TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Michalczewski wprowadza kolejne autobusy do Wrocławia
INFOBUS.PL - Opublikowano: 05.09.2017 14:02:18 7 komentarzy
fot. facebook.com/Michalczewski.wroc

Radomska firma Michalczewski wprowadziła do eksploatacji we Wrocławiu kolejnych 16 autobusów. Większość to fabrycznie nowe MAN-y Lion's City A37. Pojazdy zostaną skierowane do obsługi linii nr 114 i 133. Stało się to możliwe dzięki dodatkowym zleceniom od wrocławskiego Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego.

Fabrycznie nowe krótkie MAN-y trafią do obsługi linii nr 133. To efekt rozszerzenia dziesięcioletniej umowy z MPK Wrocław na świadczenie przewozów w ramach podwykonawstwa. Kolejne standardowe "lwy" zasadniczo nie różnią się o tych, które Michalczewski wprowadził na wrocławskie ulice dwa lata temu.

Pojazdy są napędzane zabudowanymi wieżowo silnikami diesla MAN D0836LOH60. To niespełna siedmiolitrowe silniki o mocy 213 kW, które spełniają normę Euro 6. Osiągają 1100 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zblokowano je z automatycznymi skrzyniami biegów ZF Ecolife 6AP1200B. Autobusy są klimatyzowane, monitorowane oraz posiadają kompletny system informacji pasażerskiej.

"Wybór padł na pojazdy marki MAN, bo autobusy doskonale się sprawdzają na ulicach Wrocławia. Chwalą je zarówno pasażerowie, jak i kierowcy" – mówiła kilka miesięcy temu Aleksandra Michalczewska-Kucharska, prezes zarządu firmy Michalczewski. – "Chcemy, żeby pojawiły się we Wrocławiu jak najszybciej. Szacujemy, że ich wyprodukowanie zajmie firmie MAN kilka miesięcy. Na trasach mają pojawić się pod koniec sierpnia, najpóźniej na początku września."

Dodatkowym powiewem nowości jest pięć niespełna czteroletnich gazowych Solarisów Urbino 12, które dotychczas stacjonowały w Radomiu. Pojazdy zostaną na kilka miesięcy skierowane do obsługi linii nr 114. To efekt dodatkowej umowy, którą Michalczewski zawarł z wrocławskim MPK.

"Są zasilane gazem CNG i emitują jeszcze mniejszą liczbę zanieczyszczeń niż silniki Diesla z normą Euro 6" – informuje firma – "Dzięki temu mieszkańcy będą mieli zagwarantowany dostęp do przyjaznych i ekologicznych autobusów."

Gazowe Solarisy są napędzane silnikami Cummins ISLG8.9E5 320. To jednostki o pojemności wodnej ok. 9 l i mocy 239 kW. Osiągają 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silniki zblokowano z czterobiegowymi skrzyniami biegów Voith D854.5. Te autobusy są także klimatyzowane, monitorowane oraz posiadają kompletny system informacji pasażerskiej.

Wprowadzenie do ruchu kolejnych pojazdów spowodowało, że flota wrocławskiego oddziału firmy Michalczewski to obecnie 85 autobusów. Ponad połowę stanowią pojazdy przegubowe- to 43 sztuki MAN-ów A21 Lion's City G. Mniej, bo łącznie 30 jest krótkich "lwów" typu A37 Lion's City. Pozostałe 12 pojazdów jest produkcji Solarisa. To wspomniane pięć Urbino 12 CNG oraz siedem Urbino 8,6.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Michalczewski
MPK Wrocław
MAN
Solaris
CNG
  • www – 05.09.2017

    Normalnie głupota jakaś. MPK podzleca zadania. Jakim cudem miasto godzi się na taki ekonomiczny absurd? Nie byłoby taniej pominąć MPK? Poza tym jeżeli MPK nie jest w stanie wykonać umowy to może powinno z części zrezygnować?

  • g – 05.09.2017

    Ten włodarz Wrocławia chyba nie jest zbyt yntelygentny,skoro za unijną kasę kupił dla miasta tramwaje których konstrukcja pochodzi z lat siedemdziesiątych!!! To dla czego ma zająć się komunikacją autobusową....!?

  • CNG FAN – 05.09.2017

    Co to znaczy silnik o pojemności wodnej 9 l?

  • Kierowca od Michalczewskiego – 06.09.2017

    Nowe Many trafią nie tylko na linię 133 ale także każdą inną, gdzie występuję solówka tj. między innymi 110, 125, 325, w weekend 113, 112, 612, 132, Gazowce od Poniedziałku do Piątku na 114 do końca lutego 2018r.

  • lwowiak – 06.09.2017

    @www podwykonawce ktoś musi nadzorować, jakby to robiło miasto bezpośrednio to by musiało tworzyć komórkę organizacyjną tym się zajmującą, a tak korzysta z istniejącej instytucji i jej doświadczenia. A model ekonomiczny najwyraźniej się sprawdza skoro współpraca się rozwija, co widać po nowych pojazdach.

  • spider – 08.09.2017

    A jak bd brakowac w godzinach szczytu lub sie zepsuje jest w radomiu its ma pojazdy 392 many które stoja na gdynskiej1 man 82 nr tab w zajezdni its 36 solarisów su12-5 solarisów to jest 31 solarisów a jak jezdze przez gdynska to ja nie widze ze by tam stalo widze czsami do 15-20.Pozdrawiam P.Michalczewská

  • spider – 08.09.2017

    2 many NG 262

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....