Liniowe przetargi ZTM w II i III kwartale 2019

infobus
05.12.2019 07:00
0 Komentarzy

Podsumowujemy przetargi na obsługę linii miejskich Zarządu Transportu Metropolitarnego z siedzibą w Katowicach, które zostały ogłoszone w ciągu ostatnich 6 miesięcy.

Poniżej przedstawiamy standardowo już chronologiczne zestawienie przetargów z kolejnych miesięcy 2019 roku, które przybliżamy poniżej:

18. kwietnia – linia 250

ogłoszono liniowy przetarg na linię nr 250 relacji: Zabrze Goethego ↔ Zabrze Kotarbińskiego ↔ Zabrze Osiedle Kopernika Heweliusza ↔ Zabrze Maciejów M1 ↔ Gliwice Zajezdnia ↔ Gliwice Plac Piastów ↔ Będzin. Organizator wymagał 1 szt. autobusu typu M (do 8m) z 2013 roku produkcji, spełniających normy emisji spalin EURO 5 i mogącego pomieścić 40 pasażerów z czego 11 na miejscach siedzących. Autobus od 1 czerwca 2019 do 31 maja 2020 r. pokona 120780 wzkm. ZTM przeznaczył na to zadanie 506.902,32 zł brutto / 469.354 zł netto. Jedyną ofertę złożyła firma U.T. Pawelec z Pacanowa na kwotę 773.523,40 zł brutto / 716.225,37 zł netto, co dało stawkę 6,07 zł brutto / 5,62 zł netto /wzkm. Niestety postępowanie unieważniono z powodu wysokiej stawki, co w sumie nie dziwi w tym wypadku, ponieważ ZTM, a wcześniej KZK GOP płaciło za busy średnio ~4,60 zł / wzkm.

19. kwietnia – linia T7

ogłoszono postępowanie przetargowe na zatramwaj T-7 relacji: Chorzów Batory Zajezdnia ↔ Bytom Łagiewniki Targowisko. ZTM wymagał 1 szt. autobusu typu BN do 12,5m i pojemności co najmniej 91 miejsc, nie starsze niż (rok produkcji) z 2004 roku i spełniające normę czystości spalin co najmniej EURO 3 i 4 szt. autobusów typu CN o długości ponad 12,5m i pojemności co najmniej 140 miejsc, nie starszych niż z 2000 roku produkcji, spełniających normę emisji spalin EURO 2. Autobusy przez okres trwania 21 dni, począwszy od 6 maja do 27 maja br. miały do pokonania odpowiednio 4449 (BN) i 24028 (CN) wzkm. Organizator przeznaczył na to zadanie 210.482 zł brutto / 194.890,74 zł netto – co dawało stawkę na poziomie 7,39 zł brutto / 6,84 zł netto. Otrzymano jedną ofertę z firmy Meteor ze Świętochłowic, opiewającą na kwotę 302.746,68 zł brutto / 280.321 zł netto, co dawało stawkę rzędu 9,84 zł netto / wzkm. ZTM nie mając innego wyboru dopłaciło brakującą sumę i zaakceptowało ofertę powyższej firmy.

3. maja – linia 231

ogłoszono liniowy przetarg na linię nr 231 relacji: Świętochłowice Osiedle Ustronie Chopina ↔ Chorzów Centrum Edukacji. Organizator wymagał aby wykonawca posiadał jeden autobus typu M (do 8m) i pojemności co najmniej 35 miejsc, nie starszego niż (rok produkcji) z 2014 roku i spełniających normę czystości spalin co najmniej EURO 5, który od 1 lipca 2019 przez 60 miesięcy wykona 374408 wzkm. ZTM otrzymał jedną ofertę od firmy A21 z Żor lecz postępowanie unieważniono z racji tego, że oferta była nieczytelna dla systemu UZP.

10. maja – linia 250

ogłoszono kolejne postępowanie przetargowe na linię nr 250 relacji: Zabrze Goethego ↔ Zabrze Kotarbińskiego ↔ Zabrze Osiedle Kopernika Heweliusza ↔ Zabrze Maciejów M1 ↔ Gliwice Zajezdnia ↔ Gliwice Plac Piastów ↔ Będzin. Organizator wymagał tym razem 1 szt. autobusu typu AN (do 10,5m) z 2012 roku produkcji, spełniających normy emisji spalin EURO 5 i mogącego pomieścić 60 pasażerów z czego 15 na miejscach siedzących. Autobus od 1 czerwca 2019 do 31 maja 2020 r. pokona 120780 wzkm. ZTM tym razem zwiększył budżet do 652.212 zł brutto i rzutem na taśmę otrzymał jedyną i wygraną ofertę mieszącą się w budżecie firmy U.T. Pawelec z Pacanowa na kwotę 648.298,73 zł brutto / 600.276,60 netto, co dało stawkę 4,97 zł netto.

17. czerwca – linia T19

ogłoszono liniowy przetarg na zatramwaj T-19 relacji: Chorzów Rynek ↔ Bytom Plac Sikorskiego. Organizator do tego zadania wymagał m.in. 4 szt. autobusów o długości powyżej 12,5 m i pojemności co najmniej 140 miejsc (tabor typu CN), nie starszych niż (rok produkcji) z 2000 roku i spełniających normę czystości spalin co najmniej EURO 2. Pojazdy od 30 czerwca do 31. sierpnia br. miały pokonać blisko 82269 wzkm. ZTM przeznaczył na to zadanie 710.805 zł brutto / 658.152,78 zł netto. Do przetargu przystąpiła jedna firma proponując swoje usługi praktycznie w takiej cenie jak chciał Zamawiający. P.P.U.H Kłosok z Żor, złożył ofertę na kwotę przewyższającą budżet: 710.804,16 zł brutto / 658.152 zł netto, co dało stawkę 8 zł netto /wzkm. ZTM nie mając wyjścia zaakceptował ofertę.

30. sierpnia – linia 231

ogłoszono ponownie postępowanie przetargowe na linię nr 231 relacji: Świętochłowice Osiedle Ustronie Chopina ↔ Chorzów Centrum Edukacji. Organizator wymagał aby wykonawca posiadał jeden autobus typu M (do 8m) i pojemności co najmniej 35 miejsc, nie starszego niż (rok produkcji) z 2012 roku i spełniających normę czystości spalin co najmniej EURO 5, który od 1 listopada 2019 przez 60 miesięcy wykona 374408 wzkm z opcją powiększenia o prawie 120 tys wzkm. ZTM przeznaczył na to zadanie blisko 1.738.750,75 zł brutto, otrzymując jedną ofertę od firmy A21 z Żor na kwotę 1.799.404,85 zł brutto / 1.666.115,60 zł netto, co dało stawkę końcową na poziomie 4,45 zł netto/wzkm. Po zwiększeniu budżetu ZTM ofertę zaakceptował.

16. września – linia 102

ogłoszono liniowy przetarg na linię nr 102 relacji: Świętochłowice Chropaczów Wiślan ↔ Świętochłowice Piaśniki Szkoła nr 1. Organizator wymagał aby wykonawca posiadał jeden autobus typu M (do 8m) i pojemności co najmniej 35 miejsc, nie starszego niż (rok produkcji) z 2010 roku i spełniających normę czystości spalin co najmniej EURO 5, który od 1 października 2019 przez 39 miesięcy wykona 154535 wzkm. ZTM przeznaczył na to zadanie zaledwie 751.040,10 zł brutto, natomiast otrzymał dwie oferty, pierwszą – tańszą od firmy U.P. Brożek z Zabrza na kwotę 797.771,48 zł brutto / 738.677,30 zł netto i tańszą od firmy P.P.U.H. Kłosok z Żor opiewającą na 1.051.455,14 zł brutto / 973.569,57 zł netto. Obie oferty przewyższyły budżet Zamawiającego, toteż postępowanie unieważniono z tego tytuł, że nie znaleziono dodatkowych funduszy. Zapewne należy spodziewać się powtórki w tym wypadku.

19. września – linia T3

ogłoszono postępowanie przetargowe na zatramwaj T-3 relacji: Zabrze Mikulczyce Pętla ↔ Zabrze Goethego. ZTM wymagał 3 szt. autobusów typu BN do 12,5m i pojemności co najmniej 91 miejsc, nie starsze niż (rok produkcji) z 2003 roku i spełniające normę czystości spalin co najmniej EURO 3. Przez okres 1 miesiąca, począwszy od 1. października, autobusy miałyby pokonać 26226 wzkm. ZTM przeznaczył na to zadanie 169.945 zł brutto. Otrzymano jedną ofertę od firmy PKMM Świerklaniec na kwotę 192.603,74 zł brutto / 178.336,80 zł netto, co dawało stawkę 6,80 zł netto. Po znalezieniu dodatkowych funduszy Zamawiający zaakceptował ofertę.

Podsumowując

W II i III kwartale 2019 roku ZTM na kolejne postępowania przetargowe przeznaczy około 3.653.858,16 zł brutto, a przewoźnicy w nowych ramach kontraktów wykonają 632 160 wzkm.

Zatem organizator średnio zapłaci 5,35 zł netto za wzkm, co w porównaniu z I kwartałem nieco zaniża poziom składanych ofert.

Komentarze