TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Łódzkie o autobusowej ustawie: im bardziej lokalnie tym mniej rentownie
InfoBus.pl - Opublikowano: 09.05.2019 13:00:06
Łódzkie o autobusowej ustawie: konieczne lokalne dofinansowanie

Coraz mniej i z coraz mniejszą częstotliwością realizowane są lokalne połączenia autobusowe w woj. łódzkim - przyznają szefowie działających w regionie przewoźników. Jak wskazują, obecnie linie lokalne w większości są nierentowne.

Jak poinformował PAP Jacek Grabarski z Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi, do 8 maja marszałek woj. łódzkiego wydał łącznie 426 zezwoleń na wykonywanie regularnych przewozów osób (pomijając kursy pracownicze czy szkolne) na rzecz 50 przewoźników. 15 nowych zezwoleń zostało przyznanych w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

-"Wśród wyżej wspomnianych 50 przewoźników jest 11 +PKS-ów+ oraz 39 innych przewoźników. Należy zaznaczyć, że większość przewoźników +PKS+ to firmy komercyjne, spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, które powstały na skutek prywatyzacji byłych Państwowych Przedsiębiorstw Komunikacji Samochodowej. Nie ma już państwowych PKS" – wyjaśnił.

Metropolitarny transport

Transport publiczny w samej aglomeracji łódzkiej, m.in. z Łodzi do Zgierza i Pabianic realizuje głównie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Łodzi.

-"Zapewniamy też dojazdy m.in. do Lutomierska i Konstantynowa Łódzkiego oraz Rzgowa, Brzezin, Nowosolnej, Strykowa, Aleksandrowa Łódzkiego. Wszystkie kursy realizujemy własnym taborem. Nie korzystamy z usług podwykonawców" – przekazała PAP rzeczniczka prasowa MPK-Łódź Agnieszka Magnuszewska.

PKS Łódź

Jak poinformował PAP Radosław Miko, kierownik działu przewozów pasażerskich PKS Łódź spółka obsługuje obecnie w regionie przewozy z łódzkich dworców m.in. do Wielunia, Warty, Uniejowa, a także do Koła, Konina, Opola, dzięki którym podróżni mogą dotrzeć m.in. do Ozorkowa, Łęczycy, Topoli Królewskiej, Poddębic, Łasku, Sieradza, Zduńskiej Woli, Złoczewa. Nie są to jednak połączenia o dużej częstotliwości. W zależności od dnia tygodnia to jeden lub dwa kursy dziennie.

-"Zapewniamy też komunikację gminną w Rzgowie i pomiędzy nim a Łodzią. W naszej ofercie pozostały jedynie opłacalnie ekonomicznie połączenia lub te, do których dopłacają samorządy. Tam, gdzie nie docieramy, dojeżdżają inni przewoźnicy, w tym prywatni. Patrząc na rynek przewozów w kraju widać, że lokalnych kursów jest coraz mniej, ponieważ coraz mniej osób korzysta z komunikacji autobusowej" – tłumaczył Miko.

PKS Łódź z powodu wycofania się z dofinansowania samorządów zlikwidował ostatnio przejazdy do Tuszyna, Brzezin oraz Lutomierska i Szydłowa, czyli podłódzkich miejscowości nieobsługiwanych przez tramwaj podmiejski. Miko dodał, że obecnie spółka nie planuje otwarcia nowych tras, ale jest na to otwarta w przypadku dofinansowania ich przez samorządy, co może nastąpić dzięki rządowemu programowi przywrócenia lokalnych połączeń autobusowych.

Busy za PKS-y

Swoją działalność w regionie zakończyły w ubiegłym roku PKS Piotrków Trybunalski oraz PKS Kutno, które obsługiwało północną część woj. łódzkiego. W związku z tym mieszkańcy pow. piotrkowskiego mają utrudniony dojazd m.in. do Sulejowa, Paradyża, Opoczna, Łęk Szlacheckich, Dobrenic, Skotnik, Skórkowic. Z kolei mieszkańcy okolic Kutna chcący dostać się m.in. do Gostynina, Łęczycy, Żychlina, Witoni, Piątku, Bedlna oraz Łodzi muszą liczyć na mniejszych przewoźników busowych.

Z kolei PKS Łęczyca wprowadziło kolejne ograniczenia w swoim rozkładzie jazdy.

-"Obecnie linie lokalne w większości są nierentowne. Jeżeli nie dojdzie do współfinansowania kursów przez samorządy lokalne, to po prostu one znikną. Współpraca z samorządami obejmuje obecnie jedynie dowóz dzieci do szkół w gminach powiatu łęczyckiego oraz sąsiednich – z powiatów kutnowskiego, zgierskiego i poddębickiego" – powiedział prezes PKS Łęczyca Krzysztof Mordzak. (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linie
PKS
MPK-Łódź
PKS Łódź
PKS Łęczyca
Łódzkie
  • Jacek Kuczyński – 09.05.2019

    Kto zarejestrował ten autobus ? Takie wynalazki tylko w Polsce.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....