TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Lohr, czyli falstart nowego gracza na autobusowym rynku w Polsce [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 20.03.2019 12:00:19
Lohr - nowy gracz na autobusowym rynku w Polsce

21 marca, w Białymstoku, francuska firma Lohr miała po raz pierwszy pokazać w Polsce swój w pełni elektryczny autobus marki Cristal. Nic z tego jednak nie będzie. Debiut został przeniesiona na bliżej niekreśloną przyszłość.

Jak informuje spółka Lohr Polska: -"W imieniu LOHR Industrie niniejszym chcielibyśmy Państwa poinformować, iż niestety ze względów technicznych oficjalne testy autobusu CRISTAL zaplanowane na dzień 21-22.04 w Białymstoku muszą zostać przełożone.Dołożymy wszelkich starań, aby to wydarzenie odbyło się jak najszybciej, pod koniec marca lub na początku kwietnia 2019 roku. Przepraszamy za wszelkie niedogodności."

To tyle a propos debiutu w Polsce. Przypomnijmy, że autobus elektryczny Lohr Cristal działa w dwóch trybach:

  • indywidualnym (nazwijmy to roboczo trybem samochodowym dla kierowców posiadających prawo jazdy kat. B z max. pojemnością 5 osób (łącznie z kierowcą) i prędkością maksymalną 70 km/h);

  • autobusowym (czyli pełni funkcję transport publicznego).

Cristal jak autobus

Maksymalna pojemność pasażerska pojazdu - w wersji autobus - to 22 miejsc stojących. Zdaniem producenta Cristal może być uzupełnieniem form transportu masowego, zapewniając obsługę na ostatnich odcinkach podróży pasażerów. Jego wymiary to:

  • Długość 3,97 m

  • Szerokość - 2,62 m

  • Wysokość - 1,87 m

  • Zasięg: 120 km.

  • Promień skrętu - 7,6-8 m

To generalnie parametry samochodu osobowego, ale w zestawie daje to całkiem już ciekawe parametry:

  • System umożliwia łączenie poszczególnych kabin - od dwóch do czterech - wówczas kierowca jest tylko w pierwszym pojeździe, a pasażerowie nie mają dostępu do kokpitu;

  • Pojemność pasażerska zestawu Cristal Standard waha się od 64 do 82 osób (!);

  • Kierowca musi mieć prawo jazdy kat. D;

  • System umożliwia elastyczne planowanie tras;

  • Prędkość max. w tym trybie to 40 km/h;

Elastyczna innowacja

Dzięki tym dwóm trybom, pojazdy mogą być wykorzystywane w najbardziej optymalny sposób. To oznacza, że w szczycie komunikacyjnym mogą działać w opcji "transport publiczny", a poza szczytem - w trybie "jazda indywidualna". To spora innowacja, a do tego system obsługiwany jest cały czas przez tego samego operatora. Dodatkowo w trybie autobusowym stacje mogą być zmieniane po każdym kursie w zależności od zapotrzebowania. Ciekawe.

Zobaczcie, jak to działa na filmie:



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
Lohr
  • Konrad Filip – 20.03.2019

    W dobie braku kierowców, to coś w tym jest. ;)

  • Damian Koleśnik – 20.03.2019

    No i już po testach

  • Ryszard Kownacki – 20.03.2019

    To jedynie słuszny BEZALTERNATYWNY kierunek. Aby cały zbiorkom, a zwłaszcza busy i taksówki tworzył system w pełni funkcjonalny tzn atrakcyjny ekonomicznie o pod wzgledem wygody muszą nastąpić łacznie następujące procesy : odchudzania i zmniejszanie pojazdów, zwiększanie ich częstotliwości kursów ( czyli radykalne tzw kilkukrotne zwiekszenie ilosci pojazdów w ruchu ) i obnizenie kosztów usługi. To wymaga eliminacji problemu braku kierowców i ich kosztów

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....