TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MAN wjechał do Włocławka. To koniec Jelczy
INFOBUS.PL - Opublikowano: 31.12.2018 15:30:13 3 komentarze
Zdjęcie nadesłane przez czytelnika

MPK we Włocławku jest już w posiadaniu czterech autobusów marki, którą do tej pory znało tylko z silników w... niektórych Jelczach. Tym samym oficjalnie MAN wjechał do Włocławka.

Cztery nowe "lwy" to efekt umowy zawartej między producentem a przewoźnikiem w pierwszej połowie maja. Pisaliśmy o tym tutaj. Kontrakt opiewa na 4 349 280 PLN brutto. Jeden autobus miałby więc kosztować spółkę z Włocławka 884 000 PLN netto. W tej cenie MPK zaoferowano pojazdy z wieżową zabudową silnika i jednocześnie downsizing'owym kompletem, czyli Lion'sy City A37.

W każdym z włocławskich "lwów" może podróżować najprawdopodobniej maksymalnie 98 pasażerów. 28 osób może liczyć na przejażdżkę na miejscach siedzących. W większości są to fotele Kiel Ideo, które w ostatnich latach MAN bardzo często stosuje w swoich autobusach miejskich. Sześć siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład do tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. MAN zastosował drzwi firmy BODE w nieco odświeżonej na życzenie producenta wersji.

Zaglądamy pod maskę "lwów". MPK Włocławek preferowało solówki przede wszystkim ze stojącymi silnikami. MAN to na uwadze decydując się na zaoferowanie wersji A37. Sercem napędu jest stojący silnik MAN D0836LOH72. Jednostka o pojemności 6,9 l ma 213 kW mocy oraz osiąga maksymalny moment obrotowy 1100 Nm. Została ona zblokowana z automatyczną, najprawdopodobniej czterobiegową skrzynią biegów. Mowa o przekładni Voith D854.6 Diwa 6.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą agregatu Spheros Revo. Naturalną wentylację zapewnia sześć okien uchylnych oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobusy wyposażono w monitoring oraz gniazda z portami USB.

Wygląda na to, że dostawcą systemu informacji pasażerskiej jest bydgoski SiMS. Na zewnątrz mamy cztery tablice diodowe o wysokiej rozdzielczości, w tym jedną boczną dedykowaną dla osób niedowidzących. Przednia oraz górna boczna najprawdopodobniej prezentują wyświetlane treści dwukolorowo. W środku znajdziemy dwie tablice. Za kabiną kierowcy mamy LCD 22". Z kolei pod sufitem przed drugimi drzwiami znajdujemy wyświetlacz LED typu TML. Do tego oczywiście nie mogło zabraknąć głosowych zapowiedzi oraz systemu GPS. Nie wiemy jaki autokomputer steruje całością. Ale skoro SiMS, to w grę mogą wchodzić tylko dwa urządzenia.

Cztery Lion'sy City A37 są już w posiadaniu MPK pozwolą spółce wycofać z ruchu ostatnie autobusy wysokopodłogowe. To cztery Jelcze 120MM/2. Gdy to się stanie po Włocławku będą kursować wyłącznie niskopodłogowe autobusy. To ciekawy zbieg okoliczności, że już mające swoje lata pojazdy z “lwim sercem" zastąpią inne, które będą posiadały jego mocno zmodernizowaną wersję.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MPK Włocławek
MAN
  • Patryk Lis – 31.12.2018

    Damian Moskal Krzysiek Bobek Piotr Garbicz Anh Minh Nguyen Marysia Żółciak Krzysiek Skwierzyński :D

  • Jan Kucharczyk – 31.12.2018

    Godny zastępca :D

  • Anh Minh Nguyen – 31.12.2018

  • Antek Stefański – 31.12.2018

  • Tomasz Szpak – 31.12.2018

    koniec Jelczy a malowanie dalej o nich przypomina :P

  • Mariusz Walter – 31.12.2018

    Już lepsze marne auto niemieckie niż jakiś wyrób autobusopodobny typu traktor.

  • Jakub Skarżyński – 31.12.2018

    Bydgoski SIMS? ;)

  • Ashir – 01.01.2019

    Drogi infobusie tak ciężko sprawdzić informacje zanim się napisze artykuł? Już od lipca 2018 roku 3 z 4 Jelczy 120MM/2 jeżdżą w MZK Kutno. Natomiast ostatni Jelcz w MPK Włocławek też z tego co wiem już od dawna nie wyjeżdżał liniowo, więc era wysokiej podłogi dobiegła wiele miesięcy przed przyjazdem nowych Manów...

  • Robert Chojnicki – 01.01.2019

    Szkoda, że Jelcze zostały wycofane na długo przed dostawą MAN-ów. :P Jak już coś piszecie to sprawdzajcie informacje...

  • Waldemar Korczyk – 02.01.2019

    oby nie okazały się takim złomem jak nowe many 12 m z pkm Katowice - ciągle stoją w serwisie

  • czeslaw2 – 03.01.2019

    @waldemar: dokładnie. Ale niee- man najlepszy, ahah

  • Grzegorz Królak – 03.01.2019

    Man euro 6 padlina najlepsze są z silnikami euro5 nie do zajechania😀😀😀

  • Nikodem Nikodem – 04.01.2019

    porządny zakup,wkońcu dobre wozy jakieś a nie złomy z bolechowa.

  • czeslaw2 – 05.01.2019

    @nikodem: porządny zakup? Ty siebie słyszysz?!

  • Michał Czapla – 10.01.2019

    Wolałbym te jelczy niż mana :/

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....