Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Liniowe przetargi KZK GOP w IV kwartale 2018

infobus
18.01.2019 07:30
0 Komentarzy

Zapraszamy na tradycyjne podsumowanie liniowych przetargów Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. – tym razem za IV kwartał 2018 r.

Zaczynamy od 8. września

ogłoszono wówczas postępowanie przetargowe na linię nr 636 relacji: Orzesze Szkoła ↔ Ornontowice Centrum ↔ Gierałtowice Paniówki Szkoła ↔ Knurów Szpitalna. Do wykonywania usługi na linii, KZK GOP wymagał 2 szt. autobusów typu M do 8m z 2010 roku produkcji, wyposażonych w silniki spełniające normy emisji spalin EURO 5, będące w stanie pomieścić 40 pasażerów, w tym 11 na miejscach siedzących. Pojazdy począwszy od 1. stycznia 2019 roku, przez 36 miesięcy pokonają ok. 480 tys wzkm, a opcji pozostaje ok. 6,4 tys wzkm.

Zamawiający w budżecie przeznaczył na to zadanie 2,0736 mln zł brutto / 1,92 mln zł netto.

Jedyną ofertę złożył żorski przewoźnik – P.P.U.H. Kłosok, wyceniając swoje usługi na 2.047.680 zł brutto / 1,896 mln zł netto, co dało stawkę za wzkm na poziomie 4,26 zł brutto / 3,95 zł netto. Oczywiście wybrana została najtańsza i jedyna złożona oferta w tym zadaniu.

– 2. października

ogłoszony został przetarg na linię nr 230 relacji: Ruda Śląska Halemba Pętla ↔ Ruda Śląska Godula Plac Niepodległości. Do wykonywania usług na tej linii KZK GOP wymagał 4 szt. pojazdów typu BN (do 12,5m) z 2010 roku produkcji spełniających normę emisji spalin EURO 5, z czego jeden autobus musi być zasilany paliwem alternatywnym napędzanym CNG lub LNG. Począwszy od rzez 12 miesięcy okresu trwania umowy, autobusy pokonają 180,5 tys wzkm.

Organizator przeznaczył na to zadanie 1.013.688 zł brutto / 0,9386 mln zł netto i dokładnie taką ofertę złożył mysłowicki Transgór, co dało stawkę na poziomie 5,62 zł brutto / 5,20 zł netto za wzkm. Ofertę zaakceptowano.

– 16. października

ogłoszono 8-letnie postępowanie przetargowe na linię nr 147 relacji: Ruda Śląska Halemba Pętla ↔ Ruda Śląska Orzegów Waniora. Do wykonywania usług na tej linii KZK GOP wymagał 3 szt. pojazdów typu BN (do 12,5m) z 2018 roku produkcji, spełniających normę emisji spalin EURO 6, z czego jeden autobus mógł być nie starszy niż z 2016 roku produkcji. Przez okres 96 miesięcy począwszy od 1. lutego br., autobusy wykonają 1,94 mln wzkm.

KZK GOP przeznaczyło na to zadanie 10,476 mln zł brutto / 9,7 mln zł netto. Jedyna oferta złożona przez żorskiego przewoźnika – P.P.U.H. Kłosok przewyższyła budżet o ponad 1.403.784 zł brutto / 1,2998 mln zł netto. Organizator dołożył brakujące pieniądze, toteż stawka wyjściowa za wzkm wzrosła z 5,40 zł brutto / 5 zł netto na 6,12 zł brutto / 5,67 zł netto.

– 24. października

ogłoszony został przetarg na linię nr 950 relacji: Katowice Wełnowiec GPP Business Park ↔ Katowice Dworzec. Do wykonywania usług na tej linii KZK GOP wymagał 2 szt. pojazdów typu BN (do 12,5m) z 2017 roku produkcji, spełniających normę emisji spalin EURO 6. Począwszy od 1. stycznia 2019, przez 36 miesięcy okresu trwania umowy, autobusy miałyby pokonać 150 tys wzkm z opcją +/- 4 tys. wzkm.

Niestety żaden z przewoźników nie złożył oferty, toteż na linii pozostał dotychczasowy przewoźnik – PKM Katowice.

– 24. października

ogłoszono postępowanie przetargowe na linię nr 224 relacji: Gliwice Plac Piastów – Gliwice Centrum Onkologii – Gliwice Dworzec PKP – Gliwice Plac Piastów (okrężna). Do wykonywania usług na tej linii KZK GOP wymagał 1 szt. pojazdów typu M (do 8m) z 2015 roku produkcji, spełniającego normę emisji spalin EURO 6. Przez okres 36 miesięcy, począwszy od 1. stycznia br., autobus wykona ok 95 tys wzkm.

KZK GOP przeznaczyło na to zadanie 513 tys zł brutto / 475 tys zł netto.

Jedyna oferta złożona przez katowickie Przedsiębiorstwo wielobranżowe Murgór-Trans przewyższyła budżet o 102.600 zł brutto / 95 tys zł netto. Organizator dołożył brakujące pieniądze, toteż stawka wyjściowa za wzkm wzrosła z 5,40 zł brutto / 5 zł netto na 6,48 zł brutto / 6 zł netto. Całkiem niezły wynik, jak na minibusowe zadanie, szczególnie że organizator zaakceptował tą ofertę.

– 14. listopada

ogłoszony został przetarg na linię nr 912 relacji: Katowice Ligota Akademiki ↔ Katowice Ligota Medyków ↔ Katowice Ligota Panewnicka ↔ Katowice Ligota Dworzec PKP oraz linii nr 913 relacji: Katowice Panewniki Owsiana ↔ Katowice Panewniki Szkoła ↔ Katowice Kokociniec Kijowska ↔ Katowice Ligota Medyków ↔ Katowice Ligota Panewnicka ↔ Katowice Ligota Dworzec PKP. Do wykonywania usług na tych liniach KZK GOP wymagał 3 szt. pojazdów typu BN (do 12,5m) z 2012 roku produkcji, spełniających normę emisji spalin EURO 5. Począwszy od 1. grudnia 2018, przez okres trwania umowy 4 miesiące, autobusy miałyby pokonać 86 tys wzkm z opcją +/- 15 tys. wzkm.

Organizator przeznaczył na to zadanie 743.040 zł brutto / 688 tys zł netto i dokładnie taką ofertę złożył katowicki PKM, co dało stawkę za wzkm a poziomie 8,64 zł brutto / 8 zł netto.

– 3. grudnia

ogłoszono postępowanie przetargowe na linię nr 900 relacji: Katowice Cmentarz Komunalny ↔ Osiedle Paderewskiego Trzy Stawy ↔ Katowice Dworzec ↔ Katowice AWF ↔ Osiedle Witosa Centrum ↔ Katowice Cmentarz Komunalny. Do wykonywania usług na tej linii KZK GOP wymagał 2 szt. pojazdów typu AN (do 10,5m) z 2013 roku produkcji, spełniających normę emisji spalin EURO 5. Począwszy od 1. lutego 2019, przez 15 miesięcy okresu trwania umowy, autobusy miałyby pokonać 163,5 tys wzkm.

Żaden z przewoźników nie złożył wówczas oferty i dlatego na linii pozostał dotychczasowy przewoźnik – A21 z Żor.

– 3. grudnia

ogłoszony został ponowny przetarg na linię nr 950 relacji: Katowice Wełnowiec GPP Business Park ↔ Katowice Dworzec. Do wykonywania usług na tej linii KZK GOP wymagał 2 szt. pojazdów typu AN (do 10,5m) z 2008 roku produkcji, spełniających normę emisji spalin EURO 4. Począwszy od 1. stycznia 2019, przez 18 miesięcy okresu trwania umowy, autobusy miałyby pokonać 75 tys wzkm z opcją +/- 2 tys. wzkm.

Organizator przeznaczył na to zadanie 477.900 zł brutto / 442.500 zł netto. Jedyną ofertę złożył katowicki PKM proponując swoje usługi w cenie 474.660 zł brutto / 439.500 zł netto, co dało stawkę za wzkm na poziomie 6,33 zł brutto / 5,86 zł netto. Ofertę zaakceptowano.

– 7. grudnia

ogłoszono postępowanie przetargowe na linię nr T-19 relacji: Chorzów Rynek ↔ Bytom Plac Sikorskiego. Do wykonywania usługi na linii, KZK GOP wymagał 4 szt. autobusów typu CN (powyżej 12,5m) z 2000 roku produkcji, wyposażonych w silniki spełniające normy emisji spalin EURO 2, będące w stanie pomieścić 140 pasażerów. Pojazdy począwszy od 1. stycznia 2019 roku, przez 2 miesiące pokonają ok. 90 tys wzkm, a opcji pozostanie ok 12,9 tys wzkm.

Zamawiający w budżecie przeznaczył na to zadanie 777.600 zł brutto / 720 tys zł netto. Dokładnie taką sama propozycję przedstawił jedyny oferent, firma P.P.U.H. Kłosok z Żor, co dało stawkę za wzkm na poziomie 8,64 zł brutto / 8 zł netto. Ofertę oczywiście została zaakceptowana.

– 13. grudnia

ogłoszony został ponowny i zarazem ostatni przetarg liniowy KZK GOP na linię nr 900 relacji: Katowice Cmentarz Komunalny ↔ Osiedle Paderewskiego Trzy Stawy ↔ Katowice Dworzec ↔ Katowice AWF ↔ Osiedle Witosa Centrum ↔ Katowice Cmentarz Komunalny. Do wykonywania usług na tej linii KZK GOP wymagał 2 szt. pojazdów typu AN (do 10,5m) z 2013 roku produkcji, spełniających normę emisji spalin EURO 5. Począwszy od 1. lutego 2019, przez 15 miesięcy okresu trwania umowy, autobusy miałyby pokonać 163,5 tys wzkm.

Organizator przeznaczył na to zadanie 971.190 zł brutto / 899.250 zł netto. Jedyną ofertę, którą zaakceptowano złożyła żorska spółka A21, wyceniając swoje usługi na 958.829,40 zł brutto / 887.805 zł netto, co dało stawkę za wzkm na poziomie 5,86 zł brutto / 5,43 zł netto.

Podsumowując:

KZK GOP wydał w ostatnim kwartale 2018 roku na postępowania przetargowe przeznaczy około 18.514.121,40 zł brutto, a przewoźnicy wykonają około 3,11 mln wzkm. Zatem organizator średnio zapłaci 5,95 zł brutto za wzkm.

Warto nadmienić, że z dniem 1. stycznia 2019 roku organizacją linii po MZKP i KZK GOP, a w przyszłości także po MZK Tych, zajmuje się ZTM, który ogłosił już swój pierwszy przetarg liniowy – za tramwaj T-21, relacji: Będzin Cmentarz Komunalny ↔ Sosnowiec Dworzec PKP ↔ Będzin Cmentarz Komunalny. Organizator wymaga 5 szt. autobusów (1 szt. BN – do 12,5m i 4 szt. CN powyżej 12,5m) z 2006 roku produkcji, spełniających normy emisji spalin EURO 3. Autobusy od 29 stycznia do 31 marca br. pokonają 67335 wzkm. Oferty można składać do 23 stycznia i należy zabezpieczyć je 10-tysięcznym wadium.

Komentarze