wyników przy takiej cenie za pojazd. 200k netto różnicy, pomiędzy nimi, a Solarisem... który jest masowym producentem. No comment.

  • Jacek Wolny – 28.08.2019

    Na pierwszy rzut oka wygrywa Solaris, nadrabia punktami w ocenie technicznej, m.in. 5 punktów za gwarancję dłuższą o miesiąc.

  • Michał Paweł Łukasz – 28.08.2019

    Ile w portfelu maja na ten i przyszły rok? Ile są w stanie wyprodukować rocznie i na miesiąc?

  • Aurelia – 29.08.2019

    W autosanie pewnie zatrudniają guru ekonomii. Solaris przy produkcji około 1500 pojazdów rocznie jest droższy o 200 tys. od autosana produkującego 10 razy mniej pojazdów rocznie. Duży koncern MAN kolejne 200 tys. droższy. Jeszcze Autosan udowadnia, że nie stosował dumpingu mimo że był ponad 20% tańszy od konkurencji. To może zamiast sprzedawać autobusy autosan powinien otworzyć uniwersytet ekonomiczny. Pierwsza się zapisuję.

  • Kazimierz Jasinski – 30.08.2019

    Nikt już nie pamięta że Solaris zaoferował dla Bielska Białej jedną gazową solówkę za 1 003 000 netto czyli jeszcze prawie 100 tyś taniej niż Autosan w Rzeszowie. Tam nikt nie psioczył że tak tanio. I nie wiem jak by to była uboga wersja to okazuje się że można dwunastometrowego gazowca nawet za milion złotych kupić choć wersja zaproponowana przez Solarisa wcale uboga nie jest.

  • Konrad Leśniak – 30.08.2019

    Autosan ma też punkt za bliskość między fabryką a odbiorcą, lecz stawiam bardziej na MAN-y z racji że poprzednie dostawy były z mercedesa citaro, autosany sancity 10LF i 12LF , choć solarisów nie brakuje choćby Urbino 12 , 12CNG , 15 itd ...

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....