Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie rozstrzygnął dwa oddzielne postępowania na zakup odpowiednio 5 i 10 sztuk trolejbusów przegubowych. Łącznie 15 "przegubowców" dostarczy do Lublina firma Solaris.
Zamawiane trolejbusy to 18-metrowe, niskopodłogowe, klimatyzowane pojazdy. Trolejbusy będą wyposażone w dodatkowy napęd w postaci baterii, który pozwala im pokonywać odcinki tras nie wyposażone w trakcję trolejbusową. Ponadto pojazdy posiadają monitoring oraz automaty do sprzedaży biletów, akceptujące zarówno monety, jak i płatności zbliżeniowe kartami i telefonami komórkowymi. Pojazdy będą również posiadały urządzenia do zliczania pasażerów.
Pięć trolejbusów ma zostać dostarczonych najpóźniej do 4 maja 2020 r. Pozostała dziesiątka ma trafić do Lublina niespełna rok później, do 1 kwietnia 2021 r. Docelowo nowe przegubowce zostaną skierowane do obsługi linii nr: 156, 158 i 160.
Oferty producenta "jamników" opiewają na łączną kwotę 44 280 000 PLN brutto. To oznacza, że jednego Nowego Trollino 18 w wersji dla Lublina wyceniono na 2 400 000 PLN netto. Okres gwarancji całopojazdowej to trzy lata. Rękojmią na pięć lat miałyby zostać objęte baterie trakcyjne oraz napęd elektryczny. Jeżeli chodzi o gwarancję na silniki trakcyjne to miałaby ona być udzielona do osiągnięcia przebiegu w wysokości 250 000 km przez każdy z trolejbusów.
Pierwsi w Polsce
Lublin był pierwszym polskim miastem, który postawił na fabrycznie nowe i niskopodłogowe trolejbusy przegubowe. W 2014 roku miasto kupiło dwanaście Solarisów Trollino 18. W ubiegłym roku natomiast pojawiło się 15 sztuk Ursusów CS18LFT. Po realizacji dostaw w ramach ogłoszonych postępowań, w taborze lubelskiej komunikacji miejskiej będą łącznie 42 przegubowe trolejbusy.
Zakup taboru jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020, z projektów unijnych "Rozbudowa i udrożnienie sieci komunikacji zbiorowej dla obszaru specjalnej strefy ekonomicznej i strefy przemysłowej Lublinie" (5 sztuk trolejbusów) oraz "Niskoemisyjna sieć komunikacji zbiorowej dla północnej części LOF wraz z budową systemu biletu elektronicznego komunikacji aglomeracyjnej (10 trolejbusów).
Co jeszcze słychać w Lublinie?
W toku jest cały czas przetarg na dostawę 20 elektrobusów klasy MAXI z ładowarkami. Jedynym oferentem jest Solaris, jednak wydaje się, że akceptacja jego propozycji przez ZTM jest formalnością. A to za sprawą dodatkowych środków z PO RPW.
Ponadto czeka nas także przetarg na dostawę 10 trolejbusów klasy MAXI. A to za sprawą wypowiedzenia przez miasto umowy Ursus Busowi. O sprawie pisaliśmy tutaj.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Za bardzo nie mieli w czym wybierać.
Białek i reszta mają jakiś problem?
z elektrobusami chyba to nie jest takie proste, tu i tak nie było konkurencji, bo ursus już nie wyprodukuje. z elektrobusami to jeśli by chcieli mogliby rozpisac kolejny przetarg i wtedy by pewnie jeszcze sie ktos zgłosił na przykład SOR.
Wiadomo czy ma być to III czy IV generacja?
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.