Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Michalczewski kupuje Autosany! Umowa na 28 SanCity 12LF

infobus
07.12.2017 16:19
0 Komentarzy

Dziś, 7 grudnia Autosan podpisał umowę ze zwycięzcąradomskiego przetargu na obsługę kilku linii autobusowych. Michalczewski postawiłna nową markę. Przewoźnik zamówił 28 sztuk SanCity 12LF. Autobusy z Sanoka wsierpniu przyszłego roku zadebiutują na radomskich ulicach.

O tym, że radomska firma kupi 28 nowych autobusówwyprodukowanych w Polsce pisaliśmy 10 dni temu. To efekt podpisania w 27listopada umowy na świadczenie usług w zakresie publicznego transportuzbiorowego w sieci zarządzanej przez Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu. O tym kontrakcie pisaliśmy naInfoBusie tutaj.

„Postawiliśmy nanowoczesną technologię Euro 6 w autobusach miejskich Autosan dlanaszego miasta. Zdecydowaliśmy się na polską rodzimą markę, czegoukoronowaniem jest dzisiejszy kontrakt.” – powiedziała Aleksandra Michalczewska-Kucharska,prezes spółki Michalczewski.

O tym,czego miasto wymagało od nowych autobusów, które w przyszłym roku pojawią się wRadomiu pisaliśmy tutaj. Będzie to więc standard, którego pasażerowie obecnieoczekują. SanCity 12 LF dla Radomia będą więc wyposażonew klimatyzację, monitoring, systemy informacji pasażerskiej (wyświetlacze owysokiej rozdzielczości, monitor LCD 23″ i zapowiedzi głosowe) oraz systemRadomskiej Karty Miejskiej. Autobusy pomalowane będą zgodnie z aktualnieobowiązującymi wytycznymi miasta dla operatorów świadczących dla niego usługiprzewozowe.

Radomskie „bociany” umożliwią podróż przynajmniej90 pasażerom, w tym nie mniej niż 25 na miejscach siedzących. Z oczywistychwzględów na razie tajemnicą jest dokładna konfiguracja wnętrza. Wejście napokład będzie możliwe dzięki trzem drzwiom w układzie 2-2-2. Autosan wykorzystastosowany przez siebie od lat system firm Rawag z Rawicza oraz niemieckiejBODE.

Czas na technikę.Układ jezdny będzie oparty na osiach ZF. Przednia to niezależna typu RL82EC.Jako napędowa wykorzystany będzie portalowy most AV132/80. Za jednostkęnapędową posłuży Cummins ISB6.7E6 280B. To niespełna siedmiolitrowy silnik omocy 204 kW i 1082 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zostanie on zblokowany zautomatyczną skrzynią biegów Voith Diwa 6.

„Autosan przekonał nas dosiebie profesjonalnym podejściem, które przejawia się przede wszystkimzrealizowaniem wszystkich potrzeb przewoźnika oraz wymogów kontraktu.Sanocki producent uwzględnił wszystkie nasze uwagi i mogę śmiałopowiedzieć, że autobusy SanCity 12LF dla Radomia będą dopracowane wnajdrobniejszym szczególe. Siła tkwi w precyzji i wzajemnym zaufaniu. Myślę, żeza osiem miesięcy mieszkańcy Radomia to docenią.” – podsumowała AleksandraMichalczewska-Kucharska.

Autosany zostaną dostarczone radomskiej spółce naprzełomie lipca i sierpnia przyszłego roku. Będą one włączane do eksploatacji wtrzech transzach. Pierwsze cztery „bociany” wyjadą na ulice Radomia 1 sierpnia2018 r.

Podpisany dziś kontrakt jest ważny dla każdej ze stron.Dla Autosana to już kolejne zamówienie od momentu wyjścia na prostą od pierwszoligowegoklienta i jednocześnie dotychczas największe w zakresie dostaw autobusówmiejskich. Dzięki temu Autosan może już spokojnie pracować nad kolejna setką do swojego portfela zamówień. Kilka tygodniu temu producent chwalił się zdobyciemzleceń na sprzedaż 100 autobusów. Na chwilę obecną już wiemy, że tonieaktualne. Obecnie fabryka z Sanoka może się pochwalić zamówieniami na 148autobusów.

Michalczewski z kolei dał szansę już kolejnej marce autobusów,która przewinie się przez flotę firmy w ciągu jej ponad czterdziestoletniejdziałalności. Czy dzisiaj zawarta umowa to zwiastun zmiany dotychczasowychpreferencji przewoźnika? Na razie za wcześnie by potraktować to jako pewnik.Ale kto wie co się wydarzy w np. Kielcach…

Komentarze