TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Łódzkie w Funduszu Autobusowym: Wykorzystane 2,53 mln zł
PAP / INFOBUS.PL - Opublikowano: 21.08.2019 16:00:06
Schemat linii autobusowych, które zamierza zorganizować samorząd województwa łódzkiego.

22 wnioski na objęcie dopłatą 92 linii autobusowych i wszystkie uwzględnione- to wynik naboru w ramach puli z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych dla województwa łódzkiego. Ten wynik ciężko będzie przebić. Pod względem pozytywnie rozpatrzonych wniosków.

Na dopłaty do połączeń autobusowych w tym roku dla łódzkiego ustawa przewidywała budżet w wysokości 15,6 mln zł. Do walki o te pieniądze stanęły łącznie 21 samorządów- 11 gmin, dziewięć powiatów oraz samorząd wojewódzki. Łącznie przedstawiono 22 wnioski o objęcie dopłatą 92 linii autobusowych. Urząd Wojewózdki pozytywnie ocenił wszystkie i zakwalifikował do objęcia rządowym dofinansowaniem. Do samorządów trafi łącznie nieco ponad 2,53 mln zł. A to oznacz wykorzystanie 16,2% alokacji środków przewidzianej dla łódzkiego.

Województwo chce być przykładem?
Najbardziej ambitne plany mają władze województwa. Uruchomienie 29 nowych linii komunikacji autobusowej w Łódzkiem zaplanował samorząd wojewódzki. Większość z nich ma ruszyć 1 września br. Nowe połączenia powstaną w ramach Funduszu rozwoju przewozów autobusowych.

O opracowanej przez Urząd Marszałkowski w Łodzi nowej siatce połączeń autobusowych w regionie mówił na poniedziałkowej konferencji prasowej marszałek woj. łódzkiego Grzegorz Schreiber. Podkreślił, że to efekt zapowiedzi polskiego rządu, a następnie wprowadzonej ustawy o dofinansowaniu wznawianych lub tworzonych na nowo liniach komunikacji autobusowej w miejscach, gdzie dotychczas ich brakowało.

"Premier Mateusz Morawiecki powiedział, że jego pragnieniem jest to, aby połączyć gminę z gminą i powiat z powiatem. Naszym zadaniem, jako samorządu województwa, jest łączenie powiatów. To jest widoczne na tej mapie połączeń. Połączyliśmy praktycznie wszystkie powiaty naszego województwa, tak zostały te trasy ułożone. Moim pragnieniem jest to, aby żaden mieszkaniec naszego województwa nie czuł się wykluczony i mógł realizować swoje marzenia, misję, pracę" – powiedział Schreiber.

Marszałek ogłosił, że w ramach tzw. funduszu autobusowego w Łódzkiem uruchomionych zostanie 29 nowych linii autobusowych. Złoży się na nie ok. 1600 km tras i przeszło 1000 przystanków w miejscowościach, które – jak wskazał Schreiber – były do tej pory bardzo słabo skomunikowane.

Zasięg sieci wojewódzkich autobusów
"To aż 136 miejscowości, do których żadne autobusy, a także pociągi nie dojeżdżały. To jest obraz braków, jakie w naszym województwie pod tym względem funkcjonują. Najważniejsze było zorientowanie się w potrzebach komunikacyjnych mieszkańców i możliwościach przewoźników. Dopiero zgranie tych dwóch elementów spowodowało przygotowanie tej mapy połączeń autobusowych" - tłumaczył marszałek Schreiber.

Wśród zaproponowanych przez władze województwa nowych połączeń są m.in.: Tomaszów Maz. – Chociw lub Żelechlinek – Rawa Maz., Tomaszów Maz. – Brzeziny, Tuszyn lub Drzewica, Sieradz – Szadek - Łask, Wieruszów lub Złoczew, Bełchatów – Piotrków Tryb., Radomsko lub Rusiec, Skierniewice – Łowicz, Kiernozia lub Czerniewice, Łęczyca – Uniejów, Dąbrowice lub Ozorków, Opoczno – Klew, Brudzewice, Tomaszów Maz. lub Piotrków Tryb., Szadek – Łódź, Wieluń – Osjaków, Działoszyn – Sieradz.

Samorząd województwa planuje, by te trasy obsługiwało od sześciu do ośmiu kursów dziennie.

Schreiber dodał, że większość z planowanych linii ma ruszyć 1 września. W poniedziałek lista 29 proponowanych połączeń międzypowiatowych ma trafić do wojewody łódzkiego. Do 20 sierpnia ma on ostatecznie zdecydować o tym, które z nich otrzymają dofinasowanie. Trzy dni później rozpocznie się zawieranie umów z samorządami o uruchomieniu połączeń.

Fundusz rozwoju przewozów autobusowych ma na celu przywracanie lokalnych połączeń autobusowych, które nie funkcjonowały co najmniej od trzech miesięcy przed wejściem w życie ustawy, albo tworzenie ich tam, gdzie są białe plamy komunikacyjne. Dzięki temu mieszkańcy z małych miejscowości będą mogli dotrzeć środkami transportu publicznego do pracy, szkół, placówek zdrowia i instytucji kultury. (PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linie
umowa
ustawa
PKS
PTZ
łódzkie
  • Jacek Wolny – 22.08.2019

    Jacy przewoźnicy bętą obsługiwać te połączenia?

  • Kamila Kulik – 22.08.2019

    to chyba sen, pewnie coś nie wypali

  • Krzysztof Ciejka – 22.08.2019

    Kurde. Nie ma nic z Koluszek

  • Dominik Brzeski – 23.08.2019

    Brawo! Drugi krok zrobiony! Nastepnie bedzie korekta i pewno wiecej miejscowosci i miast objetych siatka polaczen. Oby sie udalo. Trzymam kciuki!

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....