TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MIDI-trójka dla MZK Kutno. Czas na leasing
INFOBUS.PL - Opublikowano: 13.05.2019 14:00:48
fot. Mirek Nader, poznanskie-autobusy.pl

Nie dwie, a trzy dostawy nowych autobusów czekają Kutno w przez najbliższe dwa lata. Od dziś, 13 maja Miejski Zakład Komunikacji szuka dostawcy trzech nowych autobusów klasy MIDI. Ale już nie za gotówkę, a w formie siedmioletniego leasingu.

Czas na leasing
To kolejny przetarg na autobusy z tego metrażu, który prowadzi przewoźnik z Kutna. Przypomnijmy, że w ubiegłym tygodniu ogłosił on postępowanie na zakup dwóch spalinowych "dziesiątek", które mają zostać mu przekazane najpóźniej do 23 grudnia. Pojazdy te MZK kupi na własność.

Od dziś natomiast spółka poszukuje dostawcy, który przekaże jej trzy identyczne autobusy. Różnica jednak polega na tym, że zostaną one dostarczone w formie leasingu. Potrwa on przez siedem lat o momentu przekazania każdego z autobusów. MZK zastrzegło sobie możliwość ich wykupu po upływie tego okresu za 1% wartości brutto.

Wymagania bez zmian
Tak jak w przypadku autobusów za gotówkę mają to być reprezentanci klasy MIDI z całkowicie z niską podłogą. MZK wymaga, by były to konstrukcje z nadwoziami o długości do 10,5 m, szerokości min. 2,5 m i nie wyższe niż 3,25 m. Każdy umożliwi podróż min. 77 pasażerom, w tym nie mniej niż 20 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2 lub dwa w wariancie 2-2-0.

Pojazdy mają być napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Muzą to być jednostki o pojemności 6,5 - 8 l. Nie mogą być one słabsze niż 200 kW i osiągać min. 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zostaną one zblokowane z automatycznymi skrzyniami biegów ze zwalniaczami hydraulicznymi. Przekładnia musi posiadać oprogramowanie umożliwiające optymalizację zużycia paliwa. Nie zabraknie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika.

Termin dostawy i formalności
"Dziesiątki" z leasingu mają trafić do Kutna najpóźniej przed Bożym Narodzeniem, ale z drobną różnicą. W ich przypadku MZK wymaga, aby były one o trzy dni szybciej niż dwójka za gotówkę, bo do maksymalnie 20 grudnia.

Pora na warunki, bez których spełnienia nie ma mowy o prawidłowej ofercie w kutnowskim postępowaniu. Minimum w zakresie zdolności finansowej oferenta MZK określiło na 2,5 mln PLN. Warunek doświadczenia przewoźnik z Kutna uznaje za spełniony jeśli oferent w ciągu ostatnich trzech lat dostarczył przynajmniej cztery autobusy miejskie w ramach przynajmniej dwóch dostaw. Każda z nich musi być o wartości nie mniejszej niż 2,5 mln PLN. Do kompletu jeszcze wadium. Oferta musi posiadać zabezpieczenie na sumę 30 000 PLN.

W Kutnie na oferty czekają do 11 czerwca. Ich ocenie posłużą dwa kryteria. Cena ma 60% wagi. Do 40% można wywalczyć w nieskomplikowanej ocenie technicznej.

Małe podsumowanie
Flota MZK Kutno liczy obecnie 39 autobusów. Największy udział jej strukturze stanowią Autosany. Ich udział wynosi 46% całości taboru autobusowego. Drugie miejsce i 31% to autobusy marki Jelcz, zaś 18% to autobusy marki AMZ Kutno. Najniższy 5% udział reprezentuje grupa autobusów marki Solaris.

Po pozyskaniu przez MZK piątki spalinowych "dziesiątek" oraz sześciu elektrobusów klasy MAXI przez miasto od Solarisa lub Volvo możliwa będzie wymiana prawie 1/3 floty przewoźnika. Oczywiście zakładając, że będzie się to odbywało w stosunku 1:1.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MZK Kutno
wynajem
leasing
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....