TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Lublin: Jak to było z koncesjami dla busów?
GAZETA WYBORCZA - LUBLIN 3.03.2008 - Opublikowano: 03.03.2008 11:53:36
Lublin: Jak to było z koncesjami dla busów?
Wątpliwości co do wydawania pieniędzy na delegacje i budzące zastrzeżenia zasady przyznawania koncesji na przewozy - Gazeta Wyborcza opisuje pierwsze wnioski z trwającej jeszcze kontroli w Departamencie Transportu i Drogownictwa Urzędu Marszałkowskiego. - Była bardzo potrzebna. Ośmielam się powiedzieć, że ten departament nie miał do tej pory za sobą tak szerokiej kontroli - mówi Piotr Grabarczyk, dyrektor Departamentu Audytu i Kontroli UM. - Prześwietlamy dokumentację z dwóch ostatnich lat. Jak zaznacza dyrektor, kontrola potrwa jeszcze tydzień. - Później musimy to spisać, przedstawić prawnikom i dokument trafi do zarządu województwa. Sprawa zaczęła się w grudniu, kiedy do Leszka Burakowskiego, dyrektora generalnego UM, trafiło pismo od Mariusza J., byłego pracownika departamentu transportu i drogownictwa. Mężczyzna twierdzi, że miał ofertę łapówki za pozytywne zaopiniowanie wniosku jednego z przewoźników. Tę propozycję miał złożyć właściciel firmy razem z innym pracownikiem departamentu. Mariusz J. został wcześniej zwolniony dyscyplinarnie. Urząd z miejsca wszczął kontrolę. Pracownicy urzędu, którzy ją przeprowadzają, ujawnili 'Gazecie' nieoficjalne wnioski. Ale przyznają, że łapówek chyba nie udowodnią. - Sprawdzamy głównie dokumenty finansowe. Złapanie kogoś na tym, że wziął łapówkę, jest raczej niemożliwe - wyjaśnia jeden z nich. - Ale i tak jest bardzo dużo wątpliwości. Jedno z zastrzeżeń dotyczy sposobu kontrolowania kursowania prywatnych przewoźników. Urzędnicy zamiast ustawić się w konkretnym miejscu, np. na przystanku i sprawdzać, czy samochody przyjeżdżają według rozkładu, podróżowali cały dzień za busem. - Zastanawiające, dlaczego wybrano taki sposób. Jeździli za samochodem 300 kilometrów. To oczywiście zwiększało koszty.
Kolejna sprawa to sposób wydawania koncesji na obsługiwanie tras. - Zdarzały się przypadki, że jeden przewoźnik przedstawiał długą listę tras, które chciał obsługiwać. Jeździło na nich już wiele firm, a przewoźnik w krótkim czasie dostał zezwolenie. Z kolei inny, który chciał uruchomić linię na trasie gdzie nie ma żadnych regularnych kursów, czekał miesiącami i ostatecznie mu odmówiono - relacjonuje urzędnik. Zastanawia go też, dlaczego nigdy nie było rzetelnych badań, jakie naprawdę jest zapotrzebowanie na poszczególnych trasach: - Trzeba pamiętać, że tu w grę idą wielkie pieniądze. Jest ogromna konkurencja.
Na Lubelszczyźnie jest ok. 300 prywatnych firm przewozowych. Urzędnicy marszałka opowiadają, że między firmami dochodzi do przebijania opon, a nawet podpaleń. W grudniu zeszłego roku w Dorohusku spłonęły dwa busy i dwa autobusy jednej z firm. Policja uznała, że to podpalenie.
Naszego rozmówcę intryguje jeszcze jedna sprawa. Chodzi o nierozpatrzenie wniosku lubelskiego MPK na kursy do Świdnika. Urząd Marszałkowski odrzucił starania spółki ze względu na braki w złożonych dokumentach. Ale przewoźnik odwołał się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, które przyznało, że decyzja urzędników była niesłuszna. - Być może komuś zależało, żeby MPK nie wyjechało na trasę do Świdnika? To byłaby duża konkurencja dla busiarzy - domyśla się nasz rozmówca. - Decyzja SKO udowadnia, że wniosek powinien być rozpatrzony.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
bus
koncesja
Lublin

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....