Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Liniowe przetargi ZTM Katowice w I kwartale 2019

infobus
24.04.2019 09:00
0 Komentarzy

Pierwsze trzy miesiące 2019 roku już za nami, zapraszamy zatem na pierwsze podsumowanie autobusowych przetargów Zarządu Transportu Metropolitarnego z siedzibą w Katowicach, który to z dniem 1. stycznia 2019 roku przejął organizację linii po MZKP i KZK GOP, a w przyszłości także po MZK Tychy.

Poniżej przedstawiamy standardowo już chronologiczne zestawienie przetargów z kolejnych miesięcy 2019 roku, które przybliżamy poniżej:

15. stycznia

ogłoszono przetarg liniowy na zatramwaj T-21 relacji: Będzin Cmentarz Komunalny ↔ Sosnowiec Dworzec PKP ↔ Będzin Cmentarz Komunalny. Organizator wymaga 5 szt. autobusów (1 szt. BN – do 12,5m i 4 szt. CN powyżej 12,5m) z 2006 roku produkcji, spełniających normy emisji spalin EURO 3.

Autobusy od 29 stycznia do 31 marca br. pokonają 67335 wzkm. ZTM przeznaczył na to zadanie 511.213 zł brutto / 473.345,37 zł netto.

Ofertę złożyło jedynie PKM Sosnowiec na 506.849,56 zł brutto / 469.305,15 zł netto, co dało stawkę 7,53 zł brutto / 6,97 zł netto.

 23. stycznia

ogłoszono postępowanie na linie 912 relacji: Katowice Ligota Akademiki ↔ Katowice Ligota Medyków ↔ Katowice Ligota Panewnicka ↔ Katowice Ligota Dworzec PKP i 913 relacji: Katowice Panewniki Owsiana ↔ Katowice Panewniki Szkoła ↔ Katowice Kokociniec Kijowska ↔ Katowice Ligota Medyków ↔ Katowice Ligota Panewnicka ↔ Katowice Ligota Dworzec PKP ↔ Katowice Ligota LIBERO.

ZTM wymagał 3 szt. autobusów typu BN do 12,5m i pojemności co najmniej 91 miejsc, nie starsze niż (rok produkcji) z 2013 roku i spełniające normę czystości spalin co najmniej EURO 5.

Autobusy przez okres trwania 21 miesięcy, począwszy od 1 kwietnia br. mają przejechać 446 000 wzkm. Organizator przeznaczył na to zadanie 3,854 mln brutto / 3.568.518,51 zł netto – co dawało stawkę 8,64 zł brutto / 8,00 zł netto.

Otrzymano dwie oferty, najtańszą od firmy Zajazd z Rudy Śląskiej która opiewała na kwotę 2.880.446,40 zł brutto / 2.667.080 zł netto, co dało stawkę 6,46 zł brutto / 5,98 zł netto. Druga, droższa oferta od firmy UT Pawelec z Pacanowa na kwotę 3.627.050,40 zł brutto / 3.358.380 zł netto, co dało stawkę 8,13 zł brutto / 7,53 zł netto. Standardowo jak na prywaciarzy w GOP przystało, do obsługi linii Zajazd przeznaczył białoruskie MAZ-y.

19. lutego

ogłoszono przetarg liniowy na zatramwaj T-19 relacji: Chorzów Rynek ↔ Bytom Plac Sikorskiego. Organizator wymagał 4 szt. autobusów o długości ponad 12,5 m i pojemności co najmniej 140 miejsc (tabor typu CN), nie starszych niż (rok produkcji) z 2000 roku i spełniających normę czystości spalin co najmniej EURO 2, które od 1. marca do 30. maja przejadą 118833 wzkm.

ZTM przeznaczył na to zadanie 1,02678 zł brutto / 950.722,22 zł netto – co dawało stawkę wyjściową 8,64 zł brutto / 8,00 zł netto.

Jedyną ofertę złożyło żorskie Przedsiębiorstwo – P.P.U.H.2 Kłosok z ofertą opiewającą na 898.377,48 zł brutto / 831.831 zł netto, co dało stawkę 7,56 zł brutto / 7,00 zł netto.

6. marca

ogłoszono postępowanie na minibusową, zastępczą linię 972 relacji: Mysłowice Wesoła Rynek ↔ Mysłowice Wesoła droga do Giszowca. ZTM wymagał dwóch minibusów do realizacji tego zadania o długości do 8m (tabor typu M) i pojemności co najmniej 35 miejsc, nie starszych niż (rok produkcji) z 2017 roku i spełniających normę czystości spalin co najmniej EURO 6.

Autobusy od 18. marca do 31. grudnia br. pokonają 101200 wzkm. Zamawiający przeznaczył na to zadanie 502.761,60 zł brutto / 465.520 zł netto.

Jedyną (i ostatecznie wybraną) ofertę złożyła firma Intrans z Sosnowca na kwotę 524.620,80 zł brutto / 485.760 zł netto, co dawało stawkę 5,18 zł brutto / 4,80 zł netto.

14. marca

ogłoszono przetarg liniowy na zatramwaj T-3 relacji: Zabrze Mikulczyce Pętla ↔ Zabrze Goethego. Organizator do tego zadania wymag8989ał 3 szt. autobusów o długości do 12,5 m i pojemności co najmniej 91 miejsc (tabor typu BN), nie starszych niż (rok produkcji) z 2003 roku i spełniających normę czystości spalin co najmniej EURO 3.

Pojazdy od 1. kwietnia do 31. sierpnia pokonają blisko 124850 wzkm. ZTM przeznaczył na to zadanie 809.028 zł brutto / 749.100 zł netto.

Do przetargu stanęło dwóch potencjalnych wykonawców. Zaczynając od droższego Kłosoka z Żor, który złożył ofertę na kwotę przewyższającą budżet: 835.995,60 zł brutto / 774.070 zł netto, co dało stawkę 6,70 zł brutto / 6,20 zł netto. Tańszą i zarazem wygraną ofertę przedstawił PKMM Świerklaniec oferując swoje usługi w cenie 773.970,12 zł brutto / 716.639 zł netto, co dało stawkę 6,20 brutto / 5,74 zł netto.

Podsumowując

pierwszy kwartał 2019 roku pracy ZTM, to na postępowania przetargowe przeznaczy około 5.584.264,36 zł brutto, a przewoźnicy wykonają zaledwie 858218 tys wzkm. Zatem organizator średnio zapłaci 6,51 zł brutto za wzkm.

Dodajmy, że w tym roku Zarząd planuje ogłosić przetargi m.in. na linie 102, 230 (elektryczny?), 231, 232, 250, 912, 913 i 973.

Jednocześnie zapraszamy do zamawiania pełnych analiz firmy „JMK analizy rynku transportowego” w zakresie przetargów na obsługę autobusowych linii w Polsce – zarówno miejskich, jak i regionalnych. Kompleksowa oferta w zakresie autobusowego rynku znajduje się na stronie http://jmk.org.pl/ lub pod adresem [email protected] / 506 03 71 71. 

Komentarze