TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

megabus chce liberalizacji francuskiego rynku
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 10.03.2015 21:44:18
megabus chce liberalizacji francuskiego rynku

Brytyjski koncern Stagecoach coraz mocniej wchodzi francuski rynek przewozów autobusowych i uruchomił na krajowym połączniu Paryż-Tuluza promocję na bilety od 1 EUR. Jak informuje megabus.com, firma tym samym wspiera francuski rząd w działaniach na rzecz liberalizacji zasad w transporcie. To generalnie ciekawe paradoks ?szkocki przewoźnik i administracja znad Sekwany połączeni w jednym wspólnym celu. Jak na razie to dopiero początek dość długiej legislacyjnej drogi. Biletowa promocja na francuskim połączeniu megabus.com wystartowała w poniedziałek, 9 marca i obowiązuje na trasie łączącej Paryż i Tuluzę. Podróż autobusem trwa tutaj około 8,5 godz. Połączenie to jest częścią istniejącej już linii Londyn-Paryż-Tuluza-Barcelona i zgodnie z obowiązującym cały czas prawem o kabotażu, brytyjski przewoźnik nie może sprzedać tutaj więcej niż 50% biletów na trasie między francuskimi miastami. Pozostałe miejsca muszą pozostać puste lub wypełnione przez klientów podróżujących na międzynarodowej trasie linii. ??Francuzi szybko polubili nasz serwis, ale do tej pory nie mogą w pełni z niego korzystać. Mogą tanio podróżować z Paryża do Londynu, ale już nie na trasie z Paryża do Tuluzy. W 2015 roku ten dziwny stan powoli się zmienia. Po ponad roku nacisków na francuskie władze, w końcu otrzymaliśmy zgodę na obsługę krajowej linii, ale cały czas obowiązuje nas przepis o kabotażu. Dlatego staramy się zaoferować najniższe koszty podróży. Tym samym umożliwiamy szersze podróżowanie osobom o niskich dochodach. Ich większa mobilność pomoże francuskiej gospodarce i otworzy nowe możliwości w zakresie edukacji, zatrudnienia czy rekreacji??podkreślił Edward Hodgson, dyrektor zarządzający megabus.com.

Aktualnie francuski rząd rozpoczął proces modernizacji prawa, który ma docelowo ułatwić wykonywanie przewozów autokarowych między miastami w tym kraju. Nowelizacja odpowiednich ustaw prawnych jest obecnie opracowywana przez francuski parlament. Oczywiście te kroki jak najbardziej popiera megabus.com. ??Doceniamy te działania mające na celu liberalizację systemu. Ważne jest to, aby nowe przepisy zaczęły szybko obowiązywać, aby jak najwięcej konsumentów mogło z nich skorzystać. Tylko poprzez pełną modernizację systemu transportu Francuzi będą mogli w pełni cieszyć się z korzyści, jaką oferuje sie
niskokosztowych połączeń autokarowych, uzupełniająca istniejące trasy kolejowe??mówi Edward Hodgson i dodaje: ??Nasze doświadczenia z Wielkiej Brytanii wykazują, że liberalizacja komunikacji publicznej przynosi rozwój wszystkim środkom transportu zbiorowego. Aktualnie w naszym kraju coraz więcej osób korzysta z autobusowych usług, a równolegle mamy najszybciej rosnącą sieć kolejową w Europie. Każdy może wybrać sobie taki środek transportu, jaki mu odpowiada.?
Wracając do linii Paryż-Tuluza, to w pierwszym tygodniu funkcjonowania nowej usługi co najmniej 10 biletów na każdy kurs ma być oferowanych w promocyjnej cenie 1 EUR. Potem ta liczba ma się sukcesywnie zmniejszać. Pasażerów w tej relacji wożą dwupokładowe autokary Plaxton Elite-i o pojemności do 72 osób i najwyższym poziomie komfortu. Średnia cena biletu w sieci megabus.com w kontynentalnej Europie wynosi ok. 15 EUR.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
megabus
Francja

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....