Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Mały MAN na regionalnych testach w Gryfie

infobus
29.04.2020 13:00
0 Komentarzy

Do 23 kwietnia pomorska firma Przewozy Autobusowe Gryftestowały minibus MAN-Mercus TGE City.

Pojazd został użyczony przez firmę MAN Truck & Bus i byłsprawdzany w komunikacji regionalnej w powiecie kartuskim. Pojazd jest efektem współpracy producentaautobusów MAN z polską firmą nadwoziową Mercus z Nadarzyna.

Mały MAN zabudowany na platformie TGE 5.180 wyposażony jestw 2-litrowy silnik Volkswagena Euro 6 o mocy 177 KM oraz automatyczną skrzyniębiegów. Na swój pokład zabiera 18 pasażerów na miejscach siedzących, posiadarównież 15 miejsc stojących. Co ważne, wyposażony jest we wszystkie elementypotrzebne do obsługi komunikacji regularnej tj. dwoje drzwi, niskopodłogowewejście z tyłu oraz miejsce na wózek dziecięcy bądź inwalidzki oraz dedykowanemiejsce na wyświetlacze kierunkowe. Wnętrze jest oczywiście klimatyzowane.

Do miasta i w regionie

-„Na potrzeby testów w naszym przedsiębiorstwie, zamontowanospecjalną osłonę kabiny kierowcy. Mimo, że pojazd w nazwie ma określenie”City”, czyli miejski, z uwagi na wygodne wysokie fotele doskonale sprawdzi sięnaszym zdaniem również przy obsłudze komunikacji podmiejskiej do 50 km. – mówi Bartosz Milczarczyk z PA Gryf. – W tymtrudnym dla wszystkich przewoźników okresie, kiedy z powodu pandemiikoronawirusa drastycznie spadła liczba przewożonych pasażerów, a ze wszystkichstron płyną do społeczeństwa zalecenia, aby pozostać w domu, pojazdy typuminibus okazują się być idealne do obsługi komunikacji regionalnej. Nie możnajednak wykluczyć, że efekty obecnej sytuacji i powszechne zniechęcanie dokorzystania z publicznego transportu zbiorowego, spowoduje znacznie bardziejdługofalowe skutki w postaci trwałego spadku liczby pasażerów. Wtedy małe,ekonomiczne minibusy mogą stać się podstawowym typem taboru w krajobrazie wsi imiasteczek. Dobrze jeśli, tak jak testowany MAN, byłyby to pojazdy wodpowiednim standardzie wyposażenia, spełniające potrzeby pasażerów w zakresiedostępności dla osób ograniczonych ruchowo oraz posiadające możliwość pełnejprezentacji informacji liniowej.”

Gryf z MAN-em

Testy MAN TGE w Gryfie wcale nie dziwą. Pomorski przewoźnik współpracujez niemieckim producentem od wielu lat. Ta współpraca zaowocowała w zeszłym rokum.in. zakupem autokarów MAN Lion`s Coach do floty PKS Gdańsk, a w październiku(na targach Busworld) podpisaniem umowy na zakup dwóch autobusów z nowejgeneracji MAN Lion`s City, które będą eksploatowane w sieci ZKM Gdynia. Będą topierwsze modele 12C w Polsce z silnikiem diesla. Równolegle MAN dostarczypierwsze nowe lwy w wersji CNG dla PKS Lubin.

Komentarze