Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Madryt kupi 460 autobusów na gaz od Scanii i Mercedesa!

infobus
04.01.2019 15:15
0 Komentarzy

Madryt nie zwalnia tempa. Stolica Hiszpanii zamówiła kolejne autobusy miejskie na gaz ziemny. Tym razem to aż 460 pojazdów. Dostarczą je Mercedes oraz Scania.

To efekt dwóch umów, które w ubiegłym roku podpisało EMT- operator madryckiej komunikacji- z dwoma producentami. Największe zlecenie trafiło do konsorcjum Scanii i hiszpańskiej firmy Castrosúa. Dostarczą one 184 autobusy typu N280 GNC. Ten kontrakt opiewa na na 54,74 mln EURO, co daje cenę jednostkową 297 500 EUR.

Większe zlecenie, bo na 276 gazowych autobusów klasy MAXI do hiszpańskiego przedstawicielstwa EvoBusa. Dystrybutor autobusów Mercedes dostarczy do Madrytu kolejne Citaro C2 NGT. Kontrakt opiewa na 82,8 mln EUR co oznacza, że jedną „gwiazdę” na gaz zaoferowano hiszpańskiej stolicy w cenie 300 000 EUR.

Ubiegłoroczne kontrakty to już kolejne duże zamówienie z Madrytu i to w dość krótkim odstępie czasu. Pierwsze zamówienie firma EMT złożyła trzy lata temu na 82 Citaro NGT, który wówczas właśnie miał swoją światowa premierę. W następnym roku przewoźnik zamówił kolejnych 314 autobusów. Teraz dojdzie do to tego 276 szt. To razem oznacza, że w roku 2020 Madryt będzie miał w sumie 672 przyjaznych dla środowiska autobusów Citaro NGT.

Scanie i Mercedesy przeznaczone dla EMT będą bardzo bogato wyposażone. Pasażerowie będą wchodzili do autobusów z przodu – przez drzwi otwierające się do środka, a wychodzili poprzez środkowe drzwi przesuwne z napędem elektrycznym. Tuta też znajduje się ręcznie odkładana rampa dla wózków inwalidzkich. Wewnątrz poręcze mają żółty kolor.

Pasażerowie będą mogli skorzystać z wyprofilowanych siedzeń, a w każdym autobusie znajdzie się pięć podwójnych gniazd USB do ładowania urządzeń przenośnych. Uchylne okna oraz udoskonalony system klimatyzacji ma poradzić sobie z gorącymi miesiącami w Madrycie. Kabina kierowcy będzie posiadała oddzielną klimatyzację. I co ważne – kierowca posiada też zamknięta kabinę kierowcy, oddzieloną od przedziału pasażerskiego. Prowadzący pilnuje, co dzieje się na pokładzie za pomocą kamer wideo.

Gazowy plan
Przypomnijmy, że kilka lat temu Madryt zainicjował ambitny program na rzecz poprawy jakości powietrza i zmniejszenia emisji dwutlenku węgla. Ostrze tej strategii skierowane jest przede wszystkim w silniki diesla. Od 2025 roku połowa floty EMT (czyli razem ponad 1500 autobusów) ma być zasilana CNG. Z tego co już wiadomo ten udział w rzeczywistości będzie jeszcze wyższy i z każdym kolejnym rokiem będzie rósł.

Komentarze