Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MIB: O wadze europejskich korytarzy TEN-T

infobus
19.10.2016 15:06
0 Komentarzy

Dobre połączenia komunikacyjne to baza rozwoju gospodarczegokraju ? powiedział w środę w Warszawie minister infrastruktury i budownictwaAndrzej Adamczyk. Podkreślił, że celem rządu jest, by infrastrukturatransportowa nie była przeszkodą w rozwoju Polski.

Adamczyk w środę w Warszawie uczestniczył w konferencji”Korytarze sieci bazowej TEN-T”.

Transeuropejska sieć transportowa (ang. Trans-EuropeanTransport Networks TEN-T) to program Unii Europejskiej dotyczący rozwoju siecipołączeń drogowych, kolejowych, wodnych. Jego celem jest m.in. zapewnieniewiększej dostępności wszystkich regionów UE, zintegrowanie poszczególnychrodzajów transportu, a także stworzenie systemu transportowego,przyczyniającego się do poprawy działania jednolitego rynku wewnętrznego w UniiEuropejskiej.

„Sieci TEN-T to połączenia drogowe, kolejowe pomiędzypaństwami, to drogi życia. To drogi, które służą rozwojowi nas wszystkich,całej Unii Europejskiej” ? podkreślił Adamczyk.

Zapewnił, że celem rządu jest konsekwentna realizacjaprojektów transportowych w ramach sieci TEN-T. „Mamy nadzieje, że naszedziałania przyczynią się do utworzenia spójnej i zintegrowanej europejskiejsieci transportowej, odpowiadającej wyzwaniom XXI wieku” ? powiedział.

„Chcemy doprowadzić do tego, żeby infrastrukturatransportowa nie stanowiła przeszkody w rozwoju naszego państwa. Dobre połączeniakomunikacyjne to baza rozwoju gospodarczego kraju” – mówił. Jego zdaniemsieć TEN-T powinna służyć nie tylko obywatelom, ale także przedsiębiorcom orazfirmom świadczącym międzynarodowe usługi transportowe.

Podkreślił, że na sieć bazową TEN-T składa się dziewięćkorytarzy transportowych, z których dwa przebiegają przez Polskę. Chodzi okorytarze Bałtyk-Adriatyk, a także Morze Północne?Bałtyk. Jak zaznaczył, wramach tych korytarzy wiele inwestycji jest już realizowanych, a kolejne sąprzygotowywane.

„Z nadzieją patrzymy w przyszłość, że połączymy konkretneodcinki w kompletną całość” – powiedział minister.

Wskazał, że obecnie autostrada A1, „która łączy polskieporty z południową granicą państwa jest jeszcze nie kompletna”. „Mam nadziej,że niedługo podamy informacje, które potwierdzą nasza determinację, by kończyćrealizację tych głównych odcinków transportowych, aby były one kompletne” ?podkreślił Adamczyk.

Wskazał, że brakuje zrealizowanych odcinków trasy S3, bardzoważnej dla portów Szczecin-Świnoujście. To korytarz komunikacyjny, który łączyzespół portów Szczecin-Świnoujście z południem Europy.

„Naszym celem jest taka organizacja szlaków komunikacyjnych,która pozwoli ożywić relacje gospodarcze na osi Północ-Południe. Mamy nadziejęnajpóźniej w 2022 roku oddać do użytkowania drogę ekspresowa S3 na całymprzebiegu przez Polskę” ? dodał.

Adamczyk zwrócił uwagę, że kluczowa dla rozwoju projektówdrogowych jest współpraca transgraniczna przy wdrażaniu projektówtransportowych.

Minister Adamczyk, szef resortu transportu RepublikiCzeskiej Dan Tok, minister transportu, budownictwa i rozwoju regionalnegoRepubliki Słowackiej Arpad Ersek podpisali list intencyjny w sprawie rozwojutransgranicznych odcinków korytarza komunikacyjnego Bałtyk ? Adriatyk.

„Transgraniczne odcinki mają znaczenie kluczowe; bez ichrealizacji trudno sobie wyobrazić efektywne połączenie transportowe” ?powiedział Adamczyk.

Konferencję „Korytarze sieci bazowej TEN-T” zorganizowałoMinisterstwo Infrastruktury i Budownictwa. Wzięli w niej udział m.in.: ministergospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk, minister transportuCzech, minister transportu, budownictwa i rozwoju regionalnego Słowacji, atakże Akos Mernyei – wiceminister stanu ds. UE i współpracy międzynarodowejministerstwa rozwoju narodowego Węgier.(PAP)

Komentarze