TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Lidzbark w czwartym podejściu do dwóch elektrobusów
InfoBus.pl - Opublikowano: 08.09.2020 10:00:02
Lidzbark w czwartym podejściu do dwóch MIDI elektrobusów

Lidzbark Warmiński ogłosił już czwarty przetarg na dostawę dwóch elektrobusów klasy MIDI z ładowarkami.

Czy po trzech niepowodzeniach miastu wreszcie się poszczęści? Oferenci nie maja za dużo czasu …

Poproszę to samo

Pierwsze dwa lidzbarskie przetargi kończyły się fiaskiem. Za pierwszym razem zabrakło ofert z powodu zbyt krótkiego terminu dostawy. W drugim postępowaniu uległ on wydłużeniu i w efekcie pojawiły się dwie oferty. Ta od Solarisa zmieściła się w szacunkach miasta, ale wyżej oceniono ofertę MMI z Karsanami Atak electric. Ta z kolei przewyższała budżet, więc przetarg unieważniono. W trzecim podejściu Lidzbarkowi na drodze do nowych elektrobusów stanął na drodze … COVID-19 i miasto anulowało z tego powodu postępowanie. Teraz – 7 września – mamy nowe podejście.

Zobaczmy, co chce tym razem chce Lidzbark. Przedmiot zamówienia nadal obejmuje:

  • dostawę 2 szt. fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów elektrycznych

  • dostawę i montaż infrastruktury ładującej (2 szt. ładowarek typu półszybkiego i 2 szt. ładowarek typu wolnego)

  • dostawę aplikacji informacji pasażerskiej

Klasa MIDI

Jakie Lidzbark chce elektrobusy? Mają to być jednoczłonowe konstrukcje klasy MIDI przeznaczone do wykonywania przewozów w publicznej komunikacji miejskiej. Wymiary nadwozia określono na nie mniej niż 9 m, wysokość poniżej 3,5 m i szerokość mniej niż 2,5 m.

Pojazdy muszą być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Każdy z nich musi umożliwiać podróż przynajmniej 50 pasażerom, w tym nie mniej niż 20 na miejscach siedzących. Min. dwa fotele mają być dostępne z niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez dwa wejścia w układzie 1-2-0.

Napęd ma być oparty na jednym lub dwóch silnikach trakcyjnych o mocy większej niż 120 kW, umożliwiającej osiąganie przez obciążony pojazd zmiany prędkości od 0 do 60 km w czasie 28 sekund, zmiany prędkości od 0 do 40 km/h w czasie 15 sekund, zmiany prędkości od 0 do 20 km/h w czasie 6 sekund.

Pojazdy mają być wyposażone w baterie trakcyjne o pojemności min. 150 kWh. Ich pełne naładowanie ma zająć nie więcej niż sześć godzin. Proces ładowania baterii będzie się odbywał przez złącze plug-in.

Do tego zamawiający chce m.in. klimatyzację całopojazdową, system zliczania potoków pasażerskich oraz ogrzewanie hybrydowe elektryczno-spalinowe o mocy minimalnej 20 kW.

Minimalnemu wydłużeniu uległ termin dostawy. Wszystko ma zostać zrealizowane do końca kwietnia 2021 r. Bez zmian pozostały także wymagania w zakresie gwarancji. Całopojazdowa ma być udzielona na min. pięć lat, a na trwałość baterii trakcyjnych również na taki sam okres.

Formalności

Czekając na omówienie SIWZ do warunków formalnych postępowania. Minimalny poziom zdolności finansowej oferenta miasto określiło na minimum 4 mln PLN. Na taką samą sumę musi on wykazać także posiadanie ubezpieczenia. Warunek doświadczenia w Lidzbarku uznają za spełniony jeżeli uczestnik przetargu wykaże, że w ciągu ostatnich trzech lat wykonał dostawy obejmujące minimum dwa fabrycznie nowe autobusy elektryczne oraz jeden komplet do ładowania. Oferty należy zabezpieczyć wadium w wysokości 50 000 PLN.

Kryteria oceny ofert bez zmian:

  • cena ma dalej 60% wagi;

  • a 40% można wywalczyć dzięki wydłużenie gwarancji całopojazdowej, na ładowarki oraz na trwałość baterii trakcyjnych z pięciu do siedmiu lat.

Wymagany przez zamawiającego termin wykonania przedmiotu zamówienia to 30.04.2021 roku.

Nie tylko autobusy

Zakres prac związanych z dostawą stacji ładowania obejmuje:

1) ul. Kolejowa w Lidzbarku Warmińskim:

• Przebudowa istniejącej szafki kablowej w zakresie niezbędnym do wykonania przyłączenia plus montaż i podłączenie złącza kablowo-pomiarowego plus dostawa, montaż, podłączenie i uruchomienie wolnostojącej jednostanowiskowej stacji ładowania o mocy 40 KW,

2) ul. Krasickiego w Lidzbarku Warmińskim:

• Dostawa, montaż, podłączenie i uruchomienie wolnostojącej jednostanowiskowej stacji ładowania o mocy 40 KW,

3) ul. Żytnia w Lidzbarku Warmińskim:

• Montaż i podłączenie złącza kablowo-pomiarowego i rozdzielnicy zasilającej stacje ładowania oraz dostawa, montaż, podłączenie i uruchomienie dwóch naściennych jednostanowiskowych stacji ładowania o mocy od 20 do 22 KW każda.

Z kolei aplikacja działająca w systemie operacyjnym Android oraz iOS ma umożliwiać i pokazywać m.in. podgląd w czasie rzeczywistym położenia autobusu i wyszukiwanie połączeń.

Nowy rozdział

Lidzbark Warmiński nigdy nie miał publicznej komunikacji miejskiej. Mieszkańcy na czele z burmistrzem Jackiem Wiśniowskim od dawna uważali, że jest potrzebna. Przełom nastąpił 30 sierpnia 2019 roku, kiedy udało się pozyskać dofinansowanie w wysokości blisko 6 mln złotych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na zakup m.in. dwóch elektrycznych autobusów.

Obsługiwać będą trzy linie: północną, południową i tzw. dużą pętlę. Częstotliwość kursowania uzależniona będzie od pory dnia. Prawdopodobnie lidzbarska komunikacja będzie od początku darmowa.

-"Robiliśmy wyliczenia i okazało się, że darmowa komunikacja jest paradoksalnie bardziej opłacalna – powiedział lokalnym mediom burmistrz Jacek Wiśniowski. – Dzieci i osoby starsze naturalnie byłyby zwolnione z opłat, czyli płacić musiałby tylko te osoby, które najczęściej poruszają się samochodami. Do tego dochodzi koszt dystrybucji i produkcji biletów, kontroli i szereg innych wydatków, których w ten sposób można uniknąć."



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
elektrobus
Lidzbark

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....