Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kto sfinansuje Scanie dla MZK Jelenia Góra?

infobus
01.06.2020 13:00
0 Komentarzy

Miejski Zakład Komunikacji w Jeleniej Górze czeka na trzy czteroletnie Scanie Citywide 12LF. W międzyczasie przewoźnik ogłosił przetarg na sfinansowanie ich zakupu w formie trzyletniego leasingu operacyjnego. Na składanie ofert pozostał jeszcze miesiąc.

Scania debiutuje w Jeleniej Górze

O dosyć zaskakującym finale przetargu MZK na dostawę trzech maksymalnie czteroletnich „dwunastek” pisaliśmy tutaj. Scania dostarczy do Jeleniej Góry trzy autobusy Citywide 12LF. O jakich egzemplarzach mowa? Chodzi o pojazdy, które jeszcze w ubiegłym roku jeździły na liniach jastrzębskiego MZK pod banderą Warbusa. Pisaliśmy o nich m.in. tutaj.

Każdy z tych autobusów umożliwia podróż maksymalnie 104 pasażerom. 28 osób ma zapewnione miejsce siedzące na fotelach typu Ster NewCity. Dziesięć siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Drugie i trzecie drzwi są odskokowe. Płaty drzwiowe jak i system ich sterowania dostarczyła firma BODE. 

Autobus jest napędzany poprzecznie zabudowanym silnikiem typu Scania DC07 101 280. Silnik ma pojemność skokową niespełna 6,7 l. Jego moc to 206 kW. Osiąga maksymalny moment obrotowy 1100 Nm. Poprzez przekładnię kątową został zblokowany z automatyczną skrzynią biegów ZF 6AP1200 Ecolife. 

Każda Scania posiada klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Pojazdy posiadają agregaty Sphero Revo o mocy chłodniczej 25 kW. Wentylacja naturalna przestrzeni pasażerskiej jest zapewniona przez siedem okien przesuwnych oraz dwa wywietrzniki dachowe.

Scania trzy czteroletnie Citywide'y 12LF zaproponowała za 2 509 200 PLN brutto. Jeden wyszedł więc za 680 000 PLN netto. Do tego producent zaoferowała objęcie każdego z autobusów roczną gwarancją całopojazdową. Zanim nastąpi dostawa każdy z pojazdów będzie musiał przejść m.in. malowanie w nowe barwy jeleniogórskie oraz doposażenie w wymaganą przez MZK elektronikę.

Będzie leasing na trzy lata

Przewoźnik w międzyczasie rozpoczął poszukiwania firmy, która sfinansuje zakup autobusów. Odbędzie się to w formie trzyletniego leasingu operacyjnego. MZK założyło, że wniesie łączną opłatę wstępną w wysokości 120 000 PLN netto. Następnie każda z 35 miesięcznych rat ma wynieść 46 500 PLN netto. Ostatnia zakończy się wykupem w wysokości nieco ponad 14% tj. kwotą 292 500 PLN netto. Leasingodawca musi więc jedynie wycenić koszty obsługi leasingu.

Formalności są uproszczone do minimum. Oferent musi jedynie wykazać, że w ciągu ostatnich trzech lat obsłużył dwa leasingi finansowe o wartości i charakterze odpowiadającemu zamówieniu MZK. Do kompletu wadium- zabezpieczenie oferty określono na 21 500 PLN.

Termin składania ofert mija 2 lipca. Kryteria oceny są dwa. Cena ma 90% wagi. Pozostałe 10% można wywalczyć dzięki zaoferowaniu najniżej kwoty podatku od środków transportu przez okres leasingu.

Komentarze