TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Mercedesy Citaro C2 dla Gdańska przed czasem?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 18.02.2019 17:25:51
Zdjęcie od czytelnika

Do Polski trafiły już pierwsze z 46 Mercedesów Citaro C2, które na wiosnę EvoBus Polska dostarczy Gdańskim Tramwajom i Autobusom. W porównaniu z 23 "gwiazdami", które jeżdżą już dwa lata na gdańskich liniach jest kilka nowych rozwiązań.

Przypomnijmy, że w maju ubiegłego roku EvoBus podpisał z GAiT umowę na dostawę 46 Mercedesów Citaro. Chodzi o 18 standardowych, 26 przegubowych i 2 autobusy klasy MIDI. Wartość kontraktu to niespełna 79, 4 mln PLN brutto. A to daje ceny jednostkowe:

  • 1 156 200 PLN netto za Citaro K
  • 1 173 200 PLN netto za dwunastometrowe Citaro
  • 1 581 600 PLN netto za Citaro G

Zgodnie z umową nowe autobusy mają pojawić się w Gdańsku na wiosnę. Jednak całkiem możliwe, że pierwsze dostawy ruszą przeda czasem. Pierwsze Citaro z ubiegłorocznego zamówienia trafiły już do Polski. Aktualnie ulokowano je w jednym z serwisów EvoBusa, gdzie będą one wyposażane w m.in. SIP. W porównaniu z egzemplarzami, które są w Gdańsku już od dwóch lat jest kilka nowych rozwiązań.

Co nieco wiemy o dwunastometrowych "gwiazdach". Wygląda na to, że jedną może podróżować maksymalnie 90 pasażerów, w tym 28 na fotelach CSE. Z niskiej podłogi mamy dostępnych osiem foteli. Wejście na pokład tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Jako ciekawostkę należy wskazać fakt, że autobusy posiadają progi wejściowe z diodowym podświetleniem.

Pojazdy posiadają identyczną kompletację napędu jak pierwsze gdańskie C2. Jego sercem jest stojący silnik OM936. To jednostka o pojemności skokowej niespełna 7,7 l. Ma ona 220 kW mocy oraz osiąga 1200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Naturalnie spełnia ona normę Euro 6. Silnik zblokowany jest z automatyczną sześciobiegową skrzynią ZF Ecolife. To przekładnia typu 6AP1200B. Jak Citaro, to oczywiście nie mogło zabraknąć modułu rekuperacyjnego. Dzięki temu autobus ma charakteryzować się niższym spalaniem oraz większą żywotnością akumulatorów.

Kolejna nawość w następnych Mercedesach dla Gdańska z pewnością ucieszy kierowców. Posiadają one bowiem kabiny typu półzamkniętego, które znamy choćby z białostockich czy wrocławskich Citaro. Wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewniają uchylne okna oraz wentylatory nadmuchowe zlokalizowane w suficie. Nie zabrakło także klimatyzacji. Zastosowano agregat Spheros Revo.

Zanim autobusy trafią do Gdańska będą miały zamontowane SIP, monitoring oraz gniazda USB.

Po zrealizowaniu tej dostawy GAiT będzie posiadał łącznie 69 autobusów z serii Citaro C2 i tym samym przez chwilę będzie drugim największym użytkownikiem w Polsce tych pojazdów. Być może liderem przewoźnik zostanie w przyszłym roku, kiedy zostanie mu udostępnionych 48 "gwiazd" w formie szęścioletniego wynajmu.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
GAiT Gdańsk
Mercedes
EvoBus
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....