Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MAN i Solaris w walce o Opole

infobus
24.03.2015 08:11
0 Komentarzy

Dobra współpraca Opola z firma MAN Truck &Bus Polska trwa już od dobrych kilku lat. To jedno z nielicznych miast na autobusowej mapie Polski, gdzie nie ma jeszcze autobusu z charakterystycznym znakiem ?zielonego jamnika?. Czy przy okazji kolejnego zakupu ?piętnastek?to się zmieni?  Raczej nie, ale producent z Bolechowa nie odpuszcza każdej okazji. Teraz gra toczy się o kontrakt wart 3,4 miliona złotych za trzy, trzyosiowe, niskopodłogowe pojazdy o długości 15 m. Zakup jest dofinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2007-2013. Pierwsze dwa tego typu autobusy Opole zakupiło w zeszłym roku i były to egzemplarze MAN Lion`s City L, wyprodukowane w zakładach MAN Bus w Sadach i Starachowicach.

Uroczystość ich przekazania do floty MZK odbyła się 28 października 2014 r. Nowe niskopodłogowe autobusy obsługują linię nr 15. Ich pojemność to 127 miejsc, w tym 38 miejsc siedzących i 89 miejsc stojących. Teraz najprawdopodobniej dołączy do nich kolejne trzy egzemplarze marki MAN. W przetargu złożono dwie oferty, w tym najtańszą zaproponował Solaris (3 464 910,00 PLN brutto), co w przeliczeniu na jeden autobus wynosi sumę ok. 1,16 mln PLN brutto. Z kolei MAN wycenił swoje pojazdy na 3 468 231,00 PLN zł, co oznacza różnicę pomiędzy konkurentami na poziomie .. 3321 zł brutto. Mniejszą liczbę punktów w kryterium najniższa cena”, MAN najpewniej zrekompensuje sobie w zakresie oceny technicznej i eksploatacyjnej. Warto dodać że te kryteria nie zmieniły się od momentu zakupów autobusów za środki unijne tj. od przetargu w 2010 r (z dostawą w 2011 r.) Jaka będzie ostateczna decyzja komisji z opolskiego Urzędu Miasta? Dowiemy się niebawem. ??Oferty trzeba dokładnie sprawdzić?- zastrzega Tomasz Zawadzki, naczelnik biura organizacji transportu zbiorowego w Urzędzie Miasta Opola.

Przypomnijmy, że Opole w zeszłym roku odebrało dwa autobusy MAN Lion`s City L, a dwa lata wcześniej aż 16 szt. standardowych (maxi) modeli Lion`s City w 2013 r. To pokazuje, że teraz miasto mocno stawia na klasę mega. Zakup pierwszych ?piętnastek?był także możliwy dzięki unijnej dotacji, którą zdobył urząd miasta. W ramach zeszłorocznego przetargu o ten kontrakt MAN rywalizował również z Solarisem, który ostatecznie zaproponował wyższą kwotę i zebrał mniejszą punktów za warunki techniczne i eksploatacyjne. Teraz producent z Bolechowa wyciągną lekcję z tamtego starcia i obniżył cenę za swoje pojazdy, jednak najprawdopodobniej było to za mało, aby pokonać ?lwa w jego jaskini?. Aktualnie tabor MZK Opole liczy 82 autobusy, z czego 59 szt. reprezentuje markę MAN.

Komentarze