TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Liniowe przetargi KZK GOP w 2017 roku
Konrad Bek - Opublikowano: 05.01.2018 14:53:14
Liniowe przetargi KZK GOP w 2017 roku

Rok 2017 za nami czas zatem na podsumowanie przetargów Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego, który tym roku zamieni się w Zarząd Transportu Metropolitarnego.

Przetargi KZK GOP z I kwartału 2017 roku podsumowaliśmy w InfoBusie TUTAJ.  Poniżej przedstawiamy chronologiczne zestawienie przetargów z kolejnych miesięcy 2017 roku:

 18 kwietnia 2017 r.

ogłoszono postępowanie na linię 159 – relacji: Pilchowice Leboszowice Las ↔ Pilchowice Żernica Skrzyżowanie, obsługiwanej dotychczasowo przez firmę P.P.U.H. Kłosok z Żor. Do wykonywania usługi wymagano 1 szt. taboru typu M do 8m, wyprodukowanego w 2010 roku, wyposażonego w 40 miejsc (w tym 11 siedzących) oraz silnik spełniający normę emisji spalin min. EURO 5, a także dwie pary drzwi pneumatycznych. Okres trwania umowy miał się rozpoczynać 1 lipca 2017 roku i trwać przez 36 miesięcy. W tym czasie autobus miałby wyjeździć ok. 100 tys. wzkm. Pierwsze postępowanie unieważniono z powodu przekroczenia kwoty, którą zamawiający przeznaczył na usługi aż o 42 tys zł. Do przetargu stanęło dwóch kluczowych przewoźników w GOP – Brożek oraz P.P.U.H. Kłosok, firmy specjalizujące się w obsłudze linii minibusowych.

Droższą propozycję przedstawił drugi z konkurentów na poziomie 677.160 zł brutto, z kolei tańszą – pierwszy – 484.920 zł brutto. Mimo wszystko obie oferty przekroczył budżet KZK GOP. Ponowny przetarg ogłoszono 1. czerwca br., dosłownie na miesiąc przed startem, z tymi samymi wymaganiami. Zamawiający zwiększył budżet w postępowaniu do 486 tys zł brutto. Wpłynęły dwie oferty od tych samych przewoźników. Tym razem znowu Kłosok – 642.600 zł brutto, był droższy od Brożka – 523.800 zł brutto, co dało stawkę za wzkm na poziomie 5,24 zł brutto. KZK GOP zaakceptował tańszą propozycję, a przewoźnik wyjechał z delikatnym opóźnieniem na 159 używanym Rošero First FCLLI na podzespołach IVECO z 2012 roku produkcji.

1 czerwca 2017 r.

ogłoszono przetarg na linię 162, relacji: Katowice Aleja Korfantego ↔ Mysłowice Brzezinka Pętla. Do tego zadania KZK GOP wymagał 2 szt. taboru typu BN do 12,5m, wyprodukowanych w 2016 roku i spełniających normy EURO 6, wyposażonych w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej i ładowarki USB. Czas trwania umowy rozpoczynałby się od 1 października 2017 br. i potrwa przez 96 miesięcy. W tym czasie pojazdy pokonają około 0,95 mln wzkm. Postępowanie wygrała spółka Transgór z Mysłowice, która zaproponowała kwotę 5.027.400 zł brutto, co dało stawkę 5,29 zł brutto / wzkm.

Warto zaznaczyć, że KZK GOP przeznaczył na to zadanie 5,13 mln zł brutto. Firma do obsługi linii wyznaczyła 2 szt. autobusów typu SOR BNG12.

2 czerwca 2017 r.

ogłoszono przetarg na linię okrężną 232, relacji: Gliwice Europa Centralna ↔ Centrum Edukacji ↔ Jacka ↔ Gliwice Europa Centralna. Do tego zadania KZK GOP wymagał 1 szt. taboru BN do 12,5m, wyprodukowanego w 2012 roku i spełniającego normy emisji spalin co najmniej EURO 5. Wyposażonego w 91 miejsc, w tym 21 siedzących, a 7 dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi – wymagania idealne pod pojazdy zza wschodniej granicy Polski. Przewidywany czas trwania umowy to 24 czerwiec do 31 grudzień 2017, a przez ten czas pojazd pokona 38 tys. wzkm.

Do postępowania stanęło dwóch przewoźników: A21 z Żor oraz U.T. Pawelec z Pacanowa. Zamawiający zamierzał przeznaczyć na to zadanie 176.472 zł brutto, a tańsza oferta żorskiej spółki idealnie się w to wpasowała – 175.651,20 zł brutto / 142.805,85 zł netto, co dało stawkę rzędu 4,62 zł brutto / wzkm. Oczywiście oznaczało to zwycięstwo nad droższą propozycją Pawelca – 193.708,80 zł brutto. Przewoźnik do obsługi w początkowej fazie zadania wysyłał 5-letniego MAZ-a 203, z kolei od 1. września br., kursuje tam potestowy egzemplarz z 2016 roku produkcji, wyposażony w silnik EURO 6 i klimatyzację przestrzeni pasażerskiej.

3 listopada 2017 r.

ogłoszono postępowanie na minibusową linię 996 – relacji okrężnej: Siewierz Dom Kultury ↔ Piwoń ↔ Czekanka ↔ Żelisławice ↔ Niwki Skrzyżowanie. Do obsługi zamawiający wymagał jednej sztuki taboru typu M (do 8m) wyprodukowanego w 2014 roku, mogącego przewieść 35 osób z czego 11 na miejscach siedzących oraz spełniającego normy emisji spalin EURO 5. Okres realizacji począwszy od 1 grudnia br., miałby trwać przez 13 miesięcy, a w tym czasie pojazd wykona pracę przewozową na poziomie 90 tys. wzkm. Do tej pory linia obsługiwana była przez spółkę PKS Południe Kapeną Urby z 2014 roku produkcji. Niestety w pierwszym postępowaniu nikt nie złożył oferty, toteż KZK GOP unieważniło przetarg.

3 listopada 2017 r.

ogłoszono kolejny przetarg na minibusową linię 922 – o zmienionej relacji: Chorzów Stary Szyb Prezydent ↔ Brzeziny Śląskie Skrzyżowanie. Do obsługi zamawiający wymaga jednej sztuki taboru typu M (do 8,5m) wyprodukowanego w 2016 roku, mogącego przewieść 35 osób z czego 11 na miejscach siedzących oraz spełniającego normy emisji spalin EURO 6. Okres realizacji począwszy od 1 stycznia 2018 r. wynosi 36 miesięcy, a w tym czasie pojazd wykona pracę przewozową rzędu 0,36 mln wzkm. Do tej pory linia obsługiwana była przez firmę Intrans z Sosnowca.

Wpłynęła jedna oferta mieszcząca się w założonym budżecie przez KZK GOP – 1,5552 mln – od Intrans z Sosnowca na kwotę 1.539.648 zł brutto, co daje stawkę 4,28 zł brutto / wzkm. Oczywiście Organizator zaakceptował ofertę sosnowieckiego przewoźnika.

29 listopada 2017 r.

ogłoszono postępowanie na linię 900 – o zmienionej relacji na okrężną: Katowice Cmentarz Komunalny ↔ Osiedle Paderewskiego Trzy Stawy ↔ Katowice Dworzec ↔ Katowice AWF ↔ Osiedle Witosa Centrum, obsługiwanej dotychczasowo przez katowicki PKM. Do wykonywania usługi wymagane są 2 szt. taboru typu AN do 10,5m, wyprodukowanych w 2014 roku i wyposażonych w silniki spełniające normy emisji spalin EURO 5. Okres trwania umowy rozpoczyna się od 1 stycznia 2018 r. i będzie trwał przez 12 miesięcy. Przewoźnik, który wygra wykona usługę dwoma autobusami na poziomie 145,5 tys. wzkm.

W tym postępowaniu nie wpłynęła żadna oferta, zatem czekamy na powtórkę. Zapewne do momentu wyłonienia następnego wykonawcy w kolejnym przetargu – PKM Katowice będzie dalej wykonywał usługę z wolnej ręki na tej linii.

30 listopada 2017 r.

ogłoszono przetarg na linię okrężną 232, relacji: Gliwice Europa Centralna ↔ Centrum Edukacji ↔ Jacka ↔ Gliwice Europa Centralna. Do tego zadania KZK GOP wymaga 1 szt. taboru BN do 12,5m, wyprodukowanego w 2014 roku i spełniającego normy emisji spalin co najmniej EURO 5. Wyposażonego w 91 miejsc, w tym 21 siedzących, a 7 dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Pojazd ma być również wyposażony w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Czas realizacji umowy to 24 miesiące, począwszy od 1 stycznia 2018 roku. W tym czasie autobus wykona 165 tys. wzkm.

KZK GOP otrzymało oferty m.in. od spółki Feniks V, która wyceniła swoje usługi na 1.087.020 zł brutto, co daje stawkę 6,59 zł brutto / wzkm oraz od żorskiej spółki A21 – 819.720 zł brutto, co dało stawkę rzędu 4,97 zł brutto / wzkm. KZK GOP przeznaczył na to zadanie 775.170 zł brutto, a więc niewiele mniej od najtańszej oferty. Przetarg został unieważniony, zatem możemy spodziewać się powtórki tego zadania.

4 grudnia 2017 r.

ogłoszono postępowanie na linię 960, relacji: Sosnowiec Urząd Miasta ↔ Bobrek Inwestycyjna Pętla II. Do tego zadania KZK GOP wymaga 1 szt. taboru BN do 12,5m, wyprodukowanego w 2014 roku i spełniającego normy emisji spalin co najmniej EURO 5. Wyposażonego w 91 miejsc, w tym 21 siedzących, a 7 dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Pojazd ma być również wyposażony w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Czas realizacji umowy to 12 mieszący, począwszy od 1 stycznia 2018 roku. W tym czasie autobus wykona 135 tys. wzkm. Niestety nie wpłynęła żadna oferta, zatem czekamy również w tym postępowaniu na powtórkę.

4 grudnia 2017 r.

ogłoszono przetarg na minibusową linię 996 – relacji okrężnej: Siewierz Dom Kultury ↔ Piwoń ↔ Czekanka ↔ Żelisławice ↔ Niwki Skrzyżowanie. Do obsługi zamawiający wymagał jednej sztuki taboru typu M (do 8m) wyprodukowanego w 2014 roku, mogącego przewieść 35 osób z czego 11 na miejscach siedzących oraz spełniającego normy emisji spalin EURO 5. Okres realizacji począwszy od 1 stycznia 2018 r., miałby trwać przez 12 miesięcy, a w tym czasie minibus wykona pracę przewozową na poziomie 85 tys. wzkm.

Wpłynęła jedna oferta od PKS Południe na kwotę 302.022 zł brutto, co dało stawkę 3,55 zł brutto / wzkm – w tym przetargu KZK GOP przeznaczyło 302.940 zł brutto, czyli niewiele więcej niżeli zaproponował PKS. Organizator zaakceptował ofertę PKS-u.

5 grudnia 2017 r.

ogłoszono postępowanie przetargowe na linię 230 – relacji: Ruda Śląska Halemba pętla ↔ Ruda Śląska Godula Plac Niepodległości. Do obsługi zamawiający wymaga 4 szt. autobusów elektrycznych typu Bne (do 12m), mieszczących 75 miejsc, z czego min. 18 miejsc siedzących i 10 typu nieuchylnego – przypomnijmy, że w zeszłym roku KZK GOP ogłaszało podobne postępowanie, wówczas skończyło się bez ofert. Elektrobusy mają wykonać pracę przewozową na poziomie 2 mln wzkm z możliwością rozszerzenia o prawie 0,54 mln. Na oferty Organizator czego tym razem znacznie dłużej niż tylko trzy miesiące (tak było w roku poprzednim i pewnie tak krótki termin był jednym z powodów braku ofert, a z tego co nam wiadomo produkcja autobusów trwa znacznie dłużej) – bo aż do 21. czerwca 2018 roku. Przyjrzymy się bliżej wymaganiom tego przetargu w kolejnym artykule.

Niebawem śląski organizator planuje rozpocząć postępowania przetargowe na linie nr 750 i 973, ale w związku z tegorocznymi zmianami ich termin nie jest na razie bliżej znany. . Dlatego jeszcze wrócimy do tego tematu.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
KZK GOP
PKS Południe
Kłosok
Brożek
A21
Pawelec
Intrans
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....