TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Michalczewski będzie walczył do końca o Kielce
PAP InfoBus.pl - Opublikowano: 21.09.2017 19:10:17 20 komentarzy
Michalczewski będzie walczył do końca o Kielce

Przypomnijmy - 21 września 2017 r.  ZTM Kielce podjął decyzję wykluczającą z przetargu prywatną firmę Michalczewski, uznając m.in., że nie jest ona w stanie spełnić warunków dotyczących organizacji zajezdni. Analiza ZTM wykazała, że spółce zajmie to ok. ośmiu miesięcy. Chodzi m.in. o uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych dotyczących inwestycji, by móc przygotować w bazie warsztat, parking czy myjnię.

-"Nie otrzymaliśmy zdecydowanego stanowiska od firmy, że mogą spełnić te warunki. Mamy natomiast dokumenty z urzędu miasta, że byłoby ciężko uzyskać decyzje i wybudować i oddać zajezdnię do eksploatacji w ciągu pięciu miesięcy" – argumentował w rozmowie z PAP dyrektor kieleckiego ZTM Marian Sosnowski.

ZTM pozyskał też informacje z magistratu, że spółka do połowy września nie rozpoczęła starań o dokumentację, niezbędną dla realizacji inwestycji.

Sosnowski zastrzegł, iż decyzja o wykluczeniu spółki Michalczewski z przetargu nie oznacza, że MPK wygrało postępowanie.

-"Zgodnie z prawem zamówień publicznych po dzisiejszej decyzji firmie Michalczewski przysługuje odwołanie – ma na to 10 dni - do Krajowej Izby Odwoławczej" – dodał dyrektor.

Sosnowski poinformował, że podczas ostatniej sesji rady miasta Kielce uzupełniono Wieloletnią Prognozę Finansową o dodatkowe ok. 27 mln zł, które mają być przekazane w ciągu 10 lat na usługi przewozowe. Kwota ma wesprzeć ewentualną realizację przez ZTM nowego kontraktu na przewozy w mieście - z MPK.

Michalczewski walczy

Firma Michalczewski chce odwołać się od decyzji o wykluczeniu jej z przetargu.

-"Nie zgadzamy się z wynikami tego postępowania. Będziemy składać odwołanie do KIO, potem ewentualnie wstąpimy na drogę sądową. Będziemy walczyć do końca" – zapowiedziała w rozmowie z PAP prezes spółki Aleksandra Michalczewska-Kucharska.

Dodała, że radomska firma nie zgadza się z argumentami ZTM.

-"To przewoźnik musi się wywiązać ze swoich obowiązków, jakie nakłada ZTM, ewentualnie miasto. Dla nich najważniejsze powinno być dobro pasażerów i miasta. Wyjeżdża nowy, czysty autobus, a odpowiedzialność leży po stronie przewoźnika. Czy to będzie moja firma, czy inna, to ich nie powinno w ogóle interesować. Poza tym w umowie zapisane są kary, które mogą egzekwować" – podkreśliła Michalczewska-Kucharska.

Szefowa firmy odniosła się też do zarzutów ZTM związanych z posiadaniem zajezdni.

-"Po to jest w specyfikacji zapisany termin na doposażenie czy rozbudowę zajezdni, żeby przewoźnik miał czas po podpisaniu umowy na dostosowanie zajezdni do wymogów" – wyjaśniała Michalczewska-Kucharska. Zaznaczyła, że firma nie rozpoczęła jeszcze inwestycji w tym zakresie, ponieważ czekała na rozstrzygnięcie przetargu.

-"Powszechna praktyka jest taka, że po podpisaniu umowy przez te cztery, pięć miesięcy dostosowuje się zajezdnię do stawianych wymogów. Oczywiście jest to termin możliwy do zrealizowania. Moja firma działa w komunikacji miejskiej ponad 20 lat. Mamy ogromne doświadczenie w tego rodzaju działalności" – zapewniła prezes firmy Michalczewski.(PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
Michalczewski
ZTM Kielce
MPK Kielce
  • xyz – 21.09.2017

    ZTM narzucił nierealny termin, a ekspertyza mówiąca o 8 miesiącach to jasny sygnał dla Michalczewskiego, że na złość by przeciągali procedury (zgodnie z przepisami do 30 dni).I by wytykali każdą pierdołę, byle zepsuć humory.

  • kielczanin – 21.09.2017

    To co podaje ZTM to bzdura a sam dyrektor to może na emeryturę by już poszedłŻe prezydent to jeszcze tolerujeA to odrzucenie to bzdura bo skoro to za mało czasu to znaczy że przetarg był ustawiony pod MPKMichalczewski ich w pył rozwali w KIORezygnacja z nowych autobusów i wydatkowanie 60 mln więcej na stare autobusy

  • Gośc – 21.09.2017

    Skoro ekspertyza mówi o ośmiu miesiącach to czemu rozpoczęcie w ciągu sześciuBłąd zamawiającego który w sądzie niewątpliwie wyciągną

  • Ck – 22.09.2017

    Ustawka pod MPK, a Pani prezes tak punktowała w swojej gazecie Pasażer że to oni są na pokrzywdzeni i Michalczewski chce na siłę wykupić im zajezdnię. ZTM niech przestanie już kręcić te wały, bo wstyd.....

  • ck – 22.09.2017

    Porażka. Gdzie my żyjemy? To normalnie bezprawie. Mam nadzieję, że odpowiednie instytucje przyjrzą się temu postępowaniu.

  • olo – 22.09.2017

    Dyrektorem z ZTM powinno się zająć CBA oraz Prokuratura ale nie z Kielc tylko np. z Wrocławia. Takiego k$%$twa nie można tolerować. To jest jawne działanie na szkodę interesu publicznego - chcą wydać 60 mln z publicznej kasy na gorszą jakość. Do Sztumu z nimi!

  • Hanka – 22.09.2017

    Kiedyś w TV był materiał, że w Kielcach mają najdroższe przystanki :) Teraz ten przetarg. Kielce muszą być bardzo bogate ........................ !

  • Jacek – 22.09.2017

    Mam nadzieję że finał tego przetargu będzie jednak po stronie firmy Michalczewski. Serdecznie tego życzę i pozdrawiam Pani Aleksandro.

  • kku – 22.09.2017

    Nie zdążą uzyskać decyzji administracyjnych bo wydaje je miasto. A miasto już wie że im tych decyzji nie wyda.

  • JA – 22.09.2017

    Chyba, że będą mieli zajezdnię poza Kielcami na terenie jednej z gmin powiatu. Wtedy może się uda. Bo miasto im tej decyzji nie wyda.

  • Tere – 22.09.2017

    No ale właśnie w warunkach było napisane, że ma być na terenie miasta. Co też nie ma sensu. Nie ma też sensu zmuszenie przewoźnika do posiadania jednej zajezdni czy określonej powierzchni do parkowania pojazdów - dlaczego ma nie mieć paru lokalizacji, żeby zoptymalizować sobie czas dojazdu do pętli i czas dojazdu kierowców do pracy? Dlaczego ma mieć dużą zajezdnię - jak chce kisić się w ciasnym miejscu, to ryzykuje częstymi stłuczkami na własną odpowiedzialność. Zamawiający ma określić jakie mają być wymagane przez niego efekty, a wykonawca powinien mieć dowolność w ich stosowaniu. Np. kiedyś MPK miało dwie zajezdnie, przy czym Pakosz był placem postojowym nie zajezdnią - autobusy tankowały i były myte na Jagiellońskiej, a parkowane na Pakoszu. Jak to wpływa na wykonywanie usług? Nijak, to ma wpływ na koszty własne przewoźnika.

  • Kazek – 22.09.2017

    Ale ma posiadać warsztat naprawczy co nakazują ostatnie wpisy do ustawy o krajowym transporcie drogowym.Nie wiadomo jeszcze czy mieszkańcy niektórych osiedli będą mieli ochotę mieć co dzień o 4 w nocy pobudkę zaserwowaną przez stado autobusów.

  • Zdzisiek – 22.09.2017

    Dlatego trzymano w tajemnicy lokalizację, żeby Latosiński i jego świta nie uruchomili paniki u okolicznych mieszkańców.

  • Patryk – 22.09.2017

    Zajezdnia miała się znaleźć na obrzeżach miasta w bliskim sąsiedztwie tak czy siak ruchliwej DK74. Autobus nie wytworzy większego hałasu niż tiry, które tamtędy przejeżdżają.

  • chris – 23.09.2017

    W sumie to chyba mogą nie zdążyć jak urzędnicy przy wydawaniu pozwoleń będą się ociągać. Poza tym wytykać błędy jest naprawdę łatwe. Bez jakiś normalnych relacji z władzami miasta ja nie widzę by takiemu "persona non grata" się udało dobrze realizować usługę.

  • O – 23.09.2017

    W Kielcach jest teraz jakiś 1994 rok, komunistyczni związkawcy przeżywają pierwsze zderzenie z wolnym rynkiem. "jak to może być żeby w kielcach jeździła jakaś firma spoza kielc".

  • Mieszkaniec Kielc – 23.09.2017

    No być nie może, bo przecież to jest kieleckie. Otóż nie jest od 2007 roku. Jakby miało być kieleckie to nie wyglądało by to jak teraz, tylko przykładem innych miast, było by przyjemniejsze dla pasażera. Nie jestem może przeciw MPK, nawet było mi trochę go szkoda, ale po tym dziecinnym zachowaniu niektórych pracowników, czy też nie wiadomych osób, które potrafią tylko krytykować tylko jedną stronę, a oni są cud, miód, malina, zmieniłem zdanie. Podobno jest 50 wolnych miejsc dla kierowców. Domyślcie się dlaczego nikogo tam nie ciągnie. O ZTM i jego ,,specjalistach" nawet się nie wypowiem, bo chyba myślą, że Kielce to stolica komunikacji w Polsce. MPK ma szanse na poprawę, ale tylko jeżeli znów stanie się własnością miasta, a zlikwidujemy ,,Solidarność" oraz odejdzie obecny prezydent i jego kwita kolesiów. Co do Michalczewskiego, też nie jest pewnie idealny, ma swoje minusy, no ale wymyślanie takich bredni przez pracowników MPK jest co najmniej, jak donoszenie na kolegę w przedszkolu. Rozpowiadacie, że Michalczewski wyśle do Kielc używki. Widzimy, że we Wrocławiu dał radę wprowadzić nowy tabor, a SU 12 CNG są do czasu dostarczenia kolejnych MANów. Może wyśle kilkanaście autobusów, czego nie neguję, ale jakoś nie wspomnicie, o tym, że w MPK większość SU 18 było kupowanych jako używane, z całej Polski, a nawet jeden jeździł za granicą. Boję się mówić o SU 12. Mazy - te autobusy prezentują się paskudnie, a reklamy dodają im jeszcze tego ,,uroku".No dobra ale to nie miało być o MPK, więc wróćmy do tematu. Mówicie, że Michalczewski nie da rady postawić zaplecza w 5 miesięcy, że będzie naprawiał pod namiotami, itp. Od kiedy MPK zajmuje się budownictwem, że tacy specjaliści? Tak się składa, że się zawodowo zajmuje budownictwem i mogę wam to szczegółowo wyliczyć, ile zajmie czego budowa. Nawet ceny wam mogę podać. Jeśli są pieniądze wszystko da się postawić w najkrótszym możliwym czasie. To nie PRL, że buduje się budynek rok. Mówicie, że to niska cena. Może wzięli to pod uwagę, że nie muszą utrzymać całej ,,Solidarności" i niepotrzebnej biurokracji. Potrafią wziąć autobusy w leasing na dogodnych warunkach, a tutaj jako przykład takiego działania podam MPK Kraków. Na pewno będzie parę plusów dla strony MPK, lecz raczej mało znaczących dla pasażera.Na prawdę nie wiem, dlaczego ludzie nie potrafią porównać dwóch przewoźników. Mówię tu o jednej stronie i drugiej, tylko jest wzajemne najeżdżanie się. Taka cecha polaka chyba. Ja na prawdę starałem podejść bezstronnie do tego przetargu, i uwierzcie, że naprawdę ciężko było mi opowiedzieć się za którąś ze stron. Jak mówię, to moje zdanie, ktoś się może zgadzać, ktoś nie, ktoś po części, ale jego nie zmienię. Nie chciałem tego poruszać wcześniej. To, że prawo zostało nadszarpnięte jest oczywiste, i może się spodziewać tego konsekwencji, ale to jest już winna wyłączenie ZTMu i prezydenta miasta. Ja bym chciał jednak by przetarg został rozstrzygnięty zgodnie z prawem dla zwycięzcy, no bo gdyby to przeszło w tym przetargu to zamawiający w innych przetargach mogli by robić to samo, a wtedy po co nam prawo o zamówieniach publicznych. Moim zdaniem, choć już nie realne obecnie do wykonania, były 2 wyjścia:1)Podzielenie przetargu na 2-3 zadania przewozowe. 2)Całkowie przejęcie MPK przez miasto i zatrudnienie na jego dyrektora osoby w pełni obeznanej z obecną sytuacją w transporcie publicznym.

  • ck – 24.09.2017

    Ten przetarg to skandal! Tym razem, powinno się już ukrócić raz na zawsze takie kombinatorstwo i cwaniactwo.

  • chris – 24.09.2017

    Najgorsze że skutki tych działań odbiją się bardziej na kieszeniach mieszkańców niż na winowajców całego tego zamieszania. MPK miesza najbardziej ale stroną w sporze nie jest bo KIO może ukarać tylko za decyzje ZTM. Dla mieszkańców pozostaje niestety tylko możliwość referendum odwoławczego władz miasta albo oczekiwanie następnych wyborów by móc za to dobrze podziękować.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....