Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Lublin ma dodatkowe 34 mln na zakup autobusów i trolejbusów

infobus
30.09.2019 10:00
0 Komentarzy

Lublin ma dodatkowe 34,4 mln zł na projekty transportowe, copozwoli ZTM w Lublinie zamknąć trzy przetargi na zakup nowego taboru. O brakujących funduszach pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ

Miasto Lublin otrzymało dodatkowe wsparcie finansowe dlaprojektów transportowych realizowanych w ramach Programu Operacyjnego PolskaWschodnia 2014-2020. Zwiększenie dofinansowania umożliwi kontynuację działań wzakresie wymiany taboru komunikacji miejskiej na mniej uciążliwy dlaśrodowiska, pomimo nieustannie rosnących kosztów realizacji takich inwestycji.

-„Dodatkowe środki, które przekazujemy na przyjazny,ekologiczny transport poprawią jakość życia w mieście. Wspieramy zrównoważonąmobilność i zwiększamy dostępność. Nowoczesny tabor umożliwia korzystanie zusług osobom o zróżnicowanych potrzebach, w szczególności tych z ograniczonązdolnością ruchową i niepełnosprawnościami. Prawie 35 milionów złdofinansowania z Programu Polska Wschodnia to korzyść dla mieszkańców, dlaktórych komunikacja będzie bardziej atrakcyjna. To także korzyść dlaśrodowiska, do którego trafi mniej zanieczyszczeń” – mówi Artur Soboń,Sekretarz Stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju.

Trolejbusy i elektrobusy

Przyznane środki finansowe przyczynią się do poprawymobilności transportowej oraz upłynnienia ruchu w mieście. Przełoży się to narealne korzyści dla mieszkańców tj. poprawę komfortu oraz skrócenie czasupodróżowania komunikacją miejską.

-„Nowoczesna, ekologiczna komunikacja miejska z korzyściądla mieszkańców i środowiska – taki efekt osiągnie Lublin dzięki dodatkowymśrodkom unijnym, które pozwolą na kontynuację rozwoju nisko i zeroemisyjnegotaboru komunikacji miejskiej. To kolejny krok Lublina w kierunku szerokopojętej elektromobilności” – mówi Krzysztof Żuk, Prezydent Miasta Lublin.

Brakująca kasa

Zwiększone na wniosek Lublina dofinansowanie z PO RPW zapewni możliwość realizacji łącznie trzech projektów transportowych, które stały pod znakiem zapytania z powodu wzrostu cen. W pierwszej kolejności możliwe będzie rozstrzygnięcie trzech przetargów taborowych. Trafi na połowa z dodatkowej gotówki. A to dokładnie 17 244 600 zł brutto. Pieniądze te pozwolą na zamówienie łącznie 35 nowych pojazdów z napędem elektrycznym oraz infrastrukturą towarzyszącą. Będzie to:

  • 20 elektrobusów klasy MAXI z ładowarkami wolnymi oraz szybkimi – o którym to zamówieniu pisaliśmy TUTAJ, gdzie najkorzystniejsza oferta Solarisa (na 62,4 mln zł) przekracza budżet ZTM o 9,5 mln zł;

  • 5 przegubowych trolejbusów – o czym pisaliśmy TUTAJ, gdzie jedyna i najkorzystniejsza oferta także od Solarisa opiewa na 14,7 mln zł, podczas gdy budżet ZTM wynosi 12,1 mln zł. Brakuje 2,6 mln zł;

  • 10 przegubowych trolejbusów – o którym to zamówieniu pisaliśmy TUTAJ, gdzie również jedyną propozycję złożył Solaris – na sumę 29,5 mln zł, a ZTM zarezerwowało na ten cel o ponad 5 mln zł mniej.

To jednak nie koniec. W planach jest ogłoszenie jeszcze dwóch przetargów na dostawy nowego taboru. Będzie to dodatkowych 12 elektrobusów oraz 9 autobusów z silnikami diesla.

Poniżej przedstawiamy szczegółowe dane dotyczące powyższychprojektów.

Komentarze