TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kujawsko-Pomorskie w Funduszu Autobusowym: Tylko 1,4% wydane
INFOBUS.PL - Opublikowano: 29.08.2019 14:00:03
Kujawsko-Pomorskie w Funduszu Autobusowym: Tylko 1,4% wydane

Zaglądamy do kolejnego województwa w ramach przeglądu tegorocznego naboru na środki z Funduszu Autobusowego. Czas na kujawsko-pomorskie. Jak wypadło? Słabo. Przyznano dofinansowania opiewające tylko na 1,4% budżetu.

W ramach pierwszego rozdania środków z autobusowego funduszu dla kujawsko-pomorskich samorządów przewidziano maksymalny budżet do wsparcia nowych połączeń w wysokości 15,8 mln zł. To plasowało województwo w środku stawki po uwzględnieniu sposobu wyliczenia, który reguluje rozporządzenie wykonawcze do tzw. "ustawy PKS-owej".

Jednak zainteresowani rządowym wsparcie do autobusowych reaktywacji mieli tylko 12 dni, aby przygotować odpowiednią dokumentację, aby zawalczyć o pieniądze. W przypadku kujawsko-pomorskiego to również przekuło się na małe zainteresowanie i rozdysponowanie 1,4% puli przeznaczonej dla tego województwa. Oznacza to, że zaplanowanych 15,8 mln zł do samorządów trafi jedynie niespełna 260 00 zł. Wynik ten plasuje kujawsko-pomorskie w dolnej części stawki.

Dofinansowanie w łącznie kwocie 259 903,69 zł przyznano łącznie 11 samorządom lokalnym i jednemu związkowi komunalnego. Ponad połowa uwzględnionych wniosków pochodzi od powiatów.

Aplikacje przedstawiły starostwa powiatowe z Świecia, Lipna, Rypina, Mogilna, Tucholi i Sępólna Krajeńskiego. Kolejną grupę tworzą gminy. O rządowe wsparcie wystąpiły i zostało ono przyznane urzędom gmin z Mogilna, Gostycyna, Sicienka i Łubianki. Stawkę zamyka samorząd wojewódzki, który dostanie najwięcej- prawie 97 000 zł dofinansowania. Łącznie zostaną dzięki wsparciu uruchomione linie o łącznej długości 2779 km.

Obecny rok ciężko będzie z resztą uznać za miarodajny. Dopiero przyszły pozwoli na wyciągnięcie pewnych wniosków i odpowiedź na pytanie, w którym kierunku konieczna będzie zmiana przepisów i jaki powinien być ich duch. W zależności od województwa, w 2020 r. planowana suma dopłat może się wahać w zakresie od ok. 31 do ok. 66 mln zł. Będzie też więcej czasu na przygotowanie się. Według zapowiedzi nabory wniosków na przyszły rok mają się zacząć już w październiku.

Na razie pozostaje otwarte pytanie co z pieniędzmi, które nie zostały przyznane ze względu na nikłe zainteresowanie? Lubuskie to kolejne województwo, które w symboliczny sposób wykorzysta przyznane pieniądze. Może więc warto się zastanowić nad jednorazową "premią dla aktywnych", czyli tych samorządów, które jeszcze przed wejściem w życie "ustawy PKS-owej" wzięły na swoje barki ciężar finansowania komunikacji?


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linie
ustawa
PKS
PTZ
Kujawsko-Pomorskie
  • Piotr Rytlewski – 29.08.2019

    To Lipno jest

  • Krzysztof Rubik – 29.08.2019

    Mam wrażenie że urzędnicy boją się stworzyć pożądaną siatkę połączeń autobusowych z dużą częstotliwością np od 5 do 23.

  • Grzegorz Rutka – 29.08.2019

    Znów władza nakarmiła wyborców fikcją.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....