Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MAN wjechał do Włocławka. To koniec Jelczy

infobus
31.12.2018 13:30
0 Komentarzy

MPK we Włocławku jest już w posiadaniu czterech autobusów marki, którą do tej pory znało tylko z silników w… niektórych Jelczach. Tym samym oficjalnie MAN wjechał do Włocławka.

Cztery nowe „lwy” to efekt umowy zawartej między producentem a przewoźnikiem w pierwszej połowie maja. Pisaliśmy o tym tutaj. Kontrakt opiewa na 4 349 280 PLN brutto. Jeden autobus miałby więc kosztować spółkę z Włocławka 884 000 PLN netto. W tej cenie MPK zaoferowano pojazdy z wieżową zabudową silnika i jednocześnie downsizing'owym kompletem, czyli Lion'sy City A37.

W każdym z włocławskich „lwów” może podróżować najprawdopodobniej maksymalnie 98 pasażerów. 28 osób może liczyć na przejażdżkę na miejscach siedzących. W większości są to fotele Kiel Ideo, które w ostatnich latach MAN bardzo często stosuje w swoich autobusach miejskich. Sześć siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład do tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. MAN zastosował drzwi firmy BODE w nieco odświeżonej na życzenie producenta wersji.

Zaglądamy pod maskę „lwów”. MPK Włocławek preferowało solówki przede wszystkim ze stojącymi silnikami. MAN to na uwadze decydując się na zaoferowanie wersji A37. Sercem napędu jest stojący silnik MAN D0836LOH72. Jednostka o pojemności 6,9 l ma 213 kW mocy oraz osiąga maksymalny moment obrotowy 1100 Nm. Została ona zblokowana z automatyczną, najprawdopodobniej czterobiegową skrzynią biegów. Mowa o przekładni Voith D854.6 Diwa 6.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą agregatu Spheros Revo. Naturalną wentylację zapewnia sześć okien uchylnych oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobusy wyposażono w monitoring oraz gniazda z portami USB.

Wygląda na to, że dostawcą systemu informacji pasażerskiej jest bydgoski SiMS. Na zewnątrz mamy cztery tablice diodowe o wysokiej rozdzielczości, w tym jedną boczną dedykowaną dla osób niedowidzących. Przednia oraz górna boczna najprawdopodobniej prezentują wyświetlane treści dwukolorowo. W środku znajdziemy dwie tablice. Za kabiną kierowcy mamy LCD 22″. Z kolei pod sufitem przed drugimi drzwiami znajdujemy wyświetlacz LED typu TML. Do tego oczywiście nie mogło zabraknąć głosowych zapowiedzi oraz systemu GPS. Nie wiemy jaki autokomputer steruje całością. Ale skoro SiMS, to w grę mogą wchodzić tylko dwa urządzenia.

Cztery Lion'sy City A37 są już w posiadaniu MPK pozwolą spółce wycofać z ruchu ostatnie autobusy wysokopodłogowe. To cztery Jelcze 120MM/2. Gdy to się stanie po Włocławku będą kursować wyłącznie niskopodłogowe autobusy. To ciekawy zbieg okoliczności, że już mające swoje lata pojazdy z “lwim sercem” zastąpią inne, które będą posiadały jego mocno zmodernizowaną wersję.

Komentarze