Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MAN znów w Białymstoku. Symboliczny, czyli ciekawy i mocny powrót

infobus
27.11.2018 13:00
0 Komentarzy
style=text-align: justify;”>Kiedyś Białystok mocno MAN-ami stał. Na przestrzeni ostatniej dekady zaszło sporo zmian. „Lew” jednak znów wrócił do stolicy Podlasia. Co prawda symbolicznie, ale w dosyć ciekawej i mocnej odsłonie. style=”text-align: justify;”>Chodzi o dwuletni egzemplarz MAN-a A21 Lion's City, który od kilku tygodni stał się własnością Komunalnego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Białymstoku. Do tej pory autobus służył niemieckiej centrali producenta jako autobus pokazowy. Przyszedł jednak czas na koniec tułaczki. Warto jeszcze w tym miejscu zaznaczyć, że pojazd charakteryzuje się jednym rozwiązaniem, które jest nadal bardzo rzadko spotykane w Polsce, a jeśli już to w zasadzie tylko w autobusach miejskich z „drugiej ręki” style=”text-align: justify;”>Ex testowy MAN, który trafił do białostockiego KPK umożliwia podróżować maksymalnie 82 pasażerów. 33 osoby mogą liczyć na przejażdżkę na fotelach Kiel Ideo. Dziewięć siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład tego w pełni niskopodłogowego pojazdu jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. MAN zastosował drzwi firmy BODE w dedykowanej dla niego wersji. Jest to jednak starszy wariant tych płatów, który producent „lwów” stosował do 2016 roku. style=”text-align: justify;”>Czas powiedzieć kilka słów o napędzie, który jest największą atrakcją tego autobusu. Posiada on leżący silnik MAN D2066LUH52, który spełnia normę Euro 6. Oznaczenie silnika niektórym niewiele mówi, więc przechodzimy do konkretów. To jednostka, która jest przede wszystkich dedykowana dużym autobusom. Silnik o pojemności niespełna 10,5 l ma 265 kW mocy i osiąga 1700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To bardzo dużo jak na pojazd standardowy. Jednostka napędowa krótkiego MAN-a została zblokowana ze skrzynią biegów ZF Ecolife. To sześciobiegowa automatyczna przekładnia typu 6AP 1700B. style=”text-align: justify;”>Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana prawdopodobnie za pomocą agregatu firmy Konvekta. Naturalną wentylację zapewnia tylko trzy okna uchylne oraz sterowane elektrycznie szyberdachy. style=”text-align: justify;”>System informacji pasażerskiej jest oparty na urządzeniach firmy Pixel z Bydgoszczy. Mamy tu więc zewnętrzne tablice diodowe o standardowej liczbie punktów świetlnych. W środku znajdziemy jeden monitor LCD typu XID 230. Zamontowano także dwa rodzaje kasowników Pixela- pierwsze służą do kasowania biletów papierowych, a drugie do „przejazdówek” na karcie elektronicznej. Ponadto nie mogło zabraknąć głosowych zapowiedzi przystanków. Całością steruje autkomputer Asterix. style=”text-align: justify;”>Obecność MAN-a w Białymstoku w ciągu ostatniej dekady była bardzo symboliczna. W 2008 roku KPK kupiło sześć Lion'sów City po bydgoskim ForBusie. Rok później we flocie przewoźnika pojawił się nowy NL283. Z kolei w 2013 i 2016 roku spółka jako pierwsza z „białostockiego komunalnego trio” wprowadziła do ruchu autobusy hybrydowe, także z logo lwa na masce. „

Komentarze