TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Mercedes z modułową stacją ładowania elektrobusów
InfoBus.pl - Opublikowano: 26.08.2019 13:00:16
Daimler z modułową stacją ładowania elektrobusów

W fabryce autobusów Mercedes-Benz w Mannheim powstała nowa, modułowa stacja ładowania elektrobusów eCitaro. To ciekawy pomysł na przyszłość.

Przygotowując się do wprowadzenia na rynek ładowarek o dużych mocach, Daimler Buses wyposażył swoją fabrykę autobusów w Mannheim w centralną stację szybkiego i wolnego ładowania. Generalnie stacja służy do ładowania eCitaro w ramach procesu produkcyjnego i przed dostawą do klientów. Można tutaj przetestować rozmaite sposoby ładowania autobusów - od plug in po pantograf oraz sprawdzić systemy zarządzania ładowaniem oraz nowe protokoły komunikacyjne. Stacja ma to też walor edukacyjny - zaproszeni klienci odwiedzający zakład mogą zobaczyć pracę ładowarek i przeczytać o nich na panelach informacyjnych dt. różnych technologii ładowania.

5 metrów ponad chodnikami

Szczególną cechą stacji ładującej Daimlera jest to, że urządzenia są zawieszone na wysokości około pięciu metrów nad ziemią. Ponieważ przestrzeń w fabryce autobusów jest na wagę złota, Mercedes-Benz zdecydował się zejść z ziemi, instalując stację ładowania eCitaro na wysokości górnego piętra budynku. Z tego pomysłu korzysta także wiele firm transportowych.

Kolejny plus to mniejsze ryzyko kosztownych wypadków między manewrującymi autobusami a infrastrukturą do ładowania.

Poza tym dzięki operowaniu na wysokości 5 metrów całą infrastrukturę można łatwo i modułowo rozbudowywać w przyszłości.

Trzy technologie

Fabryczna stacja Daimlera jest kompatybilna ze wszystkimi popularnymi technologiami ładowania:

  • ładowanie plug-in / 150 kW,

  • szybkie ładowanie / 300 kW za pomocą pantografu na dachu autobusu,

  • szybkie ładowanie 300 kW za pomocą odwróconego pantografu.

Zgodnie z filozofią Mercedesa, wszystkie cztery miejsca są przystosowane do ładowania przez kabel. Doatkowo dwa miejsca przystosowane są także do szybkiego ładowania - jeden używa pantografu, drugi - szyn ładujących. Tym samym stacja posiada łącznie sześć urządzeń ładujących korzystających wspólnie z trzech różnych technologii. Całkowita moc to 1,2 megawata. Odpowiednie kable podłączeniowe są w przybliżeniu tak grube, jak ludzkie ramię i biegną w rozszerzalnym kanale kablowym w ziemi.

Fabryczna lokalizacja

Stacja ładowania w fabryce w Mannheim znajduje się bezpośrednio za halą odbioru nowych autobusów. Punkt znajduje się na dziesięciu filarach i jest dostępny ze wszystkich stron. W celach serwisowych zamontowano szerokie stopnie, które prowadzą do urządzeń ładujących na górnym pokładzie. Wszystkie urządzenia zabezpieczone są przed wpływem warunków atmosferycznych.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ładowarka
elektrobus
Mercedes
fabryka
  • Юрий Михайловский – 26.08.2019

    Chińczycy oraz Koreańczycy robią takie stację ładowania od kilku ładnych lat.

  • Sebastian Lk – 26.08.2019

    TransInfo.pl czy jeśli Mercedes postawi w fabryce nową sławojkę, też będzie robić taki "breaking news"?

  • Wojciech Otta – 26.08.2019

    Nad ziemią i w jednym miejscu, teraz robi się to na drogach przejazdu w jezdni lub na przystankach również w asfalcie a po odjeździe bezpiecznie, bo 0 prądu w ulicy.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....