TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Michalczewski oświadcza, hybrydy [po]czekają, sąd orzeknie
INFOBUS.PL - Opublikowano: 30.11.2017 19:24:08 16 komentarzy
Michalczewski oświadcza, hybrydy poczekają, sąd orzeknie

Wracamy do tematu dużego przetargu na obsługę linii autobusowych w Kielcach. Chwilowo sprawa przycichła, jednak odżyły na nowo pewne wątki. Wiemy już kiedy i dlaczego tak późno sprawą zajmie się Sąd Okręgowy. Dodatkowo wygląda na to, że przez kilka miesięcy kieleckie hybrydowe Solarisy będą czekały.

Michalczewski: ZTM i MPK grają na czas
Przypomnijmy, że Krajowa Izba Odwoławcza wyrokiem z 16 października nakazała przywrócenie oferty spółki Michalczewski do kieleckiego przetargu. MPK Kielce oraz Zarząd Transportu Miejskiego wobec niekorzystnego dla nich rozstrzygnięcia zdecydowali się na zaskarżenie orzeczenia do Sadu Okręgowego. Pisaliśmy o tym tutaj. Skargi trafiły do sądu 15 i 17 listopada. Wydawało się, że termin rozprawy zostanie w miarę szybko wyznaczony. Tak się jednak nie stało.

Do 22 listopada MPK oraz ZTM nie uiścili opłat za wpisy od skarg. W obu przypadkach to koszt 75 000 zł. Tym samym bez usunięcia tych braków formalnych w określonym w przepisach terminie przez skarżących sąd nie mógł skierować sprawy na rozprawę, lecz odrzucić skargi na posiedzeniu bez ich rozpatrzenia. Nie bez powodu wywołało to zaniepokojenie firmy Michalczewski. Przewoźnik na tą okoliczność wystosował specjalne oświadczenie następującej treści:

"Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Kielcach sp. z o.o. oraz Zarząd Transportu Miejskiego nie opłaciły wpisów od swoich skarg na wyrok Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego. Sąd wezwał skarżących do uzupełnienia braków w terminie do dnia 22 listopada. Jest to ewidentnie nieprzemyślane i nieuczciwe zachowanie MPK oraz zamawiającego mające na celu jedynie przedłużenie postępowania skargowego przed sądem. Obydwa podmioty są reprezentowane przez profesjonalnych pełnomocników, którzy z własnego doświadczenia zawodowego doskonale wiedzą jakie konsekwencje niosą za sobą tak błahe braki formalne. Ich wystąpienie powoduje, że następuje wydłużenie postępowania sądowego przynajmniej o miesiąc.

W efekcie mieszkańcy Kielc i okolicznych miejscowości będą dłużej czekać na nowe autobusy oraz decyzję w sprawie terminu uruchomienia kursów ekologicznymi autobusami hybrydowymi. To najbardziej odczuwalny skutek przeciągania przez zamawiającego oraz MPK Kielce zakończenia postępowania przetargowego.

Pragniemy przy tym nadmienić, że od momentu doręczenia stronom wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 16 października skarżący, a w szczególności zamawiający- Zarząd Transportu Miejskiego nie dopatrzyli się nowych wątpliwości, a także nie podjęli żadnych czynności mających na celu uzyskanie dodatkowych wyjaśnień od Michalczewski sp. z o.o. Tym samym w świetle orzeczenia KIO jak i dotychczasowych wydarzeń nie zachodzą żadne przesłanki, które za zasadne czyniłyby dalsze przeciąganie postępowania przetargowego i mnożenia kolejnych wątpliwości wobec realności naszej atrakcyjnej i przemyślanej oferty dla miasta. Nie ma więc żadnych przeszkód, aby w każdej chwili przystąpić do podpisania umowy, która jest korzystna dla każdej ze stron, a przede wszystkim dla mieszkańców Kielc.

Dodatkowo chcemy przypomnieć, iż na rok przed ogłoszeniem przetargu na obsługę komunikacyjną miasta ZTM ujawnił jakimi środkami dysponuje na zakup usług przewozowych. Ponadto kwota ta była jawna także w momencie ogłoszenia przetargu. Tak duże postępowanie, jakie przygotowały Kielce, rządzi się swoimi prawami. Skarżący konkurent zrobił nieładny "skok" na klienta, dając wygórowaną cenę. Oceniamy to jako brak szacunku dla miasta i jego mieszkańców. Złożenie do Sądu Okręgowego nieopłaconej skargi, a także dotychczasowe bezpodstawne szkalowanie dobrego imienia i rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji na temat Michalczewski sp. z o.o. tylko potęguje ten przekaz."

Teraz już wiemy, że MPK i ZTM opłacili wpisy od swoich skarg i tym samym jest zielone światło do ich merytorycznego rozpatrzenia. Dzięki temu sąd mógł już bez przeszkód wyznaczyć termin rozprawy. Wyznaczono ją na 29 grudnia, w ostatnim dniu roboczym tego roku. Jest dosyć prawdopodobne, że ostateczne orzeczenie może na niej zapaść. Gdyby tak się stało to mielibyśmy to autobusowa końcówka roku byłaby dosłownie iście emocjonująca.

Hybrydy muszą czekać na zwycięzcę
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości odniosła się także do tego, kto powinien jako pierwszy operować hybrydowymi Solarisami, które kupił ZTM. W wątpliwościach w tej sprawie pisaliśmy tutaj. Fragment opinii PARP w tej sprawie zamieścili internauci z Kieleckiej Platformy Komunikacyjnej na swoim profilu na Faceebook'u. Brzmi on następująco:

"Zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie nabyty w ramach projektu tabor ma być wykorzystywany do świadczenia usług przewozowych w komunikacji miejskiej w Kielcach przez operatora wybranego w postępowaniu w trybie przetargu nieograniczonego – zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych.

Tym samym, jeżeli Beneficjent będzie dokonywał wyboru operatora w trybie innym niż wskazany we wniosku o dofinansowanie i zamierza przekazać takiemu operatorowi pojazdy zakupione w ramach projektu, to takie działanie jest możliwe, aczkolwiek koniecznym będzie wszczęcie procedury zmiany umowy o dofinansowanie. Jeżeli wybrany operator nie będzie korzystał z pojazdów zakupionych przy dofinansowaniu ze środków EFRR, nie ma konieczności wprowadzania zmian do umowy o dofinansowanie i wniosku o dofinansowanie."

Przekaz wydaje się zatem oczywisty- ZTM może przekazać hybrydy MPK wyłącznie na… przechowanie. Dodatkowo należy także wziąć pod uwagę postanowienia SIWZ komunikacyjnego przetargu, gdzie wprost było podkreślone, że zwycięzca postępowania otrzyma nowe autobusy spalinowo-elektryczne. Obie okoliczności powodują, że nasuwa się jeden wniosek- za późno aby ZTM dokonał jakiejkolwiek zmiany wniosku o dofinansowanie. A zatem będziemy świadkami najdłuższego w ostatnich latach oczekiwania na wdrożenie nowych autobusów do eksploatacji. Czy można było tego uniknąć? Pytanie pozostawiamy bez odpowiedzi.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
ZTM Kielce
Michalczewski
MPK Kielce
  • solaris150 – 30.11.2017

    Kolejny odcinek kieleckiej telenoweli, osobiście uważam że komunikacja miejska powinna być obsługiwana przez miejską spółkę tak aby mieć pełną kontrolę nad tym co robią. Jedynie mały procent przewozów udostępnić podmiotom prywatnym tak aby wspomagać pracę którą trzeba wykonać na rzecz miasta.

  • Mpkowiec – 01.12.2017

    Sami sobie nasrali w tych Kielcach do własnego gniazda, nieumiejętność pisania siwzu i ta jawna stawka za wzkm jeszcze przed przetargiem pokazują jakie MPK jest niestety słabe itp. Niestety jeżeli nie podpisza umowy z Michalczewskim to i tak będzie do przodu jakieś 50mln zl - tak samo jak ARRIVA kiedyś (dobre 10 lat temu), wówczas Veolia.

  • Mpk2 – 01.12.2017

    Brakuje tylko podpisania umowy i tylko czekać na bojkot pracowników MPK, które iście przeprowadzi strajk do czasu wyprodukowania manelow. W sumie producent jest wstanie wyprodukować wozy w 4 dni, także nie bardzo to będzie na miejscu.

  • MPK fikało i się doigrało – 01.12.2017

    Gdyby Miasto Kielce chciało, aby MPK wygrało to by nie robiło przetargu na 10 lat, tylko na 3-4. Wtedy prywatny podmiot raczej nie podjąłby ryzyka biznesowego.

  • Ck – 01.12.2017

    Mpk dało taką stawkę za wozokm z myślą o kierowcach żeby w końcu zarabiali odpowiednie pieniądze do odpowiedzialnej pracy . Kielecy kierowcy nie będą jeździć u warch..a radomskiego przewoźnika za psie pieniądze.

  • piotr97 – 01.12.2017

    Ztm i MPK to jedno i to samo badziewie. ZTM od lat nie umie ułożyć porządnych rozkładów jazdy autobusy jeżdżą stadami w jednym kierunku później stoi się 30 min na przystanku i nic nie przyjeżdża 1 listopada zawsze problem z zapchanymi autobusami. W dni robocze linie które powinny być obsłużone pojazdami 18m jeżdzą 12 i w końcu brak nakładania kar na MPK za niektóre przewinienia. MPK znowu nie dba o autobusy, większość kierowców to chamy. Jeżdżę dużo po Polsce i z tym co jest w Kielcach nie spotkałem się jeszcze nigdzie.

  • Elo – 01.12.2017

    Ck nie ośmieszaj sie już. Mpk dało taką stawke z myślą o kierowcach. No padłem!!! Żart roku!!! Hahaha

  • Kielczanin – 01.12.2017

    Radomski warchol do domu Amen.

  • Kielczanin – 01.12.2017

    Dziadki z MPK na emeryturę. Ament :D

  • mieszkaniec kielc – 01.12.2017

    Michalczewski do domu. W Kielcach powinna jeździć tylko kielecka firma

  • Warchoły – 01.12.2017

    Kielce!!! Zjemy Was!!! I te Waszą komune tam panującą!!!

  • HAHA – 01.12.2017

    Je.ac Kielce, bo w miescie Liroya, korupcja smierdzi wielce. MPK i ZTM dziady, okradaja mieszkancow dla swej cieplej posady

  • Mieszkaniec Kielc – 02.12.2017

    Zaczyna się wysyp trolli w stylu ursusa. Mam nadzieje, że prokuratura nie pozostanie obojętna, po wydaniu wyroku, na działanie na szkodę miasta urzędników ZTMu, bo 2 zawiadomienia przynajmniej dostali.

  • Zyga – 02.12.2017

    Mpk kieleckie to zascianek. Michalczewski powinin ich wciagnac nosem

  • Obserwtor – 04.12.2017

    Po to są przetargi by najlepszy wygrał. MPK i ZTM Kielce do spółki z włodarzami miasta robią wszystko by wykluczyć Michalczewskiego i wydoić swoich mieszkańców z kasy za nieudolne usługi komunikacyjne. Gzie jest prokuratura? Panie Ziobro zajmij się pan tą sprawą.

  • Obserwator – 04.12.2017

    Ck ty uważasz, że MPK z tymi stawkami za wozokilometr zapłaciło by więcej swoim kierowcą. Te pieniądze im są potrzebne by zatrudnić u siebie więcej swoich kolesi za dobrą kasę, a kierowcą pokazać figę. Zebrało się kilu cwaniaków, którzy uwłaszczyli się na majątku miasta i teraz doi kasę i wciąż im mało. Najgorsze jest w tym wszystkim to, że władze miasta zamiast dbać o finanse mieszkańców za wszelką cenę chcą napchać kieszenie cwaniakom z MPK i ZTM. Jawnie sobie lecą w kulki z wymogami co do zajezdni autobusowej. Wyraźnie ten wymóg był ustalany pod MPK. Jeszcze raz się pytam gzie jest prokurator?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....