Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Michelin: Podsumowanie roku 2016

infobus
14.02.2017 12:45
0 Komentarzy

Grupa Michelin zanotowała w roku 2016 zysk operacyjny napoziomie 2,69 mld euro (2,57 mld rok wcześniej), co przełożyło się na zysknetto w wysokości przeszło 1,6 mld euro ? o ponad 43 proc. wyższy niż w roku2015. Spółka zanotowała także wzrost marży operacyjnej na działalności bieżącejna poziomie 12,9 proc. (12,2 proc. rok wcześniej). Spółka planuje wypłatędywidendy w wysokości 3,25 euro na akcję.

Średni wzrost sprzedaży dla wszystkich linii produktowych(opony do samochodów osobowych i dostawczych, opony do ciężarówek orazspecjalistyczne) wyniósł w roku 2016 2,1 proc. To wskaźnik przewyższającyśrednie tempo wzrostu całego rynku.

W segmencie opon do samochodów osobowych i dostawczych GrupaMichelin zanotowała wzrost średnio o 3 proc. ? głównie dzięki sukcesomubiegłorocznych nowości produktowych. Wzrosty sprzedaży opon zarówno napierwsze wyposażenie jak i na wymianę nastąpiły na wszystkich rynkach, zawyjątkiem Ameryki Południowej.

Rynek opon do ciężarówek znajdował się w ubiegłym roku wstagnacji. W tym kontekście średni wzrost sprzedaży w tym segmencie na poziomie1 proc. uznać należy za satysfakcjonujący – największe wzrosty zanotowano wEuropie, natomiast największe tendencje spadkowe zaobserwowano w AmerycePołudniowej i Północnej.

Rynki opon specjalistycznych, rolniczych i przemysłowychcechowało w roku 2016 spowolnienie, co przełożyło się na 1 proc. spadeksprzedaży w tym segmencie, jednak spółce udało się utrzymać swój udział rynkowyw tych liniach produktowych.

Plany Grupy Michelin na rok 2017

Spółka oczekuje, że w roku 2017 na rynku utrzymane zostanątrendy obserwowane w roku ubiegłym. Oczekiwany jest wzrost cen surowców, któryprzełoży się na konieczność takiego zarządzania polityką cenową, aby utrzymaćdotychczasowe marże. W obecnej sytuacji rynkowej celem Grupy Michelin jestutrzymanie sprzedaży na poziomie globalnych trendów rynkowych, utrzymanie zyskuoperacyjnego w wysokości równej bądź wyższej niż w roku ubiegłym, uzyskanie nakoniec roku wolnych środków pieniężnych w wysokości ponad 900 mln euro.

Komentarze