TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

KZK GOP chce 68 e-busów za 142,5 mln zł
PAP InfoBus.pl - Opublikowano: 21.06.2017 12:31:13 3 komentarze
KZK GOP chce 68 e-busów za 142,5 mln zł

Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego – zrzeszający 29 miast i gmin – chce współpracować z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju w programie rozwoju autobusów elektrycznych.

20 czerwca Zgromadzenie KZK GOP miało przyjąć uchwałę, która umożliwi podpisanie porozumienia z NCBR. Jak jednak poinformowała PAP rzeczniczka Związku Anna Koteras, pomimo kworum zapadła decyzja, aby umożliwić wzięcie udziału w dyskusji nad kwestią większej niż tego dnia liczbie przedstawicieli gmin członkowskich. Kolejne spotkanie zgromadzenia KZK GOP ma odbyć się 27 czerwca br. Do przyjęcia uchwały w 38-osobowym zgromadzeniu potrzebna jest większość statutowego składu – 20 głosów.

Prototyp do 2019 r.

Projekt uchwały KZK GOP zawiera m.in. zgodę dla zarządu związku na zaciągnięcie w kontekście planowanego porozumienia z NCBR zobowiązań do wartości 142,5 mln zł, a także na zakup 68 autobusów elektrycznych – w latach 2019-2021.

Przedstawione w uzasadnieniu uchwały założenia planowanego porozumienia z NCBR określają, że KZK GOP będzie musiał kupić powstałe w ramach programu autobusy w razie spełnienia szeregu warunków – dotyczących m.in. ich ceny, przetestowania, pozyskania dofinansowania, terminu dostaw. W razie niespełnienia któregoś z nich Związek ma swobodnie decydować o zakupie.

Prace badawcze, w następstwie których powstać mają: projekt nowego pojazdu, jego prototyp oraz - po zaakceptowaniu przez NCBR – seria pojazdów testowych, przewidziano do końca 2019 r. Na kolejne dwa lata zaplanowano etap wdrożenia pojazdu na rynek - poprzez dostarczenie partnerom publicznym, wśród nich KZK GOP, pojazdów do użytkowania.

Najpierw projekt potem zakupy

Prace badawcze mają być w całości finansowane ze środków NCBR. KZK GOP może zaangażować się finansowo w drugim etapie, w przypadku decyzji o kupnie autobusów elektrycznych. KZK GOP zakłada, że w efekcie programu mógłby kupić 68 pojazdów (w dwóch wielkościach).

Zgodnie z warunkami planowanego porozumienia z NCBR wypracowanymi przez KZK GOP Związek będzie miał obowiązek kupna powstałych w ramach programu autobusów, jeżeli m.in.: zaakceptuje specyfikację przetargu planowanego w trybie partnerstwa innowacyjnego, a także łączne jego zobowiązania z tytułu zakupu nie przekroczą 142,5 mln zł (przy czym warunkiem jest pozyskanie dotacji w wysokości 60 proc. zobowiązań KZK; NCBR deklaruje, że wsparcie uruchomi Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej).

KZK GOP określił przy tym graniczne ceny jednostkowe autobusów (2,2 mln zł netto za pojazd długości ok. 18 m, 2 mln zł za pojazd długości ok. 12 m oraz 1,8 mln zł za pojazd 10-metrowy).

Związek warunkuje też nabycie powstałych w programie autobusów m.in. budową infrastruktury umożliwiającej przetestowanie pojazdów na jednej z linii wskazanych do objęcia programem, wynikami testów wykazującymi, że pojazdy są "wolne od wad", a także zapisem w umowie o partnerstwo innowacyjne, który zagwarantuje dostawy do 31 grudnia 2021 r.

68 lub więcej

Z uzasadnienia projektu uchwały zgromadzenia KZK GOP wynika, że przypadku uzyskania dofinansowania ze środków NFOŚiGW możliwe stanie się zwiększenie liczby nabywanych pojazdów bądź zmniejszenie wkładu Związku.

KZK GOP odwołuje się też do informacji przedstawicieli NCBR z połowy maja br., zgodnie z którymi "realizacją programu zainteresowane są kluczowe koncerny światowe produkujące autobusy elektryczne". "Sygnały te uwiarygadniają możliwość skutecznej realizacji projektu oraz osiągnięcia efektu innowacyjności" - oceniło biuro Związku.

Spośród przewoźników wykonujących przewozy na zlecenie KZK GOP, dotąd zamiar kupna elektrycznych autobusów – niezależnie od programu NCBR – ogłosiły samorządowe Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej z Sosnowca oraz Katowic.

PKM Sosnowiec podpisało już umowę na dostawę trzech takich pojazdów 12 czerwca br. (Solarisy Urbino 12 electric) PKM Katowice wśród swoich planów zakupowych do 2020 r. zadeklarowało wolę nabycia 20 elektrycznych autobusów. W regionie, poza obszarem KZK GOP, ponad 20 takich pojazdów ma jeździć już w tym roku we flocie samorządowego przewoźnika z Jaworzna. (PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
KZK GOP
e-bus
NCBR
  • hahahahhahahah!!!! – 21.06.2017

    ahahahahhahahahha

  • arg – 21.06.2017

    To są jakieś jaja...

  • xyz – 21.06.2017

    Mam nadzieje ze ten KZK GOP sie rozleci... i ich wszystkich podlączą pod prąd...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....