TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Mercedes zapowiada wodorowego eCitaro REX!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 06.04.2020 16:00:09
fot. Daimler Media

Mercedes rozpoczyna także rozwój autobusów elektrycznych z wodorowym extenderem. Pojazd łączący ogniwa paliwowe i zasilanie bateryjnie w celu osiągnięcia większego zasięgu zostanie zbudowany na platformie eCitaro i będzie nosił handlową nazwę eCitaro REX.

SWEG (Südwestdeutsche Landesverkehr) z Badeni-Witembergii ma zostać pierwszym operatorem wodorowego Citaro. Pierwszy seryjny dwudrzwiowy pojazd w południowej Badenii ma się pojawić w 2022 roku w mieście Lahr. Testy odbędą się jednak rok wcześniej (tj. w 2021 r.) na hamburskich liniach transportu publicznego.

Mercedes-Benz eCitaro został wprowadzony do oferty latem 2017 r. I do tej pory Mercedes był w stanie sprzedać 149 z nich w różnych wersjach (na koniec marca 2020 r.). Pojazdy (wersja o długości 12 m) są zwykle wypełnione dużą liczbą akumulatorów (do 243 kWh) i są przeznaczone głównie do wolnego ładowania. Ta pojemność akumulatora wystarcza jednak na jednorazowy zasięg wynoszący tylko około 150 km, co nie wystarcza na potrzeby dziennej zmiany. Mercedes chce wyjść temu na przeciw i planuje poszerzenie oferty o eCitaro REX, czyli wersję wyposażoną w wodorowe ogniwa paliwowe.

Mają wytwarzać prąd i ładować akumulatory, gdy wyczerpie się ich pojemność. W rezultacie powinno być możliwe przejechanie do 400 km autobusem elektrycznym, co powinno wystarczyć na obsłużenie całodziennej brygady.

Drobną wadą piękna jest fakt, że technologia wodorowa - nawet w zakresie extendera - jest bardzo droga, tak więc eCitaro (już sam już stosunkowo drogi) będzie jeszcze droższy. Jeśli wodór nie jest wytwarzany przez elektrolizę ze źródeł odnawialnych (co stanowi jedynie niewielki procent całkowitej produkcji wodoru na świecie), jego ślad węglowy jest większy niż w przypadku konwencjonalnych paliw węglowodorowych, więc ekologia jest tylko kwestią marketingu.

Nastąpi również zmiana w obszarze baterii. Od tego roku ma być stosowany nowy system akumulatorów Akassol.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
elektrobus
wodór
Mercedes
EvoBus

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....