Po premierze na IAA 2018, nowe miejskie minibusy marki Mercedes-Benz zadebiutowały na regularnych liniach. Cztery takie autobusy typu Sprinter City 75 pojawiły się w Göppingen, w Niemczech.
W styczniu br.. firma Omnibusverkehr-Reisen Frank & Stöckle otrzymała cztery pierwsze Nowe Sprintery City 75. Miejskie autobusy obsługuję regularne połączenia w Göppingen i okolicach. Z racji ich eksploatacyjnego debiutu w uroczystym przekazu udział wzięli Rolf Grübszef, szef sprzedaży Mercedes-Benz Buses i Max Witzel, dyrektor sprzedaży minibusów Mercedes-Benz. Kluczyki do nowych pojazdów odebrali Manfred i Carsten Frank, właściciele firmy Omnibusverkehr-Reisen Frank & Stöckle.
-"1 stycznia włączyliśmy do ruchu nowe Sprintery City 75 do ruchu miejskiego w Göppingen. Ich zakup podyktowany był ich mniejszymi gabarytami - duże autobusy typu Citaro obsługujące nasze linie nie mogły obsługiwać centrum miasta i dlatego, aby zaoferować naszym pasażerom pełen komfort podróżowania postawiliśmy na model City 75. Pojazd ten spełnia nasze wymagania i jest bardzo atrakcyjny pod względem wzornictwa" - podkreślił Manfred Frank.
Nowy City 75
Najnowsza generacja minibusów Mercedes-Benz Sprinter City 75
dzięki swojej pojemności może odegrać kluczową rolę w miejskim segmencie MINI. Przy długości
8,5 m nowy minibus może pomieścić aż 38 pasażerów. Dzięki nowej tylnej osi i "bliźniakom"
dopuszczalna masa całkowita pojazdu wynosi 6,8 tony, a standardowe zawieszenie
pneumatyczne zapewnia wysokim poziom komfortu jazdy. Dodajmy, że City 75 jest
dostępny tylko w konfiguracji dwuosiowej, czyli inaczej niż jego poprzednik.
Niezależna konstrukcja szkieletu City 75 umożliwia rozstaw osi na poziomie 5095 mm, co przede wszystkim daje bardziej przestronną niskopodłogową platformę we wnętrzu pojazdu. Dzięki większej odległości pomiędzy osiami można ją teraz wyposażyć w składane siedzenia, miejsca na wózki inwalidzkie i wózki dziecięce, fotele wyposażone w system szybkiej wymiany lub miejsca stojące.
Przykładowo firma Frank & Stöckle w niskopodłogowej strefie zamontowała pięć składanych siedzeń + wygospodarowała miejsce na wózek inwalidzki i miejsca stojące.
Oprócz tego w pojeździe mamy nowy układ poręczy, wyświetlacz informacji pasażerskiej i gniazda ładowania USB zainstalowane zarówno w strefie niskiej podłodze, jak i przy siedzeniach.
Coś dla kierowcy
W Nowym Sprinterze zmieniło się też miejsce pracy kierowcy. Prowadzący ma teraz do dyspozycji m.in. nowoczesną, wielofunkcyjną kierownicę, system multimedialny MBUX z ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości i elektryczną roletę przeciwsłoneczną. Ponadto miejsce pracy kierowcy i przestrzeń pasażerskie są wyposażone w oddzielne, wydajne systemy klimatyzacji.
W odniesieniu do bezpieczeństwa, minibus City 75 standardowo wyposażony jest w szereg systemów wspomagających. Wśród nich są Active Brake Assist, Headlamp Assist i Crosswind Assist. Aby ułatwić pracę kierowcom w porze nocnej i po zmroku, używane są również reflektory High Performance.
Nowy Sprineter oferuje w standardzie automatyczną skrzynię
biegów 7G-TRONIC Plus z nową funkcją HOLD, która automatycznie utrzymuje pojazd
na postoju przy wzniesieniach i pochyłościach, jednocześnie ułatwiając podjazd.
Czekamy na polską premierę!
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Za 20 lat u polskiego busiarza.
"Dzięki większej odległości pomiędzy osiami można ją teraz wyposażyć w składane siedzenia, miejsca na wózki inwalidzkie i wózki inwalidzkie,..." - masło maślane :D
dzięki! poprawione
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.